Pagina 2 van 2
Geplaatst: 12.11.2011 - 17:21
door subvolvo
Djim schreef:Was er een groot verschil in mm van het profiel tussen de voor- en achterbanden?
Ik lees vaker op het forum dat wanneer er een groot verschil is tussen het profiel van de voor- en achterbanden dat er soortgelijke symptomen optreden en dat dit ook schade aan de aandrijflijn kan veroorzaken.
Ook volgens mijn informatie geldt dit alleen voor de eerste lichting. Mijn 2.5T uit juli 2004 mag met banden rijden die voor en achter meer dan 2 mm verschil kan/mag hebben.
Ik heb dit artikel niet van A tot Z gelezen, maar misschien heb je hier iets aan.
http://www.matthewsvolvosite.com/forums ... 8&p=116885
Geplaatst: 13.11.2011 - 19:43
door Djim
Ik ben ook bij een bandenspecialist geweest en mijn banden achter zijn gecupt. Dus ik ga eerst maar eens aan de slag met de banden en uitlijnen. Grote kans dat hierdoor het rollende geluid wordt veroorzaakt. Ik hou jullie op de hoogte.
Geplaatst: 13.11.2011 - 20:09
door Hans oet Twent
Volgens mij is de XC90 een banden vreter en hoort cuppen in dit geval wel een beetje bij het type auto......
Geplaatst: 13.11.2011 - 22:30
door lemmer
[quote="Djim"]Ik ben ook bij een bandenspecialist geweest en mijn banden achter zijn gecupt. Dus ik ga eerst maar eens aan de slag met de banden en uitlijnen. Grote kans dat hierdoor het rollende geluid wordt veroorzaakt. Ik hou jullie op de hoogte.[/quote
maar jij gaf aan dat de banden pas nieuw waren en het dat niet was? gevalletje eigenwijs?
Geplaatst: 14.11.2011 - 09:08
door Djim
Nee, schijnt dat wanneer je last hebt van cuppende banden dit vaak door verkeerde uitlijning of kapotte schokbrekers komt en je al weer binnen 100 km gereden te hebben met nieuwe banden hier last van hebt.
Geplaatst: 14.11.2011 - 09:14
door 945i
Binnen 100km nog niet hoor, dan staat de wielophanging wel heel erg scheef....
Geplaatst: 14.11.2011 - 19:38
door lemmer
Djim schreef:Nee, schijnt dat wanneer je last hebt van cuppende banden dit vaak door verkeerde uitlijning of kapotte schokbrekers komt en je al weer binnen 100 km gereden te hebben met nieuwe banden hier last van hebt.
slik, dat moet dan wel geluid maken, dan vreet ie gewoon. Ik heb van mijn nieuwe Pirelli's pas na 1500 km die pennetjes van de mal zien verdwijnen.
Ik zou dus met loeiende sirene naar een goede uitlijnboer gaan en een vierwielsmeting en correctie laten doen.
Maar weet je dan wel zeker dat er geen draagarm of stabi-stang met speling zit?
Heeft hij onlangs een dreun gehad op zijn wielen, een stoeprandje is niet genoeg om een xc uit lijn te brengen hoor, heb je wel een vluchtheuvel voor nodig.
TIP
Breng de bandenspanning eens naar 3 1/2 Barg, is het geluid dan anders? DOE DIT NIET ALS HET NAT IS AUB
Geplaatst: 15.06.2012 - 20:06
door Djim
Het is al weer even geleden, maar het is opgelost. Het was helaas toch het differentieel achter. De lagers waren versleten. Ik heb wel een adres gevonden die dit prima heeft gereviseerd. De kosten hiervan zijn ongeveer een derde van een nieuw differentieel laten plaatsen. De moeite waard dus.
Geplaatst: 02.07.2012 - 21:20
door mmn2
Waar heb je de revisie laten uitvoeren?
Ik heb nl met mijn XC70 hetzelfde probleem. Ben nu nog niet aan revisie toe maar dat gaat natuurlijk wel komen.
Geplaatst: 03.07.2012 - 14:40
door Djim
Geplaatst: 05.07.2012 - 19:38
door mmn2
OK. Bedankt voo2 de info.