Pagina 2 van 2

Geplaatst: 10.11.2011 - 14:32
door blastaway
Philken schreef:vriend van mij deed dat vroeger ook, maar door de veranderde (lees veel strengere) keuringseisen is een zelfgemaakte uitlaat geen optie meer in B
(ze moeten een goedkeuringsattest hebben of een E keurmerk
Klopt!
Een vriend van mij in Hasselt last voor veel van die mannekes de uitlaten onder de auto en die komen dan voor de keuring terug om te wisselen met de originele. Ook complete onderstellen worden terugeplaatst. Je snapt niet waar ze de energie vandaan halen!

Geplaatst: 10.11.2011 - 15:54
door Thijs
Ach, als je het elk jaar doet krijg je er A handigheid in en B roesten de bouten ook niet vast :D

Geplaatst: 04.02.2012 - 19:45
door Silver_R
Vandaag naar EPS geweest.
Had daar een mooie dag voor uitgekozen. Vanochtend om 0700 uur weg. -18 graden. Heerlijk en 231 km voor de boeg.

Afspraak om 1000 uur. Eerst een bakkie koffie en dan overleggen wat ik wil.
Zelfde eind stuk als er nu onderzit en niet teveel herrie.
Een donker bruine roffel van de 5 cylinder mag best maar geen pleures herrie.
Om 1345 uur klaar en ik tevreden.
Een mooie donkere brom en geen herrie in de auto.
Alleen bij meer gas geven hoor je hem goed. Maar als ik rustiger rij met bv vrouw en kids, heerlijk rustig met op de achtergond een rustige roffel.

Prima werk geleverd bij EPS. Zeer knap laswerk. Wederom tevreden.
En de auto loopt ook lekkerder. Bij de 3000rpm pakt hij mooier op in de 6e versnelling. Hoef bij normaal rijden niet meer terug naar 5. Eigenlijk pakt hij overal mooier op.


Me happy \:D/

Geplaatst: 04.02.2012 - 19:54
door Philken
Silver_R schreef:Vandaag naar EPS geweest.
Had daar een mooie dag voor uitgekozen. Vanochtend om 0700 uur weg. -18 graden. Heerlijk en 231 km voor de boeg.

Afspraak om 1000 uur. Eerst een bakkie koffie en dan overleggen wat ik wil.
Zelfde eind stuk als er nu onderzit en niet teveel herrie.
Een donker bruine roffel van de 5 cylinder mag best maar geen pleures herrie.
Om 1345 uur klaar en ik tevreden.
Een mooie donkere brom en geen herrie in de auto.
Alleen bij meer gas geven hoor je hem goed. Maar als ik rustiger rij met bv vrouw en kids, heerlijk rustig met op de achtergond een rustige roffel.

Prima werk geleverd bij EPS. Zeer knap laswerk. Wederom tevreden.
En de auto loopt ook lekkerder. Bij de 3000rpm pakt hij mooier op in de 6e versnelling. Hoef bij normaal rijden niet meer terug naar 5. Eigenlijk pakt hij overal mooier op.


Me happy \:D/
grotere diameter dan origineel? downpipe ook onderhanden genomen of enkel cat-back?

Geplaatst: 04.02.2012 - 20:10
door Silver_R
Eigenlijk vergeten te vermelden dat alleen de eindenmper vervangen is.
De dubbele pijp is vervangen door een 63mm pijp met daaraan een absorptiedemper die uitmondt in een uitgang waar dan 2 eindpijpjes op gemaakt zijn.
Zal later een foto plaatsen

Geplaatst: 04.02.2012 - 20:13
door Silver_R
Titel van het topic aangepast :D

Geplaatst: 04.02.2012 - 21:14
door Silver_R
Foto.
Eindstuk is over gezet van de originele uitlaat, vandaar zo vies

Geplaatst: 06.02.2012 - 12:26
door Carfreak
Als je bedenkt dat een standaard V70 einddemper al 350 euro kost is dit een koopje!!!!

Geplaatst: 06.03.2012 - 18:34
door The Volvoboy
Mooi zeg! Heb hem vandaag even mogen horen, klinkt prachtig! :)

Geplaatst: 06.03.2012 - 19:09
door V70Rene
Carfreak schreef:Als je bedenkt dat een standaard V70 einddemper al 350 euro kost is dit een koopje!!!!
Ik kocht een complete Ferrita RVS uitlaat vanaf de kat. voor mijn V70 voor 615 Euro meen ik - 3 jaar terug. Is heerlijk om een uitlaat te hebben die niet roest -en autoleven lang meegaat - en een prachtige sportive sound heeft.

:P