Pagina 2 van 3
Geplaatst: 25.11.2011 - 12:19
door t5power
Bob Gorter schreef:WIE ZAL HET ZEGGEN. IK HEB VEEL YOUTUBE HIERNAAR GEZOCHT, MAAR DAT MOET JE TOCH LIVE ERVAREN. VANAF VOLGENDE WEEK WEET IK HET...
SUPER! IK BEN BENIEUWD NAAR HET RESULTAAT, KEEP US INFORMED!
Geplaatst: 25.11.2011 - 12:55
door crackedtooth
Bob Gorter schreef:jazeker, ze monteren hem in 1 uur voor 65,-. De uitlaat incl alles (o.a. 2 jaar garantie) kost 779,-. Dat is 100,- goedkoper dan een TME, maar daarvoor heb ik het niet gedaan. Denk dat het geluid mooier is. ET geeft aan:
Ferrita is bij stationair al een iets voller geluid en bij gas ook
TME is stil bij stationair en bij gas een geluid als een Porsche, dus iets huilend, minder vol dan Ferrita.
Qua formaten weet ik niet, zou je even aan hun kunnen vragen.
Denk jij er ook aan?
bob, ja, juist Downpipe+uitlaat voor performance...
maar geluid juist wel blij met origineel ingetogen geluid
Geplaatst: 07.12.2011 - 16:34
door Bob Gorter
Hi Crackedtooth,
Nou hij hangt er een week onder nu. Goed ingebrand. Mijn vrouw heeft nu een aantal keren meegereden en ze heeft het niet eens in de gaten! Kan ook iets over haar zeggen natuurlijk...
Maar ik vind het mooi meer en toch nog steeds beschaafd. En wat me vooral opvalt: Hij heeft veel meer trekkracht onderin! Scheelt echt veel. Met die andere uitlaat moest hij echt even ademhalen zeg maar, maar nu pakt ie gelijk op. Veel soepeler. Volgens ET heeft hij 6 a 7 Pk meer, maar het lijkt meer te zijn. Maar dat zal wel aan mij liggen. Geluid is wat mij betreft prima!
Hij zat er in een half uur onder, dus ik was 815,- kwijt. Ik mheb foto's, maar dat kroppen en plaatsen op deze site is nog steeds niet mijn hobby...
Bob
Geplaatst: 07.12.2011 - 16:42
door t5power
He bob, bedankt voor de info. Wat zou trouwens een originele set kosten (downpipe en uitlaat)? Ben benieuwd of het veel duurder is.
Geplaatst: 07.12.2011 - 16:46
door Bob Gorter
Wat bedoel je met origineel?
Een set van Ferrita downpipe erbij kost rond de 800/850 meer, dus rond de 1.700,-. Vind ik een beetje te gek nu. Dan heb je wel veel meer extra vermogen begreep ik, omdat de lucht dan veel effectiever wordt ingezet/doorgevoerd.
Geplaatst: 07.12.2011 - 17:18
door Philken
op de volgende R meet onze R(atjes) eens naast elkaar zetten(voor het geluid hé)
Geplaatst: 07.12.2011 - 17:21
door t5power
Bob Gorter schreef:Wat bedoel je met origineel?
Een set van Ferrita downpipe erbij kost rond de 800/850 meer, dus rond de 1.700,-. Vind ik een beetje te gek nu. Dan heb je wel veel meer extra vermogen begreep ik, omdat de lucht dan veel effectiever wordt ingezet/doorgevoerd.
Ik bedoel, stel dat je met regulier onderhoud dezelfde onderdelen zou moeten vervangen. Dan kun je dus kiezen voor een versie van MTE met dikkere downpipe of alles origineel. Wat is dan het verschil qua prijs met origineel.
Geplaatst: 07.12.2011 - 17:27
door Bob Gorter
Ok, dat weet ik niet. Zou je aan een dealer moeten vragen. Denk wel nog dat er verschil zit tussen een T5 en een R
Geplaatst: 07.12.2011 - 17:28
door Philken
t5power schreef:Bob Gorter schreef:Wat bedoel je met origineel?
Een set van Ferrita downpipe erbij kost rond de 800/850 meer, dus rond de 1.700,-. Vind ik een beetje te gek nu. Dan heb je wel veel meer extra vermogen begreep ik, omdat de lucht dan veel effectiever wordt ingezet/doorgevoerd.
Ik bedoel, stel dat je met regulier onderhoud dezelfde onderdelen zou moeten vervangen. Dan kun je dus kiezen voor een versie van MTE met dikkere downpipe of alles origineel. Wat is dan het verschil qua prijs met origineel.
als ik me goed herinner,sprak de dealer voor de (catback) uitlaat van de R over 1100€,niet geplaatst (dus 't deel na de downpipe & cat tot achteraan)downpipe & cat zou nog duurder zijn
Geplaatst: 07.12.2011 - 17:39
door Bob Gorter
wow, dan is dit dus veel goedkoper en beter (compleet RVS) en mooier
Geplaatst: 07.12.2011 - 17:39
door Silver_R
Hier de foto's van Bob..
Geplaatst: 07.12.2011 - 17:41
door Silver_R
Bob, nu nog een geluidsopname.
Dan weten we hoe het eea klinkt.
Geplaatst: 07.12.2011 - 17:42
door Bob Gorter
Dank je Sjoerd, heb je snel gedaan!
Dat rode is trouwens gewoon verpakkingsmateriaal.
Oude uitlaat was op zich nog wel goed trouwens, ik heb hem daar gelaten. Als iemand nog interesse heeft? Hij zou hem een week bewaren en dan aan stukken zagen en de container in.Bij de pot was hij wel aan het begin van roesten. Volgens hem omdat daar een ardn zit waar water blijft staan.
Geplaatst: 07.12.2011 - 17:43
door Bob Gorter
ardn = rand
Geplaatst: 07.12.2011 - 17:46
door Silver_R
Bob Gorter schreef:Dank je Sjoerd, heb je snel gedaan!
Dat rode is trouwens gewoon verpakkingsmateriaal.
Oude uitlaat was op zich nog wel goed trouwens, ik heb hem daar gelaten. Als iemand nog interesse heeft? Hij zou hem een week bewaren en dan aan stukken zagen en de container in.Bij de pot was hij wel aan het begin van roesten. Volgens hem omdat daar een ardn zit waar water blijft staan.
Dacht dat je een rode uitlaat had gekocht.
Je oude einddemper wil ik wel hebben. Kom jij er nog in de buurt?
En dat er roest op zit komt omdat het een dubbelwandige demper is. Buitenmantel roest snel maar geeft niks.
Geplaatst: 07.12.2011 - 17:46
door crackedtooth
zijn de nieuwe einstukken iets groter of gelijk?
zou daar wel foto van willen zien
Geplaatst: 07.12.2011 - 17:59
door Bob Gorter
@Sjoerd; nee ik kom daar niet meer in de buurt, is een eind weg van huis...
@Robin: geen idee, heb niet meer foto's dan dit. Vraag het ET anders even
Geplaatst: 07.12.2011 - 18:12
door t5power
Ik snap het nu niet meer, welke componenten komen er nu vanaf de motor, en welke heb je nu aangeschaft?
-- 3" downpipe - catalysator - tussenbuisjes - einddemper - laatste stuk uitlaat.
Is dit de volgorde?
En heb je nu voor 779 een 3" downpipe, tussenbuisjes, einddemper + laatste stuk uitlaat (dus alles excl catalysator)?
Geplaatst: 07.12.2011 - 18:19
door The Volvoboy
Mooi Bob! Ben erg benieuwd naar het geluid!
Geplaatst: 07.12.2011 - 18:19
door Philken
geen downpipe,geen kat(is 1 geheel), het is de uitlaat vanaf de downpipe in't mooi nederlands cat-back exhaust