Geplaatst: 11.11.2011 - 13:54
Het aansluiten van een (volledig) lege op een volle akku/stroombron is ten zeerste af te raden voor elke auto. De lege akku kan exploderen...niet vaak maar ik heb het in de werkplaats wel gezien...
Dat er rare dingen gebeuren als je onder de 12v start via kabels mag logisch zijn. De kabelbekken laat nooit de enorme stroom door die je nodig hebt. Gevolg is dat het even duurt voor de boel echt werkt, met name de op te warmen lambda-sonde geeft dan foute info.
Dit geld overigens ook voor auto's zonder software...
Ik heb zo'n lullig accesoire dingetje dat ik bij twijfel in de 12v aansluiting achterin stop. Werkt zoals een multimeter en geeft aan of de accutoestand nog goed is.
Dat er rare dingen gebeuren als je onder de 12v start via kabels mag logisch zijn. De kabelbekken laat nooit de enorme stroom door die je nodig hebt. Gevolg is dat het even duurt voor de boel echt werkt, met name de op te warmen lambda-sonde geeft dan foute info.
Dit geld overigens ook voor auto's zonder software...
Ik heb zo'n lullig accesoire dingetje dat ik bij twijfel in de 12v aansluiting achterin stop. Werkt zoals een multimeter en geeft aan of de accutoestand nog goed is.