XC90 start na eerste nachtvorst niet

Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

de naam Bosch zegt niets
Volvo for life
hvrossum
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 03.04.2010 - 16:23

Oceanracer schreef:Even hoor, maar als een booster/hulpaccu er voor zorgt dat hij wel in één keer aanslaat, kun je toch alleen maar concluderen dat het aan de accu ligt. Toen de ANWB er bij kwam en hem met de kabels erop probeerde te starten, sloeg hij toen wel aan?
eens dat zou voor mij ook de conclusie zijn.

maar accu vernieuwd, kabel van achter naar voren vernieuwd.
zelfs de volvo dealer in Harderwijk kon het niet vinden.

het enige dat ik kan bedenken is dat twee jaar terug tijdens een rit naar Denemarken ik op de snelweg geen power in de motor kon krijgen. hij reed niet harder dan 70 en optrekken ging heel langzaam. starten was prima.
toen hebben ze bij de volvo dealer iets ontkoppeld (wat alleen in NL en Dui) in volvo's zit.
daarna weer gewoon power. heb ik niet meer laten aansluiten maar misschien dat dat het is. weet alleen niet meer hoe het heette.
DawnBlueED
5th Gear member
Berichten: 1886
Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
Locatie: Cesko

Wat heeft die motor eigenlijk gelopen?

Voor het starten van een diesel is het essentieel dat er voldoende compressie is.
hvrossum
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 03.04.2010 - 16:23

DawnBlueED schreef:Wat heeft die motor eigenlijk gelopen?

Voor het starten van een diesel is het essentieel dat er voldoende compressie is.
Hij heeft net 200K gelopen
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2812
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Wellicht vocht of vuil in je branstoffilter
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Ik ben zelf niet zo'n voorstander van boosters, omdat deze nog wel eens elektrische storingen bij Volvo geven. Als je er al eentje gebruikt, dan onder de kap aansluiten en niet direct op de accu.

Heb je niet toevallig een acculader? Probeer eens wat hij doet na een nachtje aan de stroom. Mijn huidige accu (waardeloos merk, gemonteerd door Volvo-specialist) geeft momenteel 12.05V. Als ik dan start, heb ik gelijk mijn lambda sonde in de storing. Als ik voor het starten de acculader heb gebruikt, zit ik op ruim 13V en is er niks aan de hand.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gast

Ik denk aan een temperatuursensor die onjuist signaal afgeeft, waardoor het voor de computer warmer lijkt dan het werkelijk is.
Hierdoor zal mogelijk het voor- en nagloeien niet voldoende werken.

Kan jouw Volvo-dealer niet even contact opnemen met die Volvo-dealer in Denemarken om na te vragen wat ze ontkoppeld hebben?
Hopenlijk niet één of andere sensor.....
Gebruikersavatar
paulh
4th Gear member
Berichten: 569
Lid geworden op: 08.04.2009 - 21:08
Locatie: Uithoorn

Hoi, ik heb hetzelfde probleem met dezelfde auto dit jaar - slecht aanslaan in de kou. Het lukt gelukkig tot nu toe altijd nog wel. Accu laten doormeten - die was goed, maar gezien het bovenstaande hoeft dat niet alles te zeggen. Wie kan mij vertellen hoe ik de startspanning en de laadspanning kan meten, voordat ik er een nieuwe accu inzet?
'15 Volvo XC90 D5 Momentum
'12 Volvo V60 D5 Summum
'03 Volvo XC90 D5 Geartronic, Navi, Premium sound
Gevarieerd palet van andere aanbieders
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”