Pagina 2 van 2

Geplaatst: 17.11.2011 - 16:02
door 945i
In deze tijd kan je beter in passende oplossingen doen, veel vriendelijker voor de klant. ;)
(en het kan echt zonder risico's oid.)

Geplaatst: 17.11.2011 - 17:06
door rona222
Heb het advies van een "velgenboer" gevolgd en er waren "geen" problemen, nu niet en vorig jaar niet.... En trouwens met de nodige "adapters" passen de velgen... en nog geen enkel probleem gehad.....Heeft niks met een adapter (van 4 naar 5 gaten) te maken ......En voor de rest ga ik niet verder op uw discussie in daar je toch altijd je gelijk wil halen........

Geplaatst: 17.11.2011 - 17:07
door Walter
Zo mega goedkoop zijn die niet.... Zit maar iets onder de dealerprijzen. En dan moeten deze nog op de auto gemonteerd worden. Nog even los van het afhalen in een uithoek.

Geplaatst: 17.11.2011 - 17:14
door bart simpson
rona222 schreef:Heb het advies van een "velgenboer" gevolgd en er waren "geen" problemen, nu niet en vorig jaar niet.... En trouwens met de nodige "adapters" passen de velgen... en nog geen enkel probleem gehad.....Heeft niks met een adapter (van 4 naar 5 gaten) te maken ......En voor de rest ga ik niet verder op uw discussie in daar je toch altijd je gelijk wil halen........
pasringen zijn een dubieuze oplossing, doe daarmee wat u wilt

Geplaatst: 17.11.2011 - 17:28
door rona222
bart simpson schreef:
rona222 schreef:Heb het advies van een "velgenboer" gevolgd en er waren "geen" problemen, nu niet en vorig jaar niet.... En trouwens met de nodige "adapters" passen de velgen... en nog geen enkel probleem gehad.....Heeft niks met een adapter (van 4 naar 5 gaten) te maken ......En voor de rest ga ik niet verder op uw discussie in daar je toch altijd je gelijk wil halen........
pasringen zijn een dubieuze oplossing, doe daarmee wat u wilt
Ja "je hebt altijd gelijk"

Geplaatst: 17.11.2011 - 17:29
door bart simpson
dank u

Geplaatst: 17.11.2011 - 17:32
door 945i
Misschien hebben wij het over verschillende dingen, met pasring bedoel ik iig. de ring om de naaf die een evt. groter naafgat in de velg compenseert.

Vast zit de velg met bouten, zolang de naaf rond is en de pasring ook, zie ik geen enkel probleem vwb. balanceren/ onbalans...

Geplaatst: 17.11.2011 - 17:43
door rona222
945i schreef:Misschien hebben wij het over verschillende dingen, met pasring bedoel ik iig. de ring om de naaf die een evt. groter naafgat in de velg compenseert.

Vast zit de velg met bouten, zolang de naaf rond is en de pasring ook, zie ik geen enkel probleem vwb. balanceren/ onbalans...
Heb je inderdaad goed opgemerkt, maar sommigen hebben blijkbaar een eigen "visie"......

Geplaatst: 17.11.2011 - 17:49
door bart simpson
sommigen hebben zelfs eigen andere ervaringen hier

Geplaatst: 17.11.2011 - 17:50
door 945i
Vanuit zijn positie ook wel een klein beetje begrijpelijk natuurlijk.... (maar dat wil niet zeggen dat er meer wegen zijn die naar Rome leiden..);)

Geplaatst: 17.11.2011 - 18:14
door rona222
bart simpson schreef:sommigen hebben zelfs eigen andere ervaringen hier
Klopt , maar mijn "andere" ervaring is dat het "klopt" en trouwens ging het erover van TS of eventueel velgen van een s60 zouden passen op een v50 , wel dus, uw antwoord was "nee" bij mij "ja"...... dus zelfs uw eigen "ervaring" laat niet toe om uw ongelijk toe te geven.. ""En ondertussen rij ik nog altijd met mijn velgen en winterbanden van mijn S60 rustig verder......""

Geplaatst: 17.11.2011 - 18:17
door bart simpson
balanceren gaat per uur dus van mij mag u

Geplaatst: 17.11.2011 - 18:34
door rona222
Geen probleem bart is gebalanceerd, uitgelijnd( 2de jaar op rij) .... :P maar ja "toegeven" heb je duidelijk niet in jouw woordenboek staan......

Geplaatst: 17.11.2011 - 19:13
door Fredhead
Ik reed ook met de Pegasus R velgen die van mijn S60 af kwamen.
Setje pasringen via de velgenboer gekocht en het spulletje zat er keurig onder.

Geen onbalans en het reed prima

Geplaatst: 19.11.2011 - 23:18
door Schorpioen
Balanceren heeft weinig met pasringen te maken.
Wielen worden los van de wagen gebalanceerd.
Velgen zitten met conische "ringen" op de moeren gecentreerd op de naaf. Pasring is alleen een "opvulling" tussen de naaf en de velg zodat deze rondom draagt.
Is dus geen enkel probleem om de wielen met pasringen te monteren en aan de reactie's te lezen rijden er meerdere al enkele jaren zonder problemen op deze manier.