Geplaatst: 19.11.2011 - 20:08
Maar nooooooooooooit lekkende verstuivers en daarom altijd starten/lopen. 

Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Tja, kiezen of delen.Oceanracer schreef:Maar nooooooooooooit lekkende verstuivers en daarom altijd starten/lopen.
ja, die met die knikkers in het blok ja.Zippo schreef:Ooh die, met knikkers in het blok incl. de uitwendige olie lekkagesOceanracer schreef:Dat de zijne nog van het onverwoestbare type is. De aloude oer-TDI van Audi. Niet kapot te krijgen.
nou nou,Zippo schreef:Weet je wat ik zo jammer vindt......
Ik probeer mede D5 eigenaren te informeren wat mij is overkomen. Moeite gedaan om foto's te plaatsen etc.
Komt er een opmerking van iemand die het beter weet omdat hij een oude TDI motor heeft en NOOIT geen problemen heeft.... Jammer dat ik gereageerd heb....
@zippo, Toppertje kennende, heeft hij goed bedoeld.Zippo schreef:Weet je wat ik zo jammer vindt......
Ik probeer mede D5 eigenaren te informeren wat mij is overkomen. Moeite gedaan om foto's te plaatsen etc.
Komt er een opmerking van iemand die het beter weet omdat hij een oude TDI motor heeft en NOOIT geen problemen heeft.... Jammer dat ik gereageerd heb....
De hoeveelheid in te spuiten diesel, net zoals het vroegah ging met diesels. Diesels lopen altijd ruim in de lucht, vandaar dat je nooit pompverlies had.M@rcel schreef:Wat wordt er dan (direct/indirect) door je gaspedaal bediend?EVV schreef:Gasklep in een diesel? Dat is wel heel vaag, altijd gedacht dat diesels altijd vrij konden ademen. Is het niet van de EGR ofzo?
goh, nooit geweten. Thanks!EVV schreef:De hoeveelheid in te spuiten diesel, net zoals het vroegah ging met diesels. Diesels lopen altijd ruim in de lucht, vandaar dat je nooit pompverlies had.M@rcel schreef:Wat wordt er dan (direct/indirect) door je gaspedaal bediend?EVV schreef:Gasklep in een diesel? Dat is wel heel vaag, altijd gedacht dat diesels altijd vrij konden ademen. Is het niet van de EGR ofzo?
Heb misschien al antwoord ontvangen op je berichtje?Zippo schreef:Zojuist een mailtje gestuurd naar Robert Bosch.
Ik hou jullie op de hoogte
toppertje schreef:nou nou,Zippo schreef:Weet je wat ik zo jammer vindt......
Ik probeer mede D5 eigenaren te informeren wat mij is overkomen. Moeite gedaan om foto's te plaatsen etc.
Komt er een opmerking van iemand die het beter weet omdat hij een oude TDI motor heeft en NOOIT geen problemen heeft.... Jammer dat ik gereageerd heb....
last van een klein p.kkie?
ik vind het heel interesant dat je deze info op het forum deelt!
en als daar dan een reaktie komt van:ik wist niet dat een diesel een ETM heeft,dan reageer ik, dat mijn 2.5d dat ook niet heeft.
en dat ik zeg:dat ik de 2.5d heb,de goeie,daar staat een smilie achter!
en dat ik het BETER weet,waar lees jij dat?
en waar zeg ik dat ik NOOIT problemen heb?
ik denk dat je beter moet lezen,voordat je zo hoog van de toren blaast.
voor de rest:jammer dat je zo geergerd op mijn reaktie reageert. :?
Wat ik zo lees repareren ze alleen ETMs, dus niet dit soort gaskleppen.wim de jong schreef:Het lijkt mij dat juist die tandwieltjes de zwakste onderdelen zijn, die gauw defect raken.
Als je er eentje uit de tweede hands circuit hebt, zo het zonde zijn om de tabndwieltjes eruit te slopen om een andere te repareren.
Misschien kunnen onderstaande heren ook wel deze onderdelen los leveren.
Ze claimen dat ze deze units ook repareren:
http://car-ecu-repair.com/volvo/throttle-body-131/
ze zitten in Zittau, is niet echt naast de deur, tegen de Pools/Tsjechie grens aan
Hoi Steven,Steven Volvo schreef:Heb misschien al antwoord ontvangen op je berichtje?Zippo schreef:Zojuist een mailtje gestuurd naar Robert Bosch.
Ik hou jullie op de hoogte
Je zou natuurlijk een oude van de sloop kunnen halen in aller vaagste hoop dat het tandwieltje nog in orde is??
groet
steven
He Zippo! Ook maar aan een V70 gegaan?Zippo schreef:Had ik ook al bedacht..
Maar hoe kom je aan nwe tandwieltjes..?
Moet je wel een correct 3D CAD model hebben.Wellicht kan één van die nieuwe 3D printers wel tandwielen uit sterker kunststof of wellicht metaal of titanium(!) printen??