Pagina 2 van 3

Geplaatst: 19.11.2011 - 20:08
door Oceanracer
Maar nooooooooooooit lekkende verstuivers en daarom altijd starten/lopen. :D

Geplaatst: 19.11.2011 - 20:11
door Zippo
Oceanracer schreef:Maar nooooooooooooit lekkende verstuivers en daarom altijd starten/lopen.
Tja, kiezen of delen.
Ik heb er geen last van.

Geplaatst: 19.11.2011 - 20:13
door Oceanracer
Ik zou het afkloppen als ik jou was. Op onbewerkt hout werkt dat het beste! :lol:

Geplaatst: 19.11.2011 - 20:57
door toppertje
Zippo schreef:
Oceanracer schreef:Dat de zijne nog van het onverwoestbare type is. De aloude oer-TDI van Audi. Niet kapot te krijgen.
Ooh die, met knikkers in het blok incl. de uitwendige olie lekkages 8)
ja, die met die knikkers in het blok ja.
vooral alstie koud is,mischien draaien ze daarom ook wel zoveel km.
en och,een keertje de krukaskeering vervangen van €8,00
icm met de distributie-riem ,lig ik niet wakker van.
wat ik WEL weet is dat de oude 2.5D vele malen betrouwbaarder en goedkoper in onderhoud is dan de zo geliefde D5 :lol:

Geplaatst: 19.11.2011 - 21:06
door Zippo
Weet je wat ik zo jammer vindt......
Ik probeer mede D5 eigenaren te informeren wat mij is overkomen. Moeite gedaan om foto's te plaatsen etc.
Komt er een opmerking van iemand die het beter weet omdat hij een oude TDI motor heeft en NOOIT geen problemen heeft.... Jammer dat ik gereageerd heb....

Geplaatst: 19.11.2011 - 21:11
door Oceanracer
:?:

Geplaatst: 19.11.2011 - 21:20
door toppertje
Zippo schreef:Weet je wat ik zo jammer vindt......
Ik probeer mede D5 eigenaren te informeren wat mij is overkomen. Moeite gedaan om foto's te plaatsen etc.
Komt er een opmerking van iemand die het beter weet omdat hij een oude TDI motor heeft en NOOIT geen problemen heeft.... Jammer dat ik gereageerd heb....
nou nou,
last van een klein p.kkie?
ik vind het heel interesant dat je deze info op het forum deelt!
en als daar dan een reaktie komt van:ik wist niet dat een diesel een ETM heeft,dan reageer ik, dat mijn 2.5d dat ook niet heeft.
en dat ik zeg:dat ik de 2.5d heb,de goeie,daar staat een smilie achter!
en dat ik het BETER weet,waar lees jij dat?
en waar zeg ik dat ik NOOIT problemen heb?
ik denk dat je beter moet lezen,voordat je zo hoog van de toren blaast.
voor de rest:jammer dat je zo geergerd op mijn reaktie reageert. :?

Geplaatst: 19.11.2011 - 21:54
door Thijs
Thanks voor het delen van deze info! Wat anderen zeggen maakt mij niet uit, ik heb er wat aan en kan er mocht het tijd zijn gebruik van maken van deze info!

Welk bouwjaar is jouw V70? En hoeveel heeft hij gelopen?

(Oja, wat geniet ik van de serene rust direct na het starten tegenwoordig :wink:)

Geplaatst: 19.11.2011 - 22:02
door Bover
@zippo:
Mooi verslag en goede foto's. Waardevolle info. Zo heb je wat aan gedeelde ervaringen…

Toppie hoor!

Geplaatst: 20.11.2011 - 00:38
door Gast
Zippo schreef:Weet je wat ik zo jammer vindt......
Ik probeer mede D5 eigenaren te informeren wat mij is overkomen. Moeite gedaan om foto's te plaatsen etc.
Komt er een opmerking van iemand die het beter weet omdat hij een oude TDI motor heeft en NOOIT geen problemen heeft.... Jammer dat ik gereageerd heb....
@zippo, Toppertje kennende, heeft hij goed bedoeld.
De smile die hij er achter heeft gezet, zegt het eigenlijk al. :P

Wij hebben zo'n fijne D5 en hij zit met zo'n knikkerbak. Hij wilde eigenlijk ook zo'n D5, maarja.......... :wink:

Geplaatst: 20.11.2011 - 06:16
door V70/2.4D/2003
.....hij noemt hem zelf ook wel "tractor".

Maar in navolging van de vorigen: dank voor de info mbt dat gasklephuis en de verstuivers. Weer iets voor het "Let-op-lijstje".

Geplaatst: 20.11.2011 - 10:06
door EVV
M@rcel schreef:
EVV schreef:Gasklep in een diesel? Dat is wel heel vaag, altijd gedacht dat diesels altijd vrij konden ademen. Is het niet van de EGR ofzo?
Wat wordt er dan (direct/indirect) door je gaspedaal bediend?
De hoeveelheid in te spuiten diesel, net zoals het vroegah ging met diesels. Diesels lopen altijd ruim in de lucht, vandaar dat je nooit pompverlies had.

Geplaatst: 20.11.2011 - 12:39
door M@rcel
EVV schreef:
M@rcel schreef:
EVV schreef:Gasklep in een diesel? Dat is wel heel vaag, altijd gedacht dat diesels altijd vrij konden ademen. Is het niet van de EGR ofzo?
Wat wordt er dan (direct/indirect) door je gaspedaal bediend?
De hoeveelheid in te spuiten diesel, net zoals het vroegah ging met diesels. Diesels lopen altijd ruim in de lucht, vandaar dat je nooit pompverlies had.
goh, nooit geweten. Thanks! :)

Geplaatst: 25.11.2011 - 16:59
door Steven Volvo
Zippo schreef:Zojuist een mailtje gestuurd naar Robert Bosch.
Ik hou jullie op de hoogte
Heb misschien al antwoord ontvangen op je berichtje?

Je zou natuurlijk een oude van de sloop kunnen halen in aller vaagste hoop dat het tandwieltje nog in orde is??

groet
steven

Geplaatst: 25.11.2011 - 20:36
door wim de jong
Het lijkt mij dat juist die tandwieltjes de zwakste onderdelen zijn, die gauw defect raken.
Als je er eentje uit de tweede hands circuit hebt, zo het zonde zijn om de tabndwieltjes eruit te slopen om een andere te repareren.

Misschien kunnen onderstaande heren ook wel deze onderdelen los leveren.
Ze claimen dat ze deze units ook repareren:

http://car-ecu-repair.com/volvo/throttle-body-131/

ze zitten in Zittau, is niet echt naast de deur, tegen de Pools/Tsjechie grens aan

Geplaatst: 26.11.2011 - 00:36
door Ramon&Ramon
toppertje schreef:
Zippo schreef:Weet je wat ik zo jammer vindt......
Ik probeer mede D5 eigenaren te informeren wat mij is overkomen. Moeite gedaan om foto's te plaatsen etc.
Komt er een opmerking van iemand die het beter weet omdat hij een oude TDI motor heeft en NOOIT geen problemen heeft.... Jammer dat ik gereageerd heb....
nou nou,
last van een klein p.kkie?
ik vind het heel interesant dat je deze info op het forum deelt!
en als daar dan een reaktie komt van:ik wist niet dat een diesel een ETM heeft,dan reageer ik, dat mijn 2.5d dat ook niet heeft.
en dat ik zeg:dat ik de 2.5d heb,de goeie,daar staat een smilie achter!
en dat ik het BETER weet,waar lees jij dat?
en waar zeg ik dat ik NOOIT problemen heb?
ik denk dat je beter moet lezen,voordat je zo hoog van de toren blaast.
voor de rest:jammer dat je zo geergerd op mijn reaktie reageert. :?

Zo,n ouwe 5 cilinder diesel van Audi is inderdaad betrouwbaarder dan een D5 en ze lopen vaak zeer veel kilometers zonder gekke problemen.
Ik ken ze met meer dan 650000km op de klok.

Geplaatst: 26.11.2011 - 13:08
door EVV
wim de jong schreef:Het lijkt mij dat juist die tandwieltjes de zwakste onderdelen zijn, die gauw defect raken.
Als je er eentje uit de tweede hands circuit hebt, zo het zonde zijn om de tabndwieltjes eruit te slopen om een andere te repareren.

Misschien kunnen onderstaande heren ook wel deze onderdelen los leveren.
Ze claimen dat ze deze units ook repareren:

http://car-ecu-repair.com/volvo/throttle-body-131/

ze zitten in Zittau, is niet echt naast de deur, tegen de Pools/Tsjechie grens aan
Wat ik zo lees repareren ze alleen ETMs, dus niet dit soort gaskleppen.

Geplaatst: 14.01.2012 - 20:15
door Zippo
Steven Volvo schreef:
Zippo schreef:Zojuist een mailtje gestuurd naar Robert Bosch.
Ik hou jullie op de hoogte
Heb misschien al antwoord ontvangen op je berichtje?

Je zou natuurlijk een oude van de sloop kunnen halen in aller vaagste hoop dat het tandwieltje nog in orde is??

groet
steven
Hoi Steven,

Ik heb twee mailtjes gestuurd... niets van de heer Bosch gehoord :(

gr. Zippo

Geplaatst: 14.01.2012 - 20:20
door Edwin
Zippo schreef:Had ik ook al bedacht..
Maar hoe kom je aan nwe tandwieltjes..?
He Zippo! Ook maar aan een V70 gegaan? ;-)

Wellicht kan één van die nieuwe 3D printers wel tandwielen uit sterker kunststof of wellicht metaal of titanium(!) printen??

gr. Edwin.

Geplaatst: 15.01.2012 - 09:20
door Rippie V70
Wellicht kan één van die nieuwe 3D printers wel tandwielen uit sterker kunststof of wellicht metaal of titanium(!) printen??
Moet je wel een correct 3D CAD model hebben.
Ik zou denk ik voor een bronzen uitvoering gaan.