Pagina 2 van 4
Geplaatst: 23.11.2011 - 20:06
door JosW
bart simpson schreef:zo is het, en voor garantie gaat ook vrijwel geen hond terug
Valt wel mee. Ligt er aan waar je woont. Na 20 kilometer rijden sta ik in Duitsland. Hoewel, de auto's hier net over de grens zijn in prijs niet zo aantrekkelijk. Hoe dieper in Duitsland des te aantrekkelijker.
Geplaatst: 23.11.2011 - 20:08
door toppertje
daarom zonder garantie kopen,dan istie NOG wat goedkoper.
mocht er dan wat zijn,dan kun je zonder scrubles laten repareren bij een
nederlandse dealer,zijn we allemaal weer blij

Geplaatst: 23.11.2011 - 20:10
door V70/2.4D/2003
bart simpson schreef:zo is het, en voor garantie gaat ook vrijwel geen hond terug
Een "Schäferhund" mag ik aannemen.
Volgens mij zijn de Männer daar wel in voor handel. De Schonstein moet daar immers ook Rauchen. Kopen zonder garantie, mits de prijs dan juist is hoeft geen probleem te zijn, toch?
Europese garantie.....toch? En dan moet die Nederlandse dealer toch.....
Bart Simpson, kom er maar in

Geplaatst: 23.11.2011 - 20:14
door bartv70
JosW schreef:bart simpson schreef:zo is het, en voor garantie gaat ook vrijwel geen hond terug
Valt wel mee. Ligt er aan waar je woont. Na 20 kilometer rijden sta ik in Duitsland.
Zo ver??
Met de huidige reparatiekosten(vervangingskosten) loont het wel een tankje diesel te verstoken om aanspraak te maken op je buitenlandse garantie.
Geplaatst: 23.11.2011 - 20:18
door bart simpson
Volvogarantie gaat idd de grens mee over tegenwoordig, niet iedereen heeft die
Geplaatst: 23.11.2011 - 20:20
door crackedtooth
bart simpson schreef:zo is het, en voor garantie gaat ook vrijwel geen hond terug
prijsverschil is tegenwooridg stuk lager dus door garantie items minder interessant importeren
wanneer je zonder garantie koopt scheelt je bijna niets
waneer importbedrijf voor jouw inkoopt=bedrijfsmatige aankoop dus ook geen garantie
dus zet wat geld opzij voor actherstallig onderhoud en dan kun je wel nog steeds een goede deal hebben, maar is niet meer zoals vroeger
grootste voordeel DLD blijft dat er vaak veel meer autos met volledige opties staan.... vind ikzelf wel erg groot voordeel
qua prijs zit voordeel meer italie en frankrijk bv, maar dld prettiger mede omdat je ook een unfahlfrei verklaring verplicht zijn te geven wanneer je er specifiek om vraagt.
en moet zeggen mijn dealer doet het onderhoud daarna graag, want ze gaan daarna wel netjes hier bij dealer in onderhoud
Geplaatst: 23.11.2011 - 20:22
door bart simpson
dat Duitse auto's voller zijn wil ik met graagte tegenspreken, neem b.v. een V70/285 D5 Edition Sport deze was in DE toch echt kaler dan in NL
Geplaatst: 23.11.2011 - 20:24
door crackedtooth
bart simpson schreef:dat Duitse auto's voller zijn wil ik met graagte tegenspreken, neem b.v. een V70/285 D5 Edition Sport deze was in DE toch echt kaler dan in NL
neen, omdat prijzen er bij nieuwkoop door minder belasting lager liggen zijn er gewoon meer mensen die er opties bij kopen, niet dat ze in de lijsten luxer zijn, mensen kopen in dld gewoon vaker een full optie omdat autos er nu eenmaal goedkoper zijn met dank aan regering
dus er worden relatief meer luxe modellen verkocht, nog los van dat alle duitsers standkachel hebben (geactiveerd of niet)
dus voor 2e hands gewoon interessant niet door prijs (of sterk minder dan vroeger) maar wel soms omdat je sommige modellen met bepaalde opties gewoon er meer vind
Geplaatst: 23.11.2011 - 20:26
door bart simpson
vanaf de V70/135 is die standkachel over
Geplaatst: 23.11.2011 - 20:29
door V480-S60
En ga nu niet zeggen dat BS ongelijk heeft. Het is gewoon zo! In ieder geval standaard
Geplaatst: 23.11.2011 - 20:30
door crackedtooth
ik zeg niet dat bart ongelijk heeft,
ik zeg dat ik dat niet gezegd heb
er worden in duitsland gewoon meer autos met extra opties verkocht omdat autos er gewoon netto goedkoper zijn door geen wurgende BPM, dus mensen hebben geld over voor die opties
Geplaatst: 23.11.2011 - 20:32
door 945i
Dat is inderdaad waar.
Geplaatst: 23.11.2011 - 20:50
door bartv70
V480-S60 schreef:En ga nu niet zeggen dat BS ongelijk heeft. Het is gewoon zo! In ieder geval standaard
Wie zou dat durven 
Geplaatst: 25.11.2011 - 11:23
door Neil Pryde
Dank voor de reacties!
- kopen in het buitenland, had ik aan gedacht maar leek me zo'n gedoe, zeker als het gaat om garantie. Misschien me toch eens in verdiepen via de links hier gegeven
- nieuwe model vs. oudere model. Tja, de nieuwere schijnt wat dynamischer te rijden, dus als je daarvan houdt. Als de auto maar veilig en betrouwbaar over de weg gaat- en dat doen ze allebei. Daarbij vind ik de achterpartij van het nieuwe model wat identiteitsloos.
we zijn er nog niet uit, hebben ook geen haast
Geplaatst: 25.11.2011 - 11:31
door bartv70
Neil Pryde schreef:Dank voor de reacties!
- kopen in het buitenland, had ik aan gedacht maar leek me zo'n gedoe, zeker als het gaat om garantie. Misschien me toch eens in verdiepen via de links hier gegeven
- nieuwe model vs. oudere model. Tja, de nieuwere schijnt wat dynamischer te rijden, dus als je daarvan houdt. Als de auto maar veilig en betrouwbaar over de weg gaat- en dat doen ze allebei. Daarbij vind ik de achterpartij van het nieuwe model wat identiteitsloos.
we zijn er nog niet uit, hebben ook geen haast
Je hebt geen haast, maar de 130pk versie valt af??

Geplaatst: 25.11.2011 - 11:51
door Neil Pryde
Heel scherp Bart!
Ik vind de keuze gewoon erg moeilijk. Ik neig qua interieur sterk naar het nieuwere model, ik vind dat zo mooi. Maar als ontwerp exterieur is het vorige model eigenlijk beter geslaagd vind ik; het interieur is weer wat meer bedaagd. Maar goed, je ziet je auto meer van binnen dan van buiten en over een aantal jaren bij inruil ben je volgens mij beter met een nieuw model.
Maar die 130 pk vind ik echt mager voor zo'n auto, ook gezien het motorkarakter, hij komt er wat traag in vergeleken met de VW TDI die ik nu heb. Daarbij trek ik vaak een vrij hoge aanhanger met windsurfspullen, en dan heb ik graag pk's teveel dan tekort.
Ik heb afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt in een V70 2.4D 130 pk sport edition uit 2007. Heel mooie auto, maar de vorige eigenaar was er niet heel zuinig op geweest getuige de vele kleine krasjes en totaal aan gort gereden 17 inch wielen, inclusief beschadigde banden. Ik heb ook in een V50 2.0D gereden met zesbak, en die verhouding pk/ gewicht is een stuk prettiger. Maar de V50 als totaalaanbod niet: te klein van binnen (krap zitten met mijn 1.90), te blikkerig, voor mij geen fijne auto.
Ik neig nu naar een nieuw model 163 pk. Maar kan weinig vergelijkingen vinden tussen het nieuwe en vorig model qua rijeigenschappen, betrouwbaarheid en duurzaamheid.
Geplaatst: 25.11.2011 - 12:35
door diesel01
Zo reed ik mijn 185pk D5 gisteren even manueel, zodra de slip in de bak is geelimineerd is mijn configuratie in het koppelbereik erg snel.
Paar weken geleden een aanhangertje erachter gehad en het is dan leuk dat je bij het invoegen op snelweg wegrijdt bij mensen die achter je rijden
Geplaatst: 25.11.2011 - 12:40
door 945i
Hoe kan dat nou, je mag maar 80 met dat karretje. :?
Geplaatst: 25.11.2011 - 12:43
door bartv70
2.0D is in elk geval niet betrouwbaar en ja de V50 is klein (zelf ruim 1,95) en voelt, als je een V70 gewent bent, niet eens als een Volvo aan.
De oudere diesels, dus de 130/163pk versies, schijnen een stuk zuiniger te zijn.
Een kennis van ons heeft een 185pk en rijdt rond de 1:12,5, wij rijden met, een tot 198pk getunde 130pk verie probleemloos 1:16.
Op jouw km per jaar scheelt dat toch heel veel liters.
De laatste, tot 2007, V70 zal ook meer uitgerijpt zijn en hoor hier van een bevriende Volvo monteur ook veel minder "storingsverhalen" over.
Bart Simpson is hierin de kenner en zal eea kunnen bevestigen danwel ontkrachten
Geplaatst: 25.11.2011 - 12:44
door bartv70
945i schreef:Hoe kan dat nou, je mag maar 80 met dat karretje. :?
Dat was met zijn VW toch? Die mogen altijd net wat meer als nette Volvo rijders
