Pagina 2 van 2

Geplaatst: 27.11.2011 - 22:13
door Mickyman
sean850 schreef:Ik heb het zelfde probleem met een V50 2.0d uit 2005 nu ongeveer 272000 km gelopen. Auto geeft motorstoring aan en gaat in de noodloop, turbo is dan uitgeschakeld want boven de 2000 toeren doet de auto helemaal niks. ook als je de koppeling intrapt en vol gas geeft gaat de motor niet verder dan 2900 tpm.

Auto uit laten lezen, en deze gaf een probleem aan met de turbo druk regeling. dit dus binnenkort laten fixen.
met ingetrapte koppeling niet boven de 2900 tpm kunnen komen heeft niets met de turbo te maken..........

Geplaatst: 27.11.2011 - 22:20
door 945i
Nou techneuten, zijn jullie er al uit? :lol:

Geplaatst: 27.11.2011 - 23:04
door Schorpioen
FrankS60 schreef:
Schorpioen schreef:Turbo is niet uit te schakelen. Wordt aangedreven door de uitlaatgassen.
Voor de turbo's met wastegate:

En voor de variabele geometrie turbo's kan ik zo snel geen filmpje vinden, maar ze zijn wel degelijk "uit" te schakelen in zoverre dat ze geen significante drukverhoging geven onder die omstandigheden.

Zou wat zijn als het niet kon, blijf je druk opbouwen tot de compressor in een stall komt danwel tot de motor het niet meer trek
.
De wastegate schakelt de turbo niet uit. Hij zorgt alleen voor een drukval zodat de inlaatdruk niet te hoog kan worden.
Zolang de motor draait, draait de turbo mee. Ook bij stationair toerental.
Is alleen afhankelijk van het toerental hoeveel druk hij gaat opbouwen.

Geplaatst: 27.11.2011 - 23:36
door Ramon&Ramon
http://www.turbos-hoet.com/turbos/turbotechniek.asp


Lees dit even,voordat er broodjes aap verhaal de ronde gaan doen!..:)

Geplaatst: 28.11.2011 - 12:52
door FrankS60
Schorpioen schreef:
FrankS60 schreef:
Schorpioen schreef:Turbo is niet uit te schakelen. Wordt aangedreven door de uitlaatgassen.
Voor de turbo's met wastegate:

En voor de variabele geometrie turbo's kan ik zo snel geen filmpje vinden, maar ze zijn wel degelijk "uit" te schakelen in zoverre dat ze geen significante drukverhoging geven onder die omstandigheden.

Zou wat zijn als het niet kon, blijf je druk opbouwen tot de compressor in een stall komt danwel tot de motor het niet meer trek
.
De wastegate schakelt de turbo niet uit. Hij zorgt alleen voor een drukval zodat de inlaatdruk niet te hoog kan worden.
Zolang de motor draait, draait de turbo mee. Ook bij stationair toerental.
Is alleen afhankelijk van het toerental hoeveel druk hij gaat opbouwen.
Niet te hoog -> niet verhoogd -> turbo "uit". Output niet significant. Hij draait wel, maar doet niks. Voor de TS geeft dat dus het gevoel dat de turbo uitgevallen is. Met een volledig open wastegate krijg je zelfs bij vol gas onder verder normale omstandigheden bijna geen druk. Ga mij even uitleggen hoe 't werkt...

Geplaatst: 28.11.2011 - 12:58
door FrankS60
Ramon&Ramon schreef:http://www.turbos-hoet.com/turbos/turbotechniek.asp


Lees dit even,voordat er broodjes aap verhaal de ronde gaan doen!..:)
En welke informatie die hier staat doel je nu precies op? Dit is in jip en janneke taal hoe een turbo werkt, maar gaat totaal niet in op de regeltechniek erachter...

Geplaatst: 28.11.2011 - 12:59
door sjors86
FrankS60 schreef:
Ramon&Ramon schreef:http://www.turbos-hoet.com/turbos/turbotechniek.asp


Lees dit even,voordat er broodjes aap verhaal de ronde gaan doen!..:)
En welke informatie die hier staat doel je nu precies op? Dit is in jip en janneke taal hoe een turbo werkt, maar gaat totaal niet in op de regeltechniek erachter...
+1 !!

Geplaatst: 28.11.2011 - 14:06
door Ramon&Ramon

Geplaatst: 30.11.2011 - 09:40
door FrankS60

Geplaatst: 11.12.2011 - 01:13
door V50-Mart
Mijn auto schoot ook in de noodloop, ZONDER melding (kan dus wel) Bleek dat de regeneratie vloeistof op was. Laten uitlezen dus!!

Geplaatst: 11.12.2011 - 01:26
door Ramon&Ramon
FrankS60 schreef:
Leuk, en nu?
Daar staat precies beschreven wat voor storingen er kunnen optreden enz enz..

Re: Turbo uitval

Geplaatst: 11.12.2011 - 01:42
door Ramon&Ramon
Hofstee schreef:

Wij hebben een volvo v50 2.0d zo af en toe valt tijdens het rijden en schakelen de turbo uit, de auto geeft geen storingen aan, geen lampjes en meldingen o.i.d. terug schakelen helpt niet, het enige wat helpt is even de auto uit zetten en dan weer starten. Wie weet wat dit is? En wat is hier aan te doen?



Van de persoon zelf hoor je weinig meer lees ik nu!

Geplaatst: 11.12.2011 - 10:52
door Thamar
Zo een probleem heb ik ook ooit gehad met mijn Clio 1.5dci en mijn ouders met hun scenic rx4 1.9dci.

Bij mij was het een scheur in de slang tussen intercooler en turbo, en dan soms viel de scheur dicht en had je wel vermogen om dan plots weer weg te vallen.

Bij mijn ouders was de klem die de boel aan elkaar houdt afgebroken. Slang los.

Geplaatst: 06.01.2012 - 17:52
door 480classic
Al met al ,al die problemen met turbo"s; die stuk gaan heeft volgens mij allen te maken met de vervuiling (olie,vet) boosdoener de egr klep.Mileubypase genaamd.
Of het nu een V50 is of scenic of een alfa 156 jtd allen kennen hetzelfde probleem
Oudere types kan je de egr uit schakelen door een plaatje,maar met de steeds meer hightech rond de motor wordt dat of is dat niet meer mogelijk.
Kijk maar eens op marktplaats,er worden er genoeg aangeboden met kapotte turbos's.
Voor 3500euro worden ze al aangeboden (v50)
Dank aan de ontwerper van de bypase.
Ligt echt niet aan de turbo,maar de vervuiling waar de turbo stuk van gaat.