Pagina 2 van 5

Geplaatst: 28.11.2011 - 18:56
door toppertje
gelukkig maar.
en als je toch weer terug wilt,je weet wie er 1 heeft :wink:

Geplaatst: 28.11.2011 - 19:15
door Tsjemp
Let eens op hoeveel D5 er worden aangeboden met verse motor.
Ik heb hetzelfde gehad. Kunnen we niet op een of andere manier een vuist maken naar Volvo? Motoren lopen vast cq koppen gaan stuk door gebrekkige smering door het regeneren van het roetfilter waardoor er diesel in de olie komt. In combinatie met een onderhoudsinterval van 30k wordt de olie te dun en verliest zijn smerende werking.

Geplaatst: 28.11.2011 - 20:50
door edraket
Waar zie je dat dan die bosjes D5's met verse motor? Ik zie ze niet zo vaak. Wil het probleem niet uitvlakken, maar er rijden heel wat D5's rond en veel ook met hoge km standen. Kijk maar eens op Marktplaats. Daar zie je net zoveel of meer D5's of TDI's zonder RPF staan met een motor vervangen. Denk dat het allemaal wel los loopt.

Geplaatst: 28.11.2011 - 22:48
door Thijs
Tsjemp, Ik heb hetzelfde gehad. Tsjemp,

Verklaar je nader!

Geplaatst: 28.11.2011 - 22:56
door 4wielen
Lekker dit. Ga ik net a.s. zaterdag mijn D5 uit 2005 (met RPF) ophalen, lees ik alleen maar horrorverhalen. En ik heb nou juist een Volvo genomen omdat ik overal had gelezen en gehoord dat deze makkelijk en probleemloos 500.000 kilometer rijden, zeker de D5's. Ook de diverse Volvo-dealers vertelden mij deze auto's in onderhoud te hebben, eentje zelfs een exemplaar met 900.000 op de teller. Jeetje... :(

Geplaatst: 28.11.2011 - 22:57
door Thijs
Wel toevallig, pas de laatste paar maanden gonst het een beetje over dit onderwerp..

Geplaatst: 28.11.2011 - 23:05
door Ramon&Ramon
4wielen schreef:Lekker dit. Ga ik net a.s. zaterdag mijn D5 uit 2005 (met RPF) ophalen, lees ik alleen maar horrorverhalen. En ik heb nou juist een Volvo genomen omdat ik overal had gelezen en gehoord dat deze makkelijk en probleemloos 500.000 kilometer rijden, zeker de D5's. Ook de diverse Volvo-dealers vertelden mij deze auto's in onderhoud te hebben, eentje zelfs een exemplaar met 900.000 op de teller. Jeetje... :(

Geplaatst: 28.11.2011 - 23:09
door 4wielen
Dat stelt me iets gerust R&R. De mijne is dealer-onderhouden, en ik was van plan dat voort te zetten conform onderhoudsschema. Heeft totnogtoe (210.000) nog geen gekke dingen gekend, dus het lijkt ook geen maandagmorgenauto.

We'll see, ik heb hem immers al gekocht. En hij reed heeeeeeeerlijk :)

Geplaatst: 28.11.2011 - 23:29
door Thijs
Alleen de olie wat vaker laten verversen, verder gewoon lekker karren met dat ding!!

Re: Kleppenmechaniek D5

Geplaatst: 29.11.2011 - 00:02
door Gast
Ramon&Ramon schreef:Zoveel pech kun je dus hebben met een D5..
Zo, knappe schade.

Geplaatst: 29.11.2011 - 08:21
door Rippie V70
En zie je nog een patroon in welke versies het gebeurt?

2.4D, D5, 130, 163, 185 PK, gechipped?

Of maakt dat niks uit?
Kan je hier iets over zeggen Ramon?

Geplaatst: 29.11.2011 - 08:32
door HansEindhovenV70
Ramon: je hebt het over slecht onderhoud....wat had er in dit geval dan preventief moeten gebeuren om dit te voorkomen?

Geplaatst: 29.11.2011 - 08:59
door Jers3n
Ramon&Ramon schreef:Belangrijk is goeie olie gebruiken,niet 30000km laten zitten,om de 15000km verversen is het mooiste.
Bij slecht starten ,slecht lopen,gelijk actie ondernemen en kijken wat er mis is.
En in welke context moet ik dat zien in verhouding tot het bouwjaar van de betreffende auto (er wordt hier gesproken van 2002?) en de voorgeschreven onderhoudsinterval (die is dan toch geen 30000 Km?)

En mogen we naar aanleiding van de laatste zin aannemen dat deze auto dus al langer slecht startte/slecht liep zonder dat er actie is ondernomen?

Geplaatst: 29.11.2011 - 10:21
door DawnBlueED
Bij mijn S60 D5 2005 was het om de 20.000 km olie wisselen

Geplaatst: 29.11.2011 - 10:35
door Hans oet Twent
Jeetje.... van dit soort berichten krijg ik wel onbestemde kriebels in mijn buik. Sterker nog maakt me bang.... En ik maar roepen vaak bin ie te bange. Auto krijgt op tijd onderhoud en schone filters enz. enz. Er wordt niet mee getrapt en altijd rustig warm gereden. Meer kan ik er toch niet aan doen?

Geplaatst: 29.11.2011 - 10:43
door edraket
Hans, maak je niet druk. Kijk eens op marktplaats hoeveel D5's er worden aangeboden met een nieuwe motor. Valt erg mee hoor! Denk niet dat de motoren vanaf my2006 slechter zijn dan de modellen ervoor. Tuurlijk, er zitten weer extra zaken op wat uiteraard ook weer stuk kan (en zal) maar dat maakt het nog geen slechte motor. Er zijn er al heel wat die de 3 ton nadere zonder noemeswaardige problemen en sommigen zitten er al ver overheen.

Niet te paniekerig doen allemaal. Zoals Ramon al aangeeft houdt een D5 met goed onderhoud het gewoon heel lang vol. Zo'n injector kan niemand wat aan doen, dat kan met elke willekeurige auto gebeuren aangezien het een Bosch injector en deze zitten in nagenoeg elke CR diesel tegenwoordig. Dat hoort dan gewoon bij het moderne diesel rijden.

Geplaatst: 29.11.2011 - 11:01
door DawnBlueED
Ik vraag me even af, met zo'n injector die helemaal aan gort is, dan moet de ECU toch vol staan met misfires en er een lampje gaan branden in de klokkenwinkel?

Geplaatst: 29.11.2011 - 12:20
door MN-NL
Dat is toch wat R&R zegt: als je de signalen negeert, op onderhoud beknibbeld en gewoon doortrapt gaat alles kapot.

Als je daarentegen met een beetje gevoel met je auto omgaat, hoeft de schade niet zover te escaleren. Gewoon oplossen wat niet goed is, en verder gewoon rijden.

Gr. Marc

Geplaatst: 29.11.2011 - 15:17
door Ramon&Ramon
Ik heb wat aangehaald zie ik met mijn berichtjes.

Geplaatst: 29.11.2011 - 15:28
door Morgenstond
Ramon&Ramon schreef:Ik heb wat aangehaald zie ik met mijn berichtjes. :)
Zo spannend is het allemaal niet,goed omderhoud is belangrijk en dat gaat vaak de mist in door onkunde.
Ik kreeg laatst de vraag hoe je een commonraildieselpomp op tijd moet zetten,de vraag werd gesteld door een volvo specialist,sorry,maar dan weet ik al genoeg,er zijn natuurlijk ook vaklui die het wel snappen.
Maar wanneer weet je of een onderhoudsbedrijf er wel of geen verstand van heeft,dat is voor een leek niet te bepalen .
Kan ik hieruit concluderen dat in die zin de dealer het veiligst is?