Zoek aansluitkabel HU1205 voor V40 Phase 1

Geproduceerd bij NedCar in Born
Aelse
1st Gear member

Op de laatste vraag heeft Bart niet meer geantwoord.
Ik maakte me ongerust dat hem iets overkomen was, maar gelukkig zag ik hem vandaag weer antwoorden op een andere forum vraag.
Fixing just before it breaks is good enough, safety first.
Bart Giesen
5th Gear member

Ik zie ook niet echt het nut van antwoorden op een retorische vraag. Maar dank je voor je ongerustheid?
rottierood
2nd Gear member

Aelse schreef:Het laatste bericht is gedeeltelijk waar. De spanning tussen de eerste twee pennen moet niet veranderen bij dimmen van je dashboard verlichting en met contact aan.
Pen 1 is permanente 12V spanning.
Pen 2 is de zgn ACC stand (12V bij accessoire stand of draaiende motor) zodat radio uit en aan gaat met de sleutel.
Pen 3 is het signaal welk zorgt dat de dimmer van de dashboard verlichting ook de radiotoetsen dimt.

Wat er bij rottierood aan de hand is dat hij het signaal voor pen 3 op pen 1 of 2 aangesloten heeft. Hij dimt zijn dashboard verlichting en dan gaat de radio uit. Waarschijnlijk is dan op pen 2 de signaaldraad voor pen 3 aangesloten. Mocht het echter zo zijn dat ook steeds de voorgeprogrammeerde zender verdwenen zijn dan zit de draad voor pen 3 op pen 1..
Wat ik hier uit begrijp is dat ik pen 2 moeten wisselen met pen 3?Dus pen 2 op de plaats van pen 3 en pen 3 op pen 2.
Dan werkt m'n verlichting wel?
Als ik de dimmer gebruik,dan gaat dus de radio uit,maar het geheugen blijft erin staan.

Ik heb van de week alles los,omdat er lampjes van de kachelregelunit stuk zijn.Ik ga deze vervangen en kan dus gelijk de radio in orde maken.
Alvast bedankt!!!!!!!!
Aelse
1st Gear member

Beste Rottirood,

Dat heb je goed begrepen. Omdat je geheugen wel bewaard blijft kunnen we concluderen dat de vaste spanning op pen 1 zit en de massa aansluiting goed is. Pen 2 en 3 verwisselen zal jou probleem oplossen.
Succes.
rottierood
2nd Gear member

Aelse schreef:Beste Rottirood,

Dat heb je goed begrepen. Omdat je geheugen wel bewaard blijft kunnen we concluderen dat de vaste spanning op pen 1 zit en de massa aansluiting goed is. Pen 2 en 3 verwisselen zal jou probleem oplossen.
Succes.
Geweldig!!!!
Hier knoop ik gelijk nog een vraag aan vast...........
Er zit ook een Parrot tussen.
Maakt dat dan verschil uit in de werking van de Parrot?

Deze vraag stel ik omdat ik misschien bang ben dat de Parrot stuk gaat.Of zal deze gewoon werken als ik de pennetjes omgedraaid heb?

groetjes Marcel
Aelse
1st Gear member

Geweldig!!!!
Hier knoop ik gelijk nog een vraag aan vast...........
Er zit ook een Parrot tussen.
Maakt dat dan verschil uit in de werking van de Parrot?

Deze vraag stel ik omdat ik misschien bang ben dat de Parrot stuk gaat.Of zal deze gewoon werken als ik de pennetjes omgedraaid heb?

groetjes Marcel
Marcel,

Dat kan ik je niet garanderen. Je komt nu met een extra gegeven
Om hier een correct antwoord op te geven moet ik of meer gegevens hebben.
Advies: Je Parrot zou ik even loskoppelen en nadat je radio naar behoren werkt deze weer aansluiten zoals in het aansluitschema staat van die parrot.
Je gaat anders met twee onzekerheden aan de gang waarvan je straks niet meer weet wat nu wat veroozaakt als iets niet werkt. Stap voor stap is de beste methode.
Mag ik van jou het type Parrot of het aansluitschema? Dan kan ik je adviseren hoe deze aan te sluiten.
Bart Giesen
5th Gear member

Parrot werkt gewoon. Pen A6 is overigens voor de MUTE.
Bart Giesen
5th Gear member

Connector B, aansluitingen #B1 – #B30

Afbeelding

Uitgangssignaal, signaal rijsnelheid naar radio / #B4

Dit signaaldraad gaat richting Pen 4 van de stekker op de HU1205 en geeft aan of het voertuig in beweging is.
maxpower
1st Gear member

Of je stuurt mij ff een PB want ik heb de originele stekkers nog wel liggen van Fase 1 naar Fase 2

::lol:
Philip_Janssen
Starter

Komt wellicht heel stom over, maar waar precies vind ik die connector B? Ik heb inmiddels het hele middenconsole weggehaald (vanaf de asbak achter tot en met de asbak voor) en ik kom die mooie stekker nergens tegen.
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Ingeschreven 29 nov 2011, laatste bezoek 30 nov 2011 ...

Topicstarter bestaat waarschijnlijk niet meer.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Philip_Janssen
Starter

Ik had inderdaad gezien dat de topicstarter er mogelijk niet meer is, maar er zijn vast meer mensen geweest die het tachosignaal hebben proberen te vinden, dus ik hoop dat iemand me een stapje op weg kan helpen met het vinden van de juiste draad.
Roffel-Patje
Starter

Ik ben ook bezig om een hu2105 in mijn Phase1 te bouwen, dit is een erg nuttig draadje.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”