Pagina 2 van 2
Geplaatst: 15.05.2012 - 09:00
door Gimle
Mijn V70 2.5 10v op LPG haal ik 1 op 10 als ik erg rustig rijd en 1 op 8-9 als ik af en toe wat sportiever rijd...
Geplaatst: 15.05.2012 - 21:24
door tricky
Laat ik het zo zeggen; ik gebruik mijn c30 voor woon-werk verkeer. 30 km heen en weer terug. Snelweg, +/- 110 kmh, dan redt ik de 1 op 10 gemakkelijk. Door de drukte heen racen heeft toch geen zin, gewoon rustig genietend, dakje open, premium geluidje aan...
Ga je de t5 of R (maar eigenlijk ook al de 2.4) lekker uitlaten, sprintjes, etc. Dan ga je de 1 op 9 zeker niet halen...
Ik probeer korte ritjes te mijden om dezelfde reden...
Zo'n R moet je eigenlijk alleen rijden als de brandstofkosten er niet toe doen...
Geplaatst: 16.05.2012 - 09:30
door Shockwave
Ik rij geen T5 of R, maar gewoon een 170pk'er. Maar misschien heb je toch wat aan mijn verbruikscijfers. Want bij normaal gebruik liggen die 5 cilinders volgens mij allemaal niet heel ver uit elkaar.
Snelweg: 1:13,5. Dat is nog te verbeteren door op de CC te gaan rijden en/of door achter een vrachtwagen te gaan hangen. Maar dat laatste kan ik niet aanbevelen, en al helemaal niet met een R
Provinciale wegen: 1:10,5
Binnenwegen/stadsverkeer: 1:7,5.
Even naar de supermarkt heen en weer rijden die 750 meter verderop is: 1:5.
Maar dat laatste doe ik dan ook nooit.
Geplaatst: 16.05.2012 - 09:51
door bart simpson
TS mag zijn handen dichtknijpen met die 1 op net geen 7
Geplaatst: 16.05.2012 - 10:13
door edraket
Het hangt ook van het exemplaar af. Onze 850 2.5 10v doet 1:7,5 bij voornamelik binnendoor ritjes. Als je snelweg rijd met een gangetje van 100 doet hij 1:9. Zuiniger wil hij echt niet. Ik heb zo'n zelfde auto op lpg gehad en die deed op lpg 1:8,5.
Geplaatst: 16.05.2012 - 13:25
door Shockwave
Als je snelweg rijd met een gangetje van 100 doet hij 1:9. Zuiniger wil hij echt niet.
Dat is een fors verschil met mijn 20V! Enig idee waar dat aan kan liggen?
Geplaatst: 17.05.2012 - 12:00
door edraket
Kan van alles zijn. De 850 doet max 5000 km/jr. Vind het simpelweg niet rendabel om te zoeken naar een oorzaak. Dat gaat aardig in de papieren lopen en dat haal je niet meer terug. De auto heeft geen foutmeldingen, MAP sensor heb ik vervangen, en de lambda sensor meet goed. Timing is ok, compressie ook, dus dan wordt het een grondig verhaal. LAat het lekker zo.
Geplaatst: 17.05.2012 - 14:13
door Shockwave
Inderdaad, dan zou ik de moeite ook niet nemen.
Geplaatst: 19.05.2012 - 10:20
door MartijnC70T5
Ik denk dat ik ook maar op gas ga rijden ik rij dan wel veel stadsverkeer maar ik rij 1 op 8 op benzine (en dan tank ik 98 )
Geplaatst: 19.05.2012 - 11:12
door MyDJ
Ben al een tijdje aan het overwegen om gas in te R de laten bouwen of om een gechipte D5 met standkachel en AWD aan te schaffen, maak zo'n 30.000 per jaar nu...
Wil de R liever houden, echter zal zo'n gastank het rijgedrag van de R behoorlijk beinvloeden denk ik.
Iemand advies?
Geplaatst: 19.05.2012 - 11:55
door sbv
tja, van beide valt wat te zeggen. Met een V70R en nivomats moet het geen probleem zijn met een gastank. rijgedrag zal niet extreem afwijken.
Je weet nu wat je hebt. Inrul van de V70R zal denk ik niet zoveel opbrengen en een V70D5 AWD met standkachel is goed zoeken, daar zijn er niet zoveel van.
Ik rij zelf een gechipte (MY 07) V70 D5 AWD met standkachel en kan zeggen dat deze niet zuinig is( rond de 1:11 gemiddeld, wel geartronic).
De S70R van vrouwlief rijdt rond de 1:7,5 op benzine maar die rijdt niet veel lange stukken
Geplaatst: 19.05.2012 - 21:37
door MartijnC70T5
Erg jammer is dat idd dat de D5 op het gebied van verbruik geen vooruitgang heeft geboekt eerder achteruitgang.
Mn vader schrok zich kapot van een S60 D5 handbak uit 2003 naar een S80 D5 GT uit 2007

Philken heeft LPG in zijn V70 R gebouwd
Geplaatst: 19.05.2012 - 21:40
door Marc Apeldoorn
En dat zou ik ook wel willen denk ik...
Moet kunnen zonder vermogensverlies.
Tegenwoordig heb je flashlube LPG systemen die automatisch omschakelen naar benzine zodra er veel vermogen wordt gevraagd.
Geplaatst: 19.05.2012 - 21:53
door sbv
MartijnC70T5 schreef:Erg jammer is dat idd dat de D5 op het gebied van verbruik geen vooruitgang heeft geboekt eerder achteruitgang.
Mn vader schrok zich kapot van een S60 D5 handbak uit 2003 naar een S80 D5 GT uit 2007

Ach hij rookt niet moet je maar denken. Het gaat om de emissie eisen en dat er dan extra brandstof verstookt wordt is niet erg, maar wel mooi lage uitstoot