gaten in kleppen, foto's
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Waarom niet? Begrenzing is elektronisch, dus gemakkelijk te omzeilen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3800
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
+1Oceanracer schreef:Leesuh!
jorrb schreef:...
Gechiped
3 inch uitlaat compleet.
...
lezen! een gewone 2.4 zal de 240 niet halen,en ook niet gechipd zijn.
het zal wss. om een T5 gaan.
en deze zijn niet begrensd op 210km/u.
geen glans zonder wrijving
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
jorrb schreef:Ik heb van de week een goed T5 blok gekocht die uit ongeveer het zelfde jaar komt als mijn auto.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Vind toch wel knap dat ie zo snel weer een reservemotor in kan bouwen. Als je dat kunt, kun je wel meer van dit soort grapjes proberen, dan kun je de reparaties allemaal mooi zelf doen.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
is dit weer zo`n starter die gelijk weer stil is?
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
:withstupid:Oceanracer schreef::-#
Volvo for life
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Neuh, geen starter, immers sinds nov 2009, alleen maar zelden aanwezig met 8 berichten.euerw schreef:is dit weer zo`n starter die gelijk weer stil is?
Toch is het allemaal wat tegenstrijdig, vragen waarom, maar wel zelf een blok er in sleutelen (tenminste, zo lees ik het). Nah ja, wel mooi om eens zo'n kopschade en slijtage van binnenuit te zien, met een prachtig voorbeeld van klepschade.
Zou ook wel willen weten hoe de rest van het blok (cilinders, lagers etc) er bij ligt. Hoe dan ook, de combi van flink op zijn staart, gas, tunen en zoveel kms lijkt me geen gelukkige (en dan druk ik me nog voorzichtig uit)
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
Dus een benzinemotor die niet voldoende peut krijgt, gaat volgens jou gewoon door?.sanco schreef:Hoe dan ook, de combi van flink op zijn staart, gas, tunen en zoveel kms lijkt me geen gelukkige (en dan druk ik me nog voorzichtig uit)
:roll:
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Daarom ben ik benieuwd door wie de wagen gechipt is.Ludo schreef:Dus een benzinemotor die niet voldoende peut krijgt, gaat volgens jou gewoon door?.sanco schreef:Hoe dan ook, de combi van flink op zijn staart, gas, tunen en zoveel kms lijkt me geen gelukkige (en dan druk ik me nog voorzichtig uit)
:roll:
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Nee , ook niet en dat zeg ik toch ook nietLudo schreef:Dus een benzinemotor die niet voldoende peut krijgt, gaat volgens jou gewoon door?. :roll:
alleen is het ingredient gas natuurlijk geen onbekende als veroorzaker van verhoogde klepslijtage.... maarrrr ik heb nog nooit gas gereden en ben dus geen ervaringsdeskundige...
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
Inlaat of uitlaat? Voor uitlaat is dit veel te weinig.jorrb schreef:Klepspeling was keurig binnen de marges.
0.19 en 0.22...
Uit ervaring weet ik dat dit niet alles zegt.jorrb schreef:Kopressie eind vd zomer keurig tegen de 13 psi of bar (wat is het ook al weer) iig wat het hoord te zijn volgens Vadis.
Gezien de schade denk ik dat de auto al tijdje niet zo lekker (stationair) liep.
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
Denk toch dat het aan de klepzetels gelegen heeft en gas helpt er dan ook nog een beetje aan mee. Als de zetels een beetje uithollen heb je nog maar minimale afdichting.
370d is geen kattenpis natuurlijk maar je ziet hetzelfde euvel ook wel bij de oudere 850 GLT's die gewoon zonder gas en chips en met hydro stoters veel kilometers gemaakt hebben. Ergens gaat ie snijbranden richting steel en dan valt er plots een stuk uit.
Bummer en op naar de volgende. :
370d is geen kattenpis natuurlijk maar je ziet hetzelfde euvel ook wel bij de oudere 850 GLT's die gewoon zonder gas en chips en met hydro stoters veel kilometers gemaakt hebben. Ergens gaat ie snijbranden richting steel en dan valt er plots een stuk uit.
Bummer en op naar de volgende. :
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 09.11.2009 - 00:39
Het gaat inderdaad om een T5 blok.
Offtopic: Ik had hiervoor een s602.4 140 pk laten chippen naar 170+ door Tunex maar de begrenzer was er niet af.
Tot het incident liep het blok echt prima en had een goede compressie dus de afdichting was nog goed. er waren geen vreemde bijgeluiden te horen alleen was het olie verbruik erg hoog. 1200 km op een liter.
Hij was eerst gechipped door de vorige eigenaar. Hij wil/mag me niet te woord staan i.v.m. zijn werk dus kan ook niet vragen door wie hij is gechipped. Was in ieder geval geen goede chipper.
Ik ben afgelopen week naar Rica geweest ze konden zien dat hij getuned was maar erg goed was het niet. Zij hebben er nog even 50 pk meer uit gehaald.. Zij vonden ook dat hij veel te arm loopt op gas. Nu lijkt mijn auto wel twee verschillende standen te hebben die spontaan afwisselen. Namelijk 1 stand waarin hij te arm staat. AFR rond 14.4 en een stand waarin hij te rijk staat AFR 10.2. Dit gebeurd zowel op benzine als op gas... iemand een idee?
Maar zullen die klep zittingen zo snel slijten door het gas? Dat zit er namelijk nog geen jaar in. Of door het hoge aantal km's,
gewone slijtage lijkt me toch wat toevallig, op exact het zelfde moment twee kleppen stuk.
Blok omzetten is niet moeilijk, alleen wel veel werk. Zekker omdat mijn slot bouten kapot waren en ik het blok incl. wielen uit onder de auto vandaan moeten trekken.
Offtopic: Ik had hiervoor een s602.4 140 pk laten chippen naar 170+ door Tunex maar de begrenzer was er niet af.
Tot het incident liep het blok echt prima en had een goede compressie dus de afdichting was nog goed. er waren geen vreemde bijgeluiden te horen alleen was het olie verbruik erg hoog. 1200 km op een liter.
Hij was eerst gechipped door de vorige eigenaar. Hij wil/mag me niet te woord staan i.v.m. zijn werk dus kan ook niet vragen door wie hij is gechipped. Was in ieder geval geen goede chipper.
Ik ben afgelopen week naar Rica geweest ze konden zien dat hij getuned was maar erg goed was het niet. Zij hebben er nog even 50 pk meer uit gehaald.. Zij vonden ook dat hij veel te arm loopt op gas. Nu lijkt mijn auto wel twee verschillende standen te hebben die spontaan afwisselen. Namelijk 1 stand waarin hij te arm staat. AFR rond 14.4 en een stand waarin hij te rijk staat AFR 10.2. Dit gebeurd zowel op benzine als op gas... iemand een idee?
Maar zullen die klep zittingen zo snel slijten door het gas? Dat zit er namelijk nog geen jaar in. Of door het hoge aantal km's,
gewone slijtage lijkt me toch wat toevallig, op exact het zelfde moment twee kleppen stuk.
Blok omzetten is niet moeilijk, alleen wel veel werk. Zekker omdat mijn slot bouten kapot waren en ik het blok incl. wielen uit onder de auto vandaan moeten trekken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ga je dat dan ook zo oplossen als je een lekke band hebt? 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
*Met verbazing kijken doet naar de pica's*
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Is het niet een heeel klein beetje slecht voor je auto om hem zo op te tillen :oops: ?
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue