Pagina 2 van 3
Geplaatst: 02.12.2011 - 21:25
door Oceanracer
Waarom niet? Begrenzing is elektronisch, dus gemakkelijk te omzeilen.
Re: gaten in kleppen, foto's
Geplaatst: 02.12.2011 - 21:30
door toppertje
Oceanracer schreef:Leesuh!
jorrb schreef:...
Gechiped
3 inch uitlaat compleet.
...
+1
lezen! een gewone 2.4 zal de 240 niet halen,en ook niet gechipd zijn.
het zal wss. om een T5 gaan.
en deze zijn niet begrensd op 210km/u.
Geplaatst: 02.12.2011 - 21:39
door Oceanracer
jorrb schreef:Ik heb van de week een goed T5 blok gekocht die uit ongeveer het zelfde jaar komt als mijn auto.
Geplaatst: 03.12.2011 - 09:32
door t5power
Vind toch wel knap dat ie zo snel weer een reservemotor in kan bouwen. Als je dat kunt, kun je wel meer van dit soort grapjes proberen, dan kun je de reparaties allemaal mooi zelf doen.
Geplaatst: 03.12.2011 - 20:30
door euerw
is dit weer zo`n starter die gelijk weer stil is?
Geplaatst: 03.12.2011 - 22:23
door elianmars
Door wie is de wagen gechipt?
Geplaatst: 03.12.2011 - 22:29
door bart simpson
Oceanracer schreef::-#
:withstupid:
Geplaatst: 03.12.2011 - 22:57
door sanco
euerw schreef:is dit weer zo`n starter die gelijk weer stil is?
Neuh, geen starter, immers sinds nov 2009, alleen maar zelden aanwezig met 8 berichten.
Toch is het allemaal wat tegenstrijdig, vragen waarom, maar wel zelf een blok er in sleutelen (tenminste, zo lees ik het). Nah ja, wel mooi om eens zo'n kopschade en slijtage van binnenuit te zien, met een prachtig voorbeeld van klepschade.
Zou ook wel willen weten hoe de rest van het blok (cilinders, lagers etc) er bij ligt. Hoe dan ook, de combi van flink op zijn staart, gas, tunen en zoveel kms lijkt me geen gelukkige (en dan druk ik me nog voorzichtig uit)
Geplaatst: 03.12.2011 - 23:05
door Ludo
sanco schreef:Hoe dan ook, de combi van flink op zijn staart, gas, tunen en zoveel kms lijkt me geen gelukkige (en dan druk ik me nog voorzichtig uit)
Dus een benzinemotor die niet voldoende peut krijgt, gaat volgens jou gewoon door?.
:roll:
Geplaatst: 03.12.2011 - 23:15
door elianmars
Ludo schreef:sanco schreef:Hoe dan ook, de combi van flink op zijn staart, gas, tunen en zoveel kms lijkt me geen gelukkige (en dan druk ik me nog voorzichtig uit)
Dus een benzinemotor die niet voldoende peut krijgt, gaat volgens jou gewoon door?.
:roll:
Daarom ben ik benieuwd door wie de wagen gechipt is.
Geplaatst: 03.12.2011 - 23:43
door sanco
Ludo schreef:Dus een benzinemotor die niet voldoende peut krijgt, gaat volgens jou gewoon door?. :roll:
Nee , ook niet en dat zeg ik toch ook niet
alleen is het ingredient gas natuurlijk geen onbekende als veroorzaker van verhoogde klepslijtage.... maarrrr ik heb nog nooit gas gereden en ben dus geen ervaringsdeskundige...
Geplaatst: 04.12.2011 - 00:48
door Gast
jorrb schreef:Klepspeling was keurig binnen de marges.
0.19 en 0.22...
Inlaat of uitlaat? Voor uitlaat is dit veel te weinig.
jorrb schreef:Kopressie eind vd zomer keurig tegen de 13 psi of bar (wat is het ook al weer) iig wat het hoord te zijn volgens Vadis.
Uit ervaring weet ik dat dit niet alles zegt.
Gezien de schade denk ik dat de auto al tijdje niet zo lekker (stationair) liep.
Geplaatst: 04.12.2011 - 11:55
door Johann
Denk toch dat het aan de klepzetels gelegen heeft en gas helpt er dan ook nog een beetje aan mee. Als de zetels een beetje uithollen heb je nog maar minimale afdichting.
370d is geen kattenpis natuurlijk maar je ziet hetzelfde euvel ook wel bij de oudere 850 GLT's die gewoon zonder gas en chips en met hydro stoters veel kilometers gemaakt hebben. Ergens gaat ie snijbranden richting steel en dan valt er plots een stuk uit.
Bummer en op naar de volgende. :

Geplaatst: 09.12.2011 - 07:32
door mvho123
Ik heb geen goede ervaringen met lpg in combinatie met volvo.
1. V70 bifuel van mj2000, ingeslagen klepzittingen bij 155.00km
2. XC70 2.4t van mj2002, nieuwe kop bij 138.000 en 219.00km
Daarom nu D5.
Geplaatst: 09.12.2011 - 16:03
door jorrb
Het gaat inderdaad om een T5 blok.
Offtopic: Ik had hiervoor een s602.4 140 pk laten chippen naar 170+ door Tunex maar de begrenzer was er niet af.
Tot het incident liep het blok echt prima en had een goede compressie dus de afdichting was nog goed. er waren geen vreemde bijgeluiden te horen alleen was het olie verbruik erg hoog. 1200 km op een liter.
Hij was eerst gechipped door de vorige eigenaar. Hij wil/mag me niet te woord staan i.v.m. zijn werk dus kan ook niet vragen door wie hij is gechipped. Was in ieder geval geen goede chipper.
Ik ben afgelopen week naar Rica geweest ze konden zien dat hij getuned was maar erg goed was het niet. Zij hebben er nog even 50 pk meer uit gehaald.. Zij vonden ook dat hij veel te arm loopt op gas. Nu lijkt mijn auto wel twee verschillende standen te hebben die spontaan afwisselen. Namelijk 1 stand waarin hij te arm staat. AFR rond 14.4 en een stand waarin hij te rijk staat AFR 10.2. Dit gebeurd zowel op benzine als op gas... iemand een idee?
Maar zullen die klep zittingen zo snel slijten door het gas? Dat zit er namelijk nog geen jaar in. Of door het hoge aantal km's,
gewone slijtage lijkt me toch wat toevallig, op exact het zelfde moment twee kleppen stuk.
Blok omzetten is niet moeilijk, alleen wel veel werk. Zekker omdat mijn slot bouten kapot waren en ik het blok incl. wielen uit onder de auto vandaan moeten trekken.
Geplaatst: 09.12.2011 - 16:52
door 945i
Wel zo makkelijk.

Geplaatst: 09.12.2011 - 17:42
door Oceanracer
Ga je dat dan ook zo oplossen als je een lekke band hebt?

Geplaatst: 09.12.2011 - 18:24
door V70/2.4D/2003
*Met verbazing kijken doet naar de pica's*
Geplaatst: 09.12.2011 - 18:55
door Gast
Zo kan het ook.

Geplaatst: 09.12.2011 - 18:59
door Laguna-S60
Is het niet een heeel klein beetje slecht voor je auto om hem zo op te tillen :oops: ?