Pagina 2 van 2
Geplaatst: 02.12.2011 - 21:07
door Oceanracer
Aldus hun eigen website:
Shell V-Power maakt uw motor schoner en sterker. Het is een unieke prestatiebrandstof met dubbele werking.
Het helpt extra vermogen te leveren door actieve bescherming van de motor.
Het reinigt de motor ingrijpend.
Het haalt het beste uit uw motor – welke auto u ook rijdt.
Shell FuelSave is speciaal ontwikkeld om een lager brandstofverbruik te realiseren door gebruik te maken van
unieke toevoegingen. Deze componenten verbeteren het rendement van de verbranding waardoor een brandstofbesparing kan worden
gerealiseerd.
De belangrijkste voordelen van Shell FuelSave Euro 95
Helpt om uw motor schoner te houden
Betere verbranding te realiseren
Meer kilometers te rijden voor hetzelfde geld
Een hoop blabla maar eigenlijk wordt er niks (inhoudelijks) gezegd. Er is wel één groot verschil en dat is de verkoopprijs. Echt, je wordt gewoon gen@#id bij de kassa!
Geplaatst: 02.12.2011 - 21:09
door 945i
Het is een vaag verhaal, dat vind ik ook. Shell tank ik eigenlijk nooit omdat ik iets tegen die firma heb, maar dat is mijn afwijking..
Geplaatst: 02.12.2011 - 21:32
door Gast
Laguna-S60 schreef:Ik heb m'n vader even gevraagd (werk bij shell), en hij zegt dat de V-power toch echt wel een hele andere samenstelling heeft dan de fuel save.
Hij wil Volvo blijven rijden en zonder baan gaat dat niet.

Geplaatst: 31.12.2011 - 09:41
door mightyspawn
Moderne brandstof is uberhaupt al slecht, veels te droog te weinig smering. Niet voor niks dat defecten aan brandstofpompen een groot probleem is de afgelopen jaren. Oke op de eerste plaats veel van dat spul wordt in China gemaakt tegenwoordig (voorheen meestal in Western Germany). Op de 2e plaats door de huidige benzine en alle toevoegingen die daar aan worden gedaan. En E10 maak het er niet beter op.
Oke minder zullen ze er niet van rijden, maar het is een langzame sloper. Net als de mens tegenwoordig veel meer kanker krijgt. Dat komt door al die E stoffen die ze sinds het begin van de jaren 70 overal in stoppen, ook een langzame sloper.
Behalve de echt oudere auto's, die nog ander type brandstofleidingen hebben. Kunnen ze er wel tegen maar is het niet aan te raden. Ik boycot E10 altijd in Duitsland, hebben ze E95 niet rij ik verder. Je kunt er nog beter E91 ingooien die sommige nog hebben.
Geplaatst: 15.08.2012 - 22:23
door Bas1982
Gelukkig woon ik vlak bij de grens en is er een aral tankstation er net over. Ik tank altijd 102 met elke auto, zit qua prijs bij de shell in NL tussen 95 en v power in. Verschil is echt te merken, en met mijn vorige auto met amerikaanse motor mocht er absoluut geen e10 getankt worden, gaat alles kapot.
Geplaatst: 16.08.2012 - 08:14
door trompetje
Oceanracer schreef:Lees en huiver:
"De introductie van de biobrandstof E10 (in feite euro 95, maar dan met tien in plaats van vijf procent ethanol) is bij onze oosterburen uitgedraaid op een fiasco. De Duitse regering wilde voor 1 maart landelijk euro 95 aan de pomp vervangen door de biobrandstof, maar dat stuitte onder Duitse automobilisten op hevig verzet. De nieuwe benzine werd op grote schaal geboycot, uit vrees voor schade aan motor en brandstofleidingen. Inmiddels heeft de regering de verplichte introductie laten varen, en voeren marktleider Aral en nu dus ook Shell E10 en euro 95 naast elkaar aan de pomp. E10 is in Duitsland de voordeligste benzinesoort, het is per liter drie cent goedkoper dan de traditionele euro 95. De Duitse automobielclub ADAC roept regering en oliemaatschappijen op de Duitse consument beter te informeren over E10, om zo de acceptatie te verbeteren."
bron
Wat valt hier te huiveren?
Geplaatst: 16.08.2012 - 10:22
door Oceanracer
Vr 2 december 2011 21:07 uur :roll: