RTI speler repareren - Kan disc niet lezen

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
crackedtooth
5th Gear member

Reparatie totnutoe probleemloos inclusief thuis kopieen
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
renelle
2nd Gear member

Ik heb n.a.v. je beschrijving geprobeerd om de laser unit ergens te bemachtigen, maar niet gelukt tegen een redelijke prijs. Prijsverschil werd te klein met de "veilige weg" door het bij VolvoTech te laten repararen...

...na reparatie (standaard prijs) nu een half jaartje terug geen problemen meer. Leest ook probleemloos de zelf gemaakte "backup's"...
Volvo XC60 T8
BMW 528i High Executive
VW Passat GTE
V70 D2, Momentum, Ice White solid, 17"; Rex.
VW Passat 1.6 TDI High Executive, Xeon, Keyless entry, ...
V70 D5, 2003, Handbak, RTI, Standkachel, Nautic blue pearl, Vol Leder, 17"; Orestes Zomer & Winter set, GROM-USB
855 T5 AUT BJ95 LPG-VSI
V70 D5 Geartronic-6 BJ05 MY06 ED-II
C30 1.8 Sport MY08
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Pas wel op met die backups he... ookal loopt het goed, je laserunit EN je controller board hebben het extra zwaar om alle foutjes te verwerken en opnieuw te lezen...

Groets!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
crackedtooth
5th Gear member

@bob/volvotech : laserunit wanneer vervangen gaat ie weer lang mee, niet zo bang voor.. ook omdat de nieuwe laserunits anders en beter zijn dan de oude replacement lasers welke niet meer door panasonic geleverd worden.

oude nieuwe lasers panasonic waren ook 20-30 euro
de nieuwe nieuwe lasers panasonic 80-100$ en hebben ook iets anders intern panasonic nummer

Booktype moet op DVD-ROM staan, wanneer je drive dat kan doen en je brand hem traag 2x op verbatim dan valt foutjes met branden wel mee en valt hoeveelheid foutcorrectie door de unit nodig ook mee.

Laser zelf bestellen:
In azie besteld voor 102 dollar incl 30 dollar spoedverzending.
Na 3 dagen al binnen. Dat wasd bij alltronic in singapore
Waarom spoed? omdat ie dan snel binnen is EN omdat ie dan verzekerd verstuurd word.
Toen ik hem zelf besteld had was ie op voorraad, nu even niet:

OPTICAL PICKUP VED0440-CA2
http://alltronic.com.sg/index.php?main_ ... ts_id=8014

Volvotech is een zeer servicegericht bedrijf, ik vond het vooral zelf ook LEUK om zelf op te lossen. Kosten was niet de hoofdoverweging, maar was er zelf in 30 min mee klaar. plus 5 minuten uitbouw en 5 minuten inbouw Dus wel de moeite waard voor dat kleine uurtje tov de kosten van uitbesteden.
Maar wanneer je zo een klus niet ziet zitten.. gewoon wegbrengen.
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
jee-bee
4th Gear member

Ik heb het onlangs via een mannetje (Sinan uit Arnhem / Marktplaats) laten doen. Ik was € 195,- kwijt voor nieuwe laser inclusief nieuwe navigatie DVD en half jaar garantie. Vond ik wel een goede deal en man werkte nauwkeurig en correct!
Volvo XC90 D5 AWD (2013)

Triumph Tiger Explorer 1200 XC (2014)
crackedtooth
5th Gear member

jee-bee schreef:Ik heb het onlangs via een mannetje (Sinan uit Arnhem / Marktplaats) laten doen. Ik was € 195,- kwijt voor nieuwe laser inclusief nieuwe navigatie DVD en half jaar garantie. Vond ik wel een goede deal en man werkte nauwkeurig en correct!
in oosten van Land inderdaad goede verhalen/referenties over Sinan uit arnhem

voor westen van het land volvotech
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Grappig, we krijgen ze van over de hele wereld toegstuurd ter reparatie, Oost, West, maakt niet zoveel uit ;-)

Sinan doet het ook prima trouwens hoor! Geen slechte verhalen over gehoord en gelezen en dat zegt al snel wat tegenwoordig!
(met internet heb je voor je het weet slechte referenties online staan!)
www.volvotech.eu

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
crackedtooth
5th Gear member

Ja, mijn opmerking was meer voor fysiek langsgaan, ik zou hem zelf niet zo snel opsturen
TheCrew
1st Gear member

Mijne opgestuurd naar volvotech, ben benieuwd
V70 2.5T AWD
jpwg001
6th Gear member

crackedtooth schreef:
Deze handleiding om bij de DVD unit te komen:
(zelfde procedure als bij het fijne product IMIV waarmee je iPod geluid direct op je HU unit krijgt, incl tracknames)
- http://www.volvotech.nl/download/manual ... t-v1.0.pdf

- Deze handleiding om de DVD unit open te krijgen
http://www.holmsten.se//volvoV70/RTI_la ... ntling.pdf
Zijn deze handleidingen ook beschikbaar voor de CD-rom RTI? Ik vond ze niet op de site van Volvotech...
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
crackedtooth
5th Gear member

Ik durf niet te zeggen waar die zit, lijkt me logisch zelfde plek, wanneer je achterin de CD lader hebt dan zal je er wel op zelfde manier bijkomen

Binnenwerk van die units durf ik niet te zeggen
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Probleem met binnenwerk van de wisselaars (want dat zijn het) is dat als je eenmaal gaat openen, er 9 van de 10 x van alles ineens afbreekt binnenin ;-( Plastic is hard en oud geworen in 10 jaar zon, vrieskou etc...)
Helaas hebben wij moeten besluiten er niet meer aan te beginnen, kostte ons meer dan dat het opleverde...
www.volvotech.eu

crackedtooth
5th Gear member

@volvotech Bob, zijn er bij jullie wel alternatieven te koop voor zijn probleem? Of zit hij aan replacement unit van dealer vast?
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Alternatieven zijn er genoeg natuurlijk.
Mooiste en snelste in te bouwen is het systeempje wat scherm en navi computer in 1 heeft. Kan zelf navigatie software op geinstalleerd (diverse soorten en smaken).
Alternatief is het (duurdere) systeem met de garmin computer. Wordt door dealers veel geinstalleerd als alternatief voor RTI.
www.volvotech.eu

Graspony
1st Gear member

Vandaag een geslaagde reparatie uitgevoerd door laser wissel.

Heb de DVD lezer 3x mogen in en uitbouwen. De eerste maal zei hij kan dvd niet vinden. Alles terug uitgebouwd, dacht ergens iets verkeerd gedaan te hebben maar was niet zo.

Na forum te lezen werd er gesproken over bolletje voor statische elektriciteit te desolderen. Alles opnieuw uitgebouwd en jawel hoor, wat een snelheid van inlezen.

Vermits er geen foto's staan in de handleiding van het desolderen heb ik er een foto van genomen. Veel plezier voor de toekomstige laser wissels.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo xc70 D5 2005 248000km.
Gast

Graspony schreef:Na forum te lezen werd er gesproken over bolletje voor statische elektriciteit te desolderen.
Je hebt het bolletje weggehaald? Wat gebeurd er dan?
Graspony
1st Gear member

Dan pas werkt de laser. Bolletje erop, werkt de laser niet.
Volvo xc70 D5 2005 248000km.
Gast

Graspony schreef:Dan pas werkt de laser. Bolletje erop, werkt de laser niet.
Waarom hebben ze dan ooit dat bolletje geplaatst en dat dit met een nieuwe laser niet meer werkt?
edraket
7th Gear member

waarschijnlijk wordt de electronica met het bolletje kortgesloten zodat deze niet stuk kan gaan door statische elektriciteit. Als alles is ingebouwd kan het niet meer mis gaan.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

edraket schreef:waarschijnlijk wordt de electronica met het bolletje kortgesloten zodat deze niet stuk kan gaan door statische elektriciteit. Als alles is ingebouwd kan het niet meer mis gaan.
Correct en daarom ook met antistatische tinzuiger/soldeerbout pas weghalen als de boel er in zit en is aangesloten...
Anders zit je binnen no-time weer een lens te vervangen ;-)
www.volvotech.eu

Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”