Was er nog geen persbericht naar België gestuurd? Slordig.
Vanaf 2012 kan er een automaat (Powershift) op de DrivE geleverd worden.
Wegligging S60
- V240DL
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 27.11.2010 - 10:47
Ging om de S60 D5 2003, tegenhanger Alfa was toen 2,4 JTD maar geen automaat. Volvo beviel goed en inderdaad blijven hangen aan het merk.
2003 Volvo S60 D5 aut
1990 Volvo 240 DL
2008 Volvo C30 1.8F
2001 Volvo C70 T5 aut
2011 Volvo S60 DRIVe
2013 Volvo V40 D2 summum
2007 BMW 325 coupe aut
1990 Volvo 240 DL
2008 Volvo C30 1.8F
2001 Volvo C70 T5 aut
2011 Volvo S60 DRIVe
2013 Volvo V40 D2 summum
2007 BMW 325 coupe aut
- V240DL
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 27.11.2010 - 10:47
Pas vanaf 2004 was de166 leverbaar met aut. Slordig hoor zijn toch feiten, nou even weer de folders erbij pakken en de keukenrol binnen hand bereik.945i schreef:Een 166 2,4 JTDm was er gewoon met automaat in 2003
Veel plezier vanavond

2003 Volvo S60 D5 aut
1990 Volvo 240 DL
2008 Volvo C30 1.8F
2001 Volvo C70 T5 aut
2011 Volvo S60 DRIVe
2013 Volvo V40 D2 summum
2007 BMW 325 coupe aut
1990 Volvo 240 DL
2008 Volvo C30 1.8F
2001 Volvo C70 T5 aut
2011 Volvo S60 DRIVe
2013 Volvo V40 D2 summum
2007 BMW 325 coupe aut
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Als ik het goed heb zijn er nu 5 smaken qua rijgedrag voor een S/V60:
- Touring chassis
- Dynamic chassis
- Four C
- R Design
- AWD (dit is niet echt een andere afstemming, maar geeft wel een ander rijgedrag, zeker met bv. de D5 met 440Nm..)
Mooi dat er veel keuze is, maar soms ook wel lastig voor dealer en (potentiele) klant, lijkt me..
- Touring chassis
- Dynamic chassis
- Four C
- R Design
- AWD (dit is niet echt een andere afstemming, maar geeft wel een ander rijgedrag, zeker met bv. de D5 met 440Nm..)
Mooi dat er veel keuze is, maar soms ook wel lastig voor dealer en (potentiele) klant, lijkt me..
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Eigenlijk wel, maar instelbare demping zoals met Four C is gemeengoed geworden als optie bij de Duitse concurrentie. Ik denk dat het op een D5 of T6 ook de fijnste setting is: kan je t zelf per moment bepalen. Swedespeed is ook behoorlijk lyrisch over Four C op hun duurtest S60 T6.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 17.07.2011 - 11:03
- Locatie: Utrecht
Duidelijk overzichtje Thom!Thom schreef:Als ik het goed heb zijn er nu 5 smaken qua rijgedrag voor een S/V60:
- Touring chassis
- Dynamic chassis
- Four C
- R Design
- AWD (dit is niet echt een andere afstemming, maar geeft wel een ander rijgedrag, zeker met bv. de D5 met 440Nm..)
Mooi dat er veel keuze is, maar soms ook wel lastig voor dealer en (potentiele) klant, lijkt me..
Hebben we mede-forummers met een touring chassis?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 07.07.2011 - 13:22
Er zit toch zeker wel een verschil tussen de normale S60 en het R-Design.
Ik heb ook achter elkaar gereden met een normale S60 en een met het R-Design onderstel.
Vorige week op wintersport geweest richting de Alpen en hier kwam het pas tot zijn recht, geweldig hoe de R-design zich staande houd op de bochtige bergpassen! Echt een genot om te rijden. Comfort op de lange afstand en genieten in de bochten!
Ik heb ook achter elkaar gereden met een normale S60 en een met het R-Design onderstel.
Vorige week op wintersport geweest richting de Alpen en hier kwam het pas tot zijn recht, geweldig hoe de R-design zich staande houd op de bochtige bergpassen! Echt een genot om te rijden. Comfort op de lange afstand en genieten in de bochten!
2011 Volvo S60 T4 Powershift R-Design/Ice White/Driver Support Line/Business Pack Pro/Winter Line/Alarm-Klasse III/Automatisch dimmende binnenspiegel/Zomer: 18"; Ixion/Winter: 17"; Balder
- vojolvo
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 14.04.2011 - 21:13
Ik rijd met een touring chassis. Op klinkerwegen is het het weggedrag heel acceptabel, maar op asfalt voel je desondanks kuilen en hobbels wel. Dus of er nu zo heel veel verschil tussen dynamic en touring zit, vraag ik me af.S60Dennis schreef:Ik ben benieuwd naar het verschil tussen het Dynamic en het Touring chassis.
In NL wordt standaard Dynamic geleverd, terwijl in bijv. de VS Touring weer standaard is. Het is in in ieder geval kosteloos naar keuze leverbaar.
Ik kan het bochtenwerk wel waarderen, maar ik vind mijn S60 met standaard Dynamic nou niet bepaald dynamisch op klinkerwegen en drempels. Op advies van de dealer heb ik voor Dynamic gekozen, Volvo had nergens een Touring chassis staan om mee proef te rijden, en achteraf vraag ik mij af of ik wel de juiste keuze heb gemaakt...
Iemand een touring chassis hier? Ervaringen?
1989: Volvo 440GL B18KPD; rood
1992: Volvo 440GL B18U; blauw
1994: Volvo 440 1.8i B18U; groen
1997: Volvo S40 1.8i; rood
2001: Volvo S40 1.8i; blauw
2004: Volvo S40 1.8 Kinetic; groen
2008: Volvo S40 2.4 Geartronic Edition II; Barents Blue pearl
2011: Volvo S60 T4 Powershift Kinetic; Caspian Blue
2015: Volvo V60 T4 Geartronic Momentum Magic Blue MY2016
2018: Volvo XC40 T4 Geartronic Inscription Denim Blue MY2019
2023: Volvo XC60 B4 Ultimate Platinum Grey MY2023
1992: Volvo 440GL B18U; blauw
1994: Volvo 440 1.8i B18U; groen
1997: Volvo S40 1.8i; rood
2001: Volvo S40 1.8i; blauw
2004: Volvo S40 1.8 Kinetic; groen
2008: Volvo S40 2.4 Geartronic Edition II; Barents Blue pearl
2011: Volvo S60 T4 Powershift Kinetic; Caspian Blue
2015: Volvo V60 T4 Geartronic Momentum Magic Blue MY2016
2018: Volvo XC40 T4 Geartronic Inscription Denim Blue MY2019
2023: Volvo XC60 B4 Ultimate Platinum Grey MY2023
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 17.07.2011 - 11:03
- Locatie: Utrecht
Ok, dus nog niet zo comfortabel als bijvoorbeeld een S80 vermoed ik.vojolvo schreef:Ik rijd met een touring chassis. Op klinkerwegen is het het weggedrag heel acceptabel, maar op asfalt voel je desondanks kuilen en hobbels wel. Dus of er nu zo heel veel verschil tussen dynamic en touring zit, vraag ik me af.S60Dennis schreef:Ik ben benieuwd naar het verschil tussen het Dynamic en het Touring chassis.
In NL wordt standaard Dynamic geleverd, terwijl in bijv. de VS Touring weer standaard is. Het is in in ieder geval kosteloos naar keuze leverbaar.
Ik kan het bochtenwerk wel waarderen, maar ik vind mijn S60 met standaard Dynamic nou niet bepaald dynamisch op klinkerwegen en drempels. Op advies van de dealer heb ik voor Dynamic gekozen, Volvo had nergens een Touring chassis staan om mee proef te rijden, en achteraf vraag ik mij af of ik wel de juiste keuze heb gemaakt...
Iemand een touring chassis hier? Ervaringen?
Het verschil volgens de website van Volvo zit 'm in de subframes voor en achter en andere dempers.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Het Touring chassis is std, het Dynamic chassis een no cost option
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 17.07.2011 - 11:03
- Locatie: Utrecht
Volgens de brochure is het andersom, optie Touring chassis (153) zonder meerprijs. In NL standaard dus standaard Dynamic. In de VS wel weer standaard Touring overigens.bart simpson schreef:Het Touring chassis is std, het Dynamic chassis een no cost option
Als het toch anders is dan ben ik toch benieuwd wat er nu onder mijn auto dempt...
- V240DL
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 27.11.2010 - 10:47
Mijn vraag in het begin was of iemand de S60 al heeft verlaagd. Ik denk zelf als je hem 40 mm verlaagd de rolneiging in bochten dusdanig wordt verlaagd dat DSTC minder snel ingrijpt.
Verder lopen de meningen uiteen wat betreft het chassis men vraagt zich zelfs af wat voor chassis er geleverd is en het touring chassis is dus niet comfortabel op kuilen en hobbels.
De R-design lovers vinden hun wegligging beter als standaard, zou je dit chassis ook hebben genomen als de rest van het pakket er niet bijzit?
Het R-design pakket is heel mooi en komt ook tot zijn recht op een S60 die de snelle look ook kan waarmaken op een DRIVe een beetje overdreven imo.
Heeft niemand een four-c chassis? Dit zou het mooiste compromis moeten zijn volgens Volvo en apart te bestellen, verder krijg je er niks bij dus puur verbetering rijeigenschappen. (advies geen trekhaak monteren).
Verder lopen de meningen uiteen wat betreft het chassis men vraagt zich zelfs af wat voor chassis er geleverd is en het touring chassis is dus niet comfortabel op kuilen en hobbels.
De R-design lovers vinden hun wegligging beter als standaard, zou je dit chassis ook hebben genomen als de rest van het pakket er niet bijzit?
Het R-design pakket is heel mooi en komt ook tot zijn recht op een S60 die de snelle look ook kan waarmaken op een DRIVe een beetje overdreven imo.
Heeft niemand een four-c chassis? Dit zou het mooiste compromis moeten zijn volgens Volvo en apart te bestellen, verder krijg je er niks bij dus puur verbetering rijeigenschappen. (advies geen trekhaak monteren).
2003 Volvo S60 D5 aut
1990 Volvo 240 DL
2008 Volvo C30 1.8F
2001 Volvo C70 T5 aut
2011 Volvo S60 DRIVe
2013 Volvo V40 D2 summum
2007 BMW 325 coupe aut
1990 Volvo 240 DL
2008 Volvo C30 1.8F
2001 Volvo C70 T5 aut
2011 Volvo S60 DRIVe
2013 Volvo V40 D2 summum
2007 BMW 325 coupe aut
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
ZX10r heeft als het goed is Four-C.
- V240DL
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 27.11.2010 - 10:47
Voor mij speelde dit begin 2003 dus niet leverbaar. Niet zo slim van je als je de auto nieuw koopt en in november laat afleveren.945i schreef:Toch knap, binnen 11 minuten opgezocht..
Maar helaas, heb er een gehad van 11-2003.
Maar je hebt dus ooit een keer smaak gehad. Waar is het mis gegaan in je leven? 10 keer per dag onzinnig reageren op alles wat er op het forum wordt geplaatst doet me vermoeden dat het niet helemaal goed gaat met je.
De volgende link kan je misschien helpen jezelf beter te begrijpen. Succes! http://forum.fok.nl/topic/806198
2003 Volvo S60 D5 aut
1990 Volvo 240 DL
2008 Volvo C30 1.8F
2001 Volvo C70 T5 aut
2011 Volvo S60 DRIVe
2013 Volvo V40 D2 summum
2007 BMW 325 coupe aut
1990 Volvo 240 DL
2008 Volvo C30 1.8F
2001 Volvo C70 T5 aut
2011 Volvo S60 DRIVe
2013 Volvo V40 D2 summum
2007 BMW 325 coupe aut
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Vooral doorgaan zo...............
Het gaat prima met mij, gelukkig ben ik nog niet naar jouw niveau gezakt en staat er weleens iets van nut tussen.
Het gaat prima met mij, gelukkig ben ik nog niet naar jouw niveau gezakt en staat er weleens iets van nut tussen.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- selur
- 2nd Gear member
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 15.08.2011 - 21:10
- Locatie: Drenthe
Four C is aardig, maar in de praktijk vooral een speeltje voor mensen met een knopjes fetisj/dwangneurose om alle opties te bestellen (heb ervaring met het vergelijkbare CCD van Ford)
2011 (MY12) S60 D3 GT Kinetic Vibrant Copper Winterl, DSL, BPPro, schuifdak, 18";Freja, Styling Kit, Urbane Wood, leer, autom. dim. binnensp., stuur met alu, achterspoiler, chroomlijsten
Volvo C30 1.6 Advantage 2008
Ford Mondeo 5drs Titanium S-pack 2008
Opel Signum Cosmo 2005
Renalut Laguna GT Privilege 2002
Seat Leon Sport 2001
Seat Cordoba Vario SXE 1999
Seat Ibiza 1.8 GLXi 1993
Lancia Dedra i.e. 1991
Seat Toledo CL 1992
Volvo C30 1.6 Advantage 2008
Ford Mondeo 5drs Titanium S-pack 2008
Opel Signum Cosmo 2005
Renalut Laguna GT Privilege 2002
Seat Leon Sport 2001
Seat Cordoba Vario SXE 1999
Seat Ibiza 1.8 GLXi 1993
Lancia Dedra i.e. 1991
Seat Toledo CL 1992