Pagina 2 van 2

Geplaatst: 07.12.2011 - 16:03
door Ramon&Ramon
VolvoMafia schreef:laat de keurmeester dan niet een printje van de roetmeting zien?
De meesten geloven het zo ook wel!

Geplaatst: 07.12.2011 - 16:09
door Ramon&Ramon
945i schreef:Eerst pompafstelling nakijken.
Dan een flink stuk trappen met die auto.
Additief bij de brandstof doen, en nog eens kijken.

Met die kilometerstand zou ik daarna een ander keuringsstation opzoeken, eentje die op het oog kijkt en geen roettest doet...

Bij de roettest alleen laten lopen op Forte reinigingsmiddel voor een diesel,slang op de pomp rechtstreeks aansluiten op een busje Forte en dan een roetmeting doen,teststrook uitdraaien als deze goed is en klaar is tie!

Geplaatst: 07.12.2011 - 16:19
door DawnBlueED
Het brandstoffilter vullen met Forte injectorcleaner schijnt ook nog te kunnen ........

Het verdient misschien geen schoonheidsprijs, maar zolang er geen zinnige procedure is voor het meten van het werkelijk schadelijke deel van het roet, is een en ander wel goed te begrijpen.

Geplaatst: 07.12.2011 - 20:27
door Pété
De EGRafdoppen de tank vullen met een flesje forte en met shell "super"diesel en dan een flink stuk blazen dan komt die roetmeting helemaal goed.

Geplaatst: 08.12.2011 - 00:31
door Thijs
Tips genoeg iig!

Geplaatst: 08.12.2011 - 01:00
door ALF
Hahaha mijn monteur is zelf een stukkie in zijn 2 gaan scheuren en vervolgens pats door de roetkeuring mijn v70 2.5D :D al was ook nog maar net, maar goed..

Geplaatst: 08.12.2011 - 12:39
door piotrV70
Iroll schreef:Een RDW keuring is heel iets anders dan een APK. Bij een rdw import keuring wordt gekeken of de auto toegelaten mag worden op de Nederlandse wegen. Dus of die voldoet aan de eisen die de Nederlandse staat stelt aan een auto.
Dat is heel wat anders dan een APK keuring, die kijkt naar de technische staat en milieu eisen. Na de rdw keuring moet de auto dus ook nog apk gekeurd worden. Dat kan je ook door het rdw laten doen, maar die mogen geen eventuele reparaties uitvoeren zoals bijv. iets simpels als de lampen afstellen. Daarom kan je de apk beter door een garage laten uitvoeren.
Dat bedoel ik, ik doe de APK bij de import (en dus bij de RDW), dat is totnutoe steeds 5 a 10 minuten werk geweest. En dan duurt het zoeken naar het chasisnummer nog het langst.

Geplaatst: 08.12.2011 - 12:44
door 945i
Ik zie ook in 15-20 minuten of het aangeboden object APK waardig is, zo moeilijk is dat niet.
In 5-10 minuten moet je toch wat dingetjes overslaan of niet goed bekijken.

Geplaatst: 09.12.2011 - 12:02
door witte480
EGR ff afdoppen, en trappen met die bak en warm aflevere bij de roetmeting

Geplaatst: 09.12.2011 - 13:38
door Thijs
Dan krijg je meestal een motorstoring, of is dat bij dit type diesel nog niet?

Geplaatst: 09.12.2011 - 20:34
door toppertje
Thijs schreef:Dan krijg je meestal een motorstoring, of is dat bij dit type diesel nog niet?
je krijgt geen motorstoring.
wel gaat het motormanagement-lampje branden,naar of dat apk afkeur is
weet ik niet.

Geplaatst: 09.12.2011 - 20:47
door Oceanracer
Dat lampje kan er toch ook uit? :D

Geplaatst: 09.12.2011 - 20:48
door 945i
Mag niks branden op het dashboard tegenwoordig.

Geplaatst: 09.12.2011 - 20:52
door V70/2.4D/2003
Hallo! Het is bijna kerst, ja! Dat is het feest van het licht, toch? Lampje op het dash moet kunnen, toch?
Lampje er dan maar uit voor de APK en daarna er weer in.

Geplaatst: 09.12.2011 - 20:55
door Oceanracer
Dat bedoel ik!

Geplaatst: 10.12.2011 - 00:57
door Ramon&Ramon
motorstoringlampje mag branden bij een apk keuring,vanaf 1 april 2012 niet meer..
Airbaglampje trouwens ook.Is wel een reparatieadvies.