Pagina 2 van 6
Geplaatst: 12.12.2011 - 21:55
door Gast
Ik vind de nieuwe GT beter tot zijn (of is het haar) recht komen in de D5. Meer vermogen, meer koppel, maar vooral betere vermogensafgifte over een breder gebied.
Dat resulteert in minder schakelen en veel meer het koppel van de motor gebruiken. Ik kan rustig aan toeren in zijn 6e, met minder dan 2000 toeren.
Gas geven en zonder terugschakelen trekt hij door tot aan zijn top (225 km).
Dat gedrag ervoer ik niet bij de D3. ik wilde een GT hebben, en heb ervaren dat de combinatie D5 GT een betere is dan de D3 GT.
Geplaatst: 12.12.2011 - 21:56
door Gast
945i schreef:Ik snap niet er nog mensen de moeite nemen die bakken te verdedigen als je er zelf geen belang bij hebt...
Of je hebt geen referentiemateriaal of je bent met weinig snel tevreden..

Bullshit
Geplaatst: 12.12.2011 - 21:57
door VolvoXC70
:-#
Geplaatst: 12.12.2011 - 21:59
door diesel01
Om het nog scherper te zetten vind ik de GT van Volvo niet onder doen voor de 8bak van BMW.
De DSG schijnt supersnel te zijn maar daar heb ik geen ervaringen mee.
Voor de ritten in NL zonder de hooligan uit te hangen moet de GT geen probleem zijn, trouwens Bosker woont in Dld die heeft vast ervaring met de auto op de autobahn waar men doorgaans iets vlotter unterwegs is.
Geplaatst: 12.12.2011 - 22:05
door olson
dbosker schreef:. ik wilde een GT hebben, en heb ervaren dat de combinatie D5 GT een betere is dan de D3 GT.
Eh ja en ook even 5500 euro duurder... dat is best veel (teveel?)geld.
Geplaatst: 12.12.2011 - 22:07
door 945i
Zal ik het ook eens scherp zeggen dan?
Een bak die zoveel vermogen 'vreet' en niet alert is, is niet van deze tijd, heb met een D5 in een newS60 gereden toen hij net uitkwam... Kan zijn dat er anno eind 2011 een verbeterde versie is, maar waar hebben wij het over...Vaak is de rest van de auto goed genoeg voor veel mensen om dit "door de vingers te zien".
Maar ga nou niet roepen dat het allemaal zo goed is, want dan heb je geen gevoel voor techniek.(of nooit met een betere gereden)
Geplaatst: 12.12.2011 - 22:11
door D5R-Design
@ super7 ja..
Helaas geen ervaring met de nieuwe D5 zo als Dbosker.
Je wordt wel rustiger van de GT..
Ga praten met je dealer en regel een langer proef rit. Ik denk dat je alleen zelf kan beslissen of het je bevalt.
@945i wat een opmerking!!!
Geplaatst: 12.12.2011 - 22:13
door Gast
diesel01 schreef:Om het nog scherper te zetten vind ik de GT van Volvo niet onder doen voor de 8bak van BMW.
De DSG schijnt supersnel te zijn maar daar heb ik geen ervaringen mee.
Voor de ritten in NL zonder de hooligan uit te hangen moet de GT geen probleem zijn, trouwens Bosker woont in Dld die heeft vast ervaring met de auto op de autobahn waar men doorgaans iets vlotter unterwegs is.
Geen enkel probleem - wil je echt snel meekomen, zet je hem in de S-stand. Normale stand rijdt zonder meer comfortabel. Top: 225 km/u
Geplaatst: 12.12.2011 - 22:14
door olson
@945i waarom reageer je zo fel?
Geplaatst: 12.12.2011 - 22:14
door Gast
olson schreef:dbosker schreef:. ik wilde een GT hebben, en heb ervaren dat de combinatie D5 GT een betere is dan de D3 GT.
Eh ja en ook even 5500 euro duurder... dat is best veel (teveel?)geld.
In mijn geval dus niet helemaal (BPM), maar ja, het moet uit de lengte of uit de breedte komen.
Geplaatst: 12.12.2011 - 22:15
door Hans oet Twent
Wil je gaan 'trappen' dan handgeschakeld gaan. Wil je comfort dan GT. Elk voordeel heb z'n nadeel.
Onze oude dame, V70 2.4D GT uit 2005, heeft een GT en die wordt als zodanig relatief gezien rustig gereden. Hoog comfort en rij genot. In tegenstelling tot de Passat 2.0TDI/6 bak handgeschakeld met Dynamic onderstel dat was een gooi en smijt auto. De Mondeo is een werkpaard en haalt het niet bij de Passat en V70. Maar je kan er wel mee trappen...... 6bak handgeschakeld.
Geplaatst: 12.12.2011 - 22:15
door sanco
Er rest mij slechts 1 advies, en dat zouden meer mensen moeten doen: ga zelf proefrijden, en trek zelf je conclusie zonder je wat aan te trekken van wie dan ook maar. Is het naar de zin: doen. Ergert het je, dan gewoon lekker bij één of meer spiegelruit(en) verderop naar binnen. Succes met je keuze.
Geplaatst: 12.12.2011 - 22:18
door 945i
Dat is idd. het beste, proefondervindelijk vaststellen.
Geplaatst: 12.12.2011 - 22:19
door Gast
945i schreef:Zal ik het ook eens scherp zeggen dan?
Een bak die zoveel vermogen 'vreet' en niet alert is, is niet van deze tijd, heb met een D5 in een newS60 gereden toen hij net uitkwam... Kan zijn dat er anno eind 2011 een verbeterde versie is, maar waar hebben wij het over...Vaak is de rest van de auto goed genoeg voor veel mensen om dit "door de vingers te zien".
Maar ga nou niet roepen dat het allemaal zo goed is, want dan heb je geen gevoel voor techniek.(of nooit met een betere gereden)
Ik heb ook vaak in een DSG gereden (huurauto's), MB automaten etc.
Laat iedereen gewoon in zijn/haar waarde. Jij vindt de GT "naatje" - dat mag natuurlijk. Dat hoeft natuurlijk niet in te houden dat iedereen het ook "naatje" moet vinden - probeer mensen daarvan niet te overtuigen.
Leven en laten leven dus.
Geplaatst: 12.12.2011 - 22:19
door olson
Verder zal het verbruik van een D5 geartronic ook niet echt gunstig zijn...
Zoals ook blijkt op deze site.
Geplaatst: 12.12.2011 - 22:21
door Gast
945i schreef:want dan heb je geen gevoel voor techniek.(of nooit met een betere gereden)
Zal ik het nu ook eens scherp zeggen - vergeef me mijn opmerking gelijk maar weer:
Met een Multipla 1.9 JTD en een Saab heb je behoorlijk wat gevoel voor techniek, en rij je toch wel behoorlijk wat beter dan een V60/S60 GT.
Geplaatst: 12.12.2011 - 22:30
door Battlecruiser
Ik heb de oude geartronic en dat is een prima bak. Ik scheur in de stad nogal ruig rond en je moet van goede huize komen om me bij een stoplichtsprintje bij te houden.
Het schakelen gaat bijzonder snel en onmerkbaar. Als je goed naar de toerenteller kijkt zie je dat hij schakelt, verder merk je niks.
Snap dus niet zo goed waar dat eeuwige gezeur van autojournalisten vandaan komt. Of ja, ik weet het wel: autojournalisten zijn jong en vinden handschakelen ontzettend stoer en beseffen niet dat een automaat met minder lawaai tóch veel sneller is. Veel automobilisten denken namelijk dat als ze veel toerenlawaai horen dat ze dan tegelijkertijd hard gaan. Maar helaas voor hen: niemand met een handschakelbak haalt de fabrieksopgave.
Automaatrijders halen de fabrieksopgave altijd: gewoon doorplanken...
Geplaatst: 12.12.2011 - 22:33
door 945i
Tja, Dbosker, dit valt mij nu tegen van je... Aandacht op iets anders vestigen zodat het eigenlijke onderwerp vergeten wordt.....

Werkt niet bij mij.
Ik zeg het scherp omdat diesel01 het scherp zegt.. En wel dat de GT net zo goed schakelt als de 8bak in een BMW.
Ik laat alles en iedereen in zijn waarde, maar een BMW kan je op 1 ding niks vinden, en dat is het uiterlijk. voor de rest staan ze allemaal in de schaduw.
Objectief heet dat.

Geplaatst: 12.12.2011 - 22:42
door Gast
Misschien bedoel je het niet zo, maar komt het er wat ongelukkig uit, maar met jouw opmerking geef je eigenlijk aan dat mensen die gelukkig zijn met een GT zijn te kwalificeren als:
* ze hebben geen verstand van techniek
* ze weten niet wat er voor de rest verkrijgbaar is op de markt
Dat is dus niet zo, en dat wilde ik toch wel even rechtzetten (bij deze gelukt denk ik)
Overigens onderschrijf ik jouw opmerking helemaal wat betreft het proefondervindelijk vaststellen.
Dan zijn we dus weer bij het begin van de discussie aangeland. TS moet zelf proberen en uitvinden wat hij zelf het lekkerst vindt rijden, ondervinden is de beste leermeester.
Geplaatst: 12.12.2011 - 22:48
door 945i
In jouw geval zou ik zeker niet durven beweren dat je geen verstand van techniek hebt...
En je kan natuurlijk heel goed leven met een GT, zonder twijfel...We moeten het alleen niet romantiseren.
Het zou mijn keuze niet zijn mocht ik in die prijsklasse willen shoppen.
