Pagina 2 van 3
Geplaatst: 13.12.2011 - 11:56
door Jers3n
bart simpson schreef:dat zijn 2 totaal verschilende motoren
D3 bestaat toch ook met twee verschillende varianten?
Geplaatst: 13.12.2011 - 11:57
door bart simpson
Niet in NL
Geplaatst: 13.12.2011 - 11:58
door 945i
Dat was ik, 163-185-215 leek mij een leuke reeks...
Ik zou in een V50 altijd voor de D4 kiezen, voor die 1200€ meer heb je veel meer power en icm. de automaat een fijnere combinatie denk ik zo..
Geplaatst: 13.12.2011 - 12:18
door Pritchard
Dat was inderdaad jij, meneer Multipla, maar kan je volledig volgen

Geplaatst: 13.12.2011 - 12:30
door bart simpson
de reeks is D3 150pk naar D4 177pk voor de 500 series
en D3 163pk naar D5 215pk voor de 100 series, daar mist een D4
Geplaatst: 13.12.2011 - 12:37
door BlackcurrantV70
Zo een D3 met 163PK is toch snel genoeg ?
Een D5 leidt dan alleen maar tot haantjesgedrag

Geplaatst: 13.12.2011 - 12:41
door 945i
Natuurlijk is het snel genoeg, maar je verkoopt geen auto met de slogan, "
Volvo diesel, snel genoeg".
:razz:

Geplaatst: 13.12.2011 - 12:47
door Jers3n
Maar de reeks 115-163-215 voor de S60/V60/V70/S80 is nu eigenlijk toch ook al logisch?
Als er een D4 mist, dan zou ik zeggen dat ook een variant met ca. 140 pk ontbreekt.
Geplaatst: 13.12.2011 - 12:48
door 945i
Is ook zo, de gaten zijn vrij groot....
Geplaatst: 13.12.2011 - 12:51
door BlackcurrantV70
Als de groene jongens zo verder doen, komt er eerder een D1, met vb 60pk....dat rijdt dan even snel als mijn 240 D in 1987....
Geplaatst: 13.12.2011 - 12:51
door bart simpson
goed wordt het nooit
Geplaatst: 13.12.2011 - 12:51
door dewae
En waarom eens geen D3 lanceren met 136 pk en ergens 350nm? Moet toch vrij eenvoudig te programmeren zijn?
Zou dan kunnen aangeboden worden aan een gelijkwaardige prijs van de D2 en je hebt een bijzonder aantrekelijk alternatief t.ov. BMW (318D) en Audi (A4 TDIe).
136 pk was in België zowat de "norm" voor een 2-liter Diesel.(BIV)
Ik denk dat voor dergelijke uitvoering hiervoor wel degelijk een markt bestaat.
Geplaatst: 13.12.2011 - 12:53
door bart simpson
zoals gezegt, goed wordt het nooit
Geplaatst: 13.12.2011 - 12:57
door 945i
Volgens mij wordt er ook geen enkele promotie voor de D4 gemaakt... misschien bij de nieuwe V40 wel....
Maar die motor gaat ook verdwijnen natuurlijk als er straks geen 5 cilinders meer gemaakt worden, heeft niet veel zin dus..
Geplaatst: 13.12.2011 - 13:08
door BlackcurrantV70
bart simpson schreef:zoals gezegt, goed wordt het nooit
Toch wel hoor Bart, ik zie me wel rijden in een XC60 D3 met geartronic, en dan nog liefst een OR in blauw met licht interieur !
Geplaatst: 13.12.2011 - 13:26
door gold
oef....
voor erbij misschien?
Je gaat toch niet een van die twee mooie kleuren die je al hebt weg doen?
Geplaatst: 13.12.2011 - 16:26
door Thom
D3 en D5 ontlopen elkaar nauwelijks qua koppel; ik vind de opbouw zo prima. De D3 is een relatief betaalbare vijfcilinder met veel koppel, de D5 duidelijk sportiever met een breder toerenbereik en een tweede turbo. Autoweek heeft een S60 D5 als duurtester (handbak, 'nog' 205pk) en is daar lyrisch over.
Geplaatst: 13.12.2011 - 16:31
door 945i
Waarom is die D4 er eigenlijk... :-k
Geplaatst: 13.12.2011 - 16:32
door bart simpson
om te voldoen aan een zeker vraag....
Geplaatst: 13.12.2011 - 17:09
door Iroll
De D4 zal wel verkocht worden, anders had Volvo 'm wel uit de markt genomen. De D4 zal ws op andere markten beter verkocht worden als hier.