Pagina 2 van 3
Geplaatst: 18.12.2011 - 23:15
door DawnBlueED
Ja, dat is inderdaad al een begin.
Ik hoor wel eens van klanten, die het zonder problemen door een dealer leveren van een volgens overeengekomen voorwaarden gekochte auto goede service vinden. En dan denk ik: wat?
Een ander vind het misschien weer gewoon om op zondagmiddag even te kunnen bellen met een vraag over het verstellen van de stoel.
Dat is niet met elkaar te vergelijken ..........
Geplaatst: 19.12.2011 - 22:13
door Msuidgeest
Service is toch ook wat je van de dealer verwacht: krijg ik wat ik verwacht? Zo ja, dan ben je blijkbaar tevreden.
Vul zelf in wat jij belangrijk vind ...
Geplaatst: 19.12.2011 - 22:38
door DawnBlueED
Ja, het wordt kennelijk verschillend beleefd van persoon tot persoon.
Bij mij is service iets extra's bovenop hetgeen dat al is overeengekomen. En verder wordt de verrichting welke als service is aangemerkt niet in rekening gebracht.
Geplaatst: 19.12.2011 - 23:37
door kchvh
waarom de dealer???.....voor mij na vandaag niet meer....
ik breng de 740 binnen en krijg een reparatieadvies a EUR 1600.00 voorgeschoteld met onderdelen die er vervangen zouden moeten worden, waarvan ik weet dat er geen hol van klopt....
Dusss....ik ben direct doorgereden naar een Bosch garage waarvan ik weet dat ze gespecialiseerd zijn in de oudere type volvo's.....die hebben hem direct op de brug gezet, nagelopen en waren ook van mening dat veel van de adviespunten niet correct waren en absoluut niet vervangen hoefden te worden....al met al bleek dat de reparatie waarschijnlijk rond de 500 euro zou komen ( zonder onvoorziene zaken natuurlijk)....ik heb direct een afspraak gemaakt, krijg een leenauto mee en hier kreeg ik wel een kop koffie aangeboden (bij de dealer dus niet, nu is dat het probleem niet want ik drink geen koffie maar als je het over service hebt....)
Ze namen echt alle tijd om de auto goed na te lopen, super vriendelijk en leggen je alles uit......voor de 740 dan maar geen volvo assistance meer vanaf nu....een garage die mij niet probeert te belazeren vind ik veel belangrijker dan de naam die op de deur staat.
Geplaatst: 20.12.2011 - 01:49
door ALF
Wat mensen vergeten is, dat volvo hogere eisen stelt om de veiligheid waar het merk voor staat te waarborgen.
Geplaatst: 20.12.2011 - 04:13
door kchvh
mwah.......onderdelen willen vervangen die niet kapot zijn of op korte termijn kapot gaan noem ik niet direct hogere eisen stellen aan....
en ik wil nu niet zeggen dat alle dealers zo handelen, ik heb het specifiek over 1 dealer
Geplaatst: 20.12.2011 - 08:22
door V480-S60
Ik snap jou redenatie en kan hem zelfs volledig begrijpen. Maar toch kan ook ik niet zonder de dealer. Die is vaak best handig in het oplossen van problemen waar een niet Volvo dealer geen oplossing voor weet. En daardoor goedkoper.
En inderdaad is preventief vervangen van onderdelen een hogere eis die de Volvodealer stelt.
(Dat is om te voorkomen dat je binnen no time weer bij ze op de stoep staat.

)
Maar ik moet idd bekennen dat sommige dealers inderdaad over de top heen gaan wat dat betreft. En in jou geval is het met een ouder type misschien beter om bij zo'n in oudere types Volvo gespecialiseerd Bosch centrum te zitten. (Heb je als het goed is ook recht op mobiliteitsgarantie)
Geplaatst: 20.12.2011 - 09:02
door Walter
De dealer heeft misschien gekeken naar wat er allemaal aan de hand is en wat er binnen nu en de volgende beurt nodig zou kunnen zijn. Dat is wat anders dan een apk controle die alleen kijkt hoe de auto nu is. Niet verder. Ik weet niet wat de exacte vraagstelling is geweest bij beide bedrijven, dat kan natuurlijk heel wat verschil in het antwoord geven. En misschien is het verhaal van de dealer een advies geweest. Maar het belangrijkste is dat je nu een bedrijf hebt gevonden waar je je thuis voelt.
Geplaatst: 20.12.2011 - 10:53
door kchvh
ik heb bij beide bedrijven dezelfde vraag gesteld, echter gaf de bosch garage mij aan dat alles wat de dealer wilde laten vervangen geen bijdrage zou leveren om de auto beter te laten lopen en ook niet nodig was omdat ie goed liep.....maar ik kan mij mij voorstellen dat je met nieuwere auto's zeker naar de dealer gaat met name als het bijv om specifieke electronische problemen gaat.....in die van mij zit vrij weinig electronica he

......en het klopt wat je zegt voor mij is het belangrijkst dat ik een garage heb gevonden waar ik vertrouwen in heb met het ouwe beestje
Geplaatst: 20.12.2011 - 12:50
door Welles
Sorry, maar als ik het goed begrijp blijkt uit je laatste antwoord toch wel dat je beide garages níet dezelfde vraag hebt gesteld, aangezien je de Bosch garage hebt laten kijken of de aanbevelingen van de dealer wel klopten. Die roken natuurlijk business en konden jou mooi binnenhalen door aan te geven dat de dealer je wilde "oplichten". Niet helemaal eerlijk lijkt me....
Ik heb zelf de dealer een paar jaar terug verruild voor een Volvo specialist. Betere prijzen, gratis leenauto, heel tevreden.
Geplaatst: 20.12.2011 - 14:27
door ALF
@Welles Welke specialist is dat als ik vragen mag? Gratis leenauto en dat in deze tijden

Geplaatst: 20.12.2011 - 16:13
door kchvh
@welles.....ik heb bij beide garages exact aangegeven welke 'problemen' ik merkte bij de auto. het enige verschil was dat de dealer er zelf naar gekeken heeft zonder dat ik aanwezig was en ik bij de bosch garage er naast stond, mee onder de kap en auto heb gehangen.....en dus daadwerkelijk eea zag.....en wellicht was het nog niet duidelijk, maar ik ben niet compleet een leek op het gebied van autotechniek

.....
vervolgens heb ik idd de lijst aan de bosch dealer gegeven en gezegd dat die punten volgens de dealer vervangen moesten worden, waarop de bosch garage het hier duidelijk niet mee eens was. En nee ze roken geen geld, want ik had vooraf niet aangegeven dat ik het bij hun wilde laten maken o.d. Ik heb enkel om een second opinion bij ze gevraagd omdat ik zelf twijfelde aan de beoordeling van de dealer.....en ik bleek dus gelijk te hebben..
@alf......er zijn er nog wel meer die gratis leenauto's hebben hoor

Geplaatst: 20.12.2011 - 16:55
door Jers3n
En dus ook van te voren niet aangegeven dat het om een second opinion ging?
Of op enige andere wijze aangegeven/verteld dat je al bij de Volvo dealer was geweest?
Geplaatst: 20.12.2011 - 17:03
door kchvh
enkel aangegeven dat ik mij afvroeg of eea wel correct was, niet aangegeven wat, verder de problemen aangegeven welke ik merk eraan en dat ie in maart apk gekeurd moet worden en of er nog voorziene problemen zullen zijn voor die tijd.....en daarnaast wat heeft het voor nut als deze garage mij verteld dat het niet nodig is om te vervangen?
Was het dan niet logischer geweest dat zij hadden gezegd ja dat klopt moet allemaal vervangen worden, maar wij doen het je voor deze prijs ipv wat je bij de dealer kwijt bent???.....en het klopt dat een dealer vervangt naar aanwijzing van de fabrieksnormen, maar vaak hoeven bepaalde onderdelen helemaal niet vervangen te worden bij een bepaald aantal kms.....soms kan ermee doorgereden worden, soms had het al eerder vervangen moeten worden.
Waar het mij om gaat is dat er gekeken worden naar de staat van het voertuig/onderdelen en de leeftijd van een auto......als ik zou willen kan ik de complete motor laten vervangen, repareren (wat overigens zeker niet nodig is) maar je moet realistisch blijven bij wat nodig is en of een motor ergens beter van gaat lopen of niet......maar goed das mijn mening dus
Geplaatst: 20.12.2011 - 17:16
door bart simpson
Op die leeftijd (die van je auto!) is het verantwoord op pad zijn qua banden, remmen en ophanging een eerste prioriteit, dat hoeft niet de wereld te kosten
Geplaatst: 20.12.2011 - 17:27
door kchvh
precies.....en dat is verder dus in orde voor zover bekend.....
Geplaatst: 20.12.2011 - 21:34
door Schorpioen
kchvh schreef: ......omdat ik zelf twijfelde aan de beoordeling van de dealer.....en ik bleek dus gelijk te hebben..
Heb je de Volvo dealer op de uitkomst van de Bosch dealer gewezen?
Is wel zo eerlijk om de Volvo dealer zijn visie hierop te laten geven.
Ik maak het wel vaker mee dat een klant naar een andere garage gaat en de auto daar "goedkoper" laat repareren.
De meeste komen echter weer terug omdat uiteindelijk blijkt dat het toch niet goed uitgevoerd was en dat het achteraf meer kost om het te laten opknappen.
Dat wil niet zeggen dat de universeel garage niet goed is. Iedereen heeft zijn specialiteiten. Maar of ze de juiste kennis en gereedschap hebben is een ander verhaal.
Geplaatst: 20.12.2011 - 21:46
door kchvh
nee heb ik nog geen tijd voor gehad en als ik er in de buurt ben zal ik dat zeker doen....
overigens even terug lezen he. Tis een garage gespecialiseerd in oudere type volvo's, die over het algemeen volvo onderdelen gebruiken en dus fabrieksgarantie etc erop. dus juiste kennis en gereedschap is aanwezig, ik breng hem niet zo maar ergens he, daarvoor is die mij net iets te speciaal. Anders had ik hem ook naar jan op de hoek kunnen brengen....
en nogmaals het ging mij er niet zo zeer omdat het 'goedkoper'gerepareerd wordt, wel dat vervangen wordt wat nodig is en niet onnodig onderdelen vervangen....geloof dat ik mij niet zo goed uitdruk hierzo....
Geplaatst: 20.12.2011 - 22:36
door 945i
Nee hoor, prima! Lekker naar die garage gaan waar jij je goed bij voelt, Laptop "monteurs" heb je niks aan met jouw auto.
Geplaatst: 20.12.2011 - 22:40
door kchvh
nopes, klopt, ben ik compleet met je eens....die zijn geschikter voor auto's met (veel) electronica
