V40 schokt/stottert op LPG

Geproduceerd bij NedCar in Born
480classic
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 17.11.2008 - 22:36
Contacteer:

Hallo joostkl
.Zie je,net als bij mij ben je op de goede weg.
Bij mij waren de rubbers vesleten plus ooit heeft men een oude laten zitten en en nieuwe erbij gedaan.Beun werk dus.En dan klagen dat de G3 niet goedloopt.
ringetjes vernieuwen heb ik zelf gedaan.Door het vernieuwen van de pijpjes liep de volvo weer als nieuw
Die pijpjes liet ik doen door de experts Lunnetten de Bilt.
.
Volgens mij zijn ze eruit geboord.Spruitstuk er zeker niet afhalen.Was een klusj van 25 minuten. Op dat moment liep ik net even een ommetje en een bak koffie te drinken.Ik zou dat door een expert zoals Lunetten laten doen.
Het voorbeeld van de injector die jij liet zien is inderdaad de injectoren die wij bezitten.
Volgens mij ben je op de goede weg bezig.laat het wel weten aub...
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Heb hetzelfde gehad. Inlaatspruitstuk zelf gedemonteerd.

Deze bij de LPG-boer achtergelaten, die heeft nieuwe pijpjes geperst (staat niet op jou foto). Kosten meen ik 2 euro per stuk. Meteen nieuwe rubbers bij hem besteld, alles opgebouwd, LPG-filter vervangen, bobines vervangen, en liep als een tank!
480classic
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 17.11.2008 - 22:36
Contacteer:

Jawel bart,
de pijpjes zijn die koperen kleurige.Daar gaat de kleinste rubberen ringetje overheen.Dat pijpje zit in je spruitstuk. Deze zijn bij mij zonder het spruitstuk weg te halen uitgeboord.Was zo gepiept .
Spruitstuk hoeft er echt niet af.Bij Lunetten was het een half uur werk. :P
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Als men het uitstroompijpje heeft moeten uitboren, is het gebroken geweest.
Het is algemeen bekend dat als dit gebroken is, de lpg op die plek bevriest.
Vandaar ook het beroerd lopen, de cilinder krijgt nl geen/onvoldoende peut...

Het uitstroompijpje zit trouwens niet in het spruitstuk maar in de injectorhouder.
Die zit vervolgens wel in het spruitstuk geperst.
480classic
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 17.11.2008 - 22:36
Contacteer:

Klopt daarom heeft de LPG specialist die klus gedaan.Zonder het spruitstuk weg te nemen.Laat maar zeggen uit ervaring weten ze wat te doen.
480classic
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 17.11.2008 - 22:36
Contacteer:

Hoe is het afgelopen met de Topc starter joostkl
Ben eigenlijk wel benieuwd .
joostkl nog nieuws?
joostkl
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 13.12.2011 - 10:29
Locatie: deventer

maandag afspraak bij Lunetten, morgen avond even bobines en bougiekabels door laten meten op advies van Lunetten
480classic
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 17.11.2008 - 22:36
Contacteer:

Okee Joost
Moet goed komen.
joostkl
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 13.12.2011 - 10:29
Locatie: deventer

Nou vanochtend bij Lunetten geweest, instroompijpjes waren goed, waarschijnlijk is de gascomputer gecrasht, ze konden dat helaas niet testen omdat ze geen gascomputer van een v40 hadden liggen. Maar de computer die er nu in zit lijkt op zijn basis software te draaien, en niet de motor specifieke software.

Een nieuwe kost 400 euro ex

Dus binnenkort de slopen maar eens afstruinen...
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Die gaan nagenoeg nooit stuk,ik denk dat er een ander probleem is,bobines of bougies(kabels)
LPG computer heb ik nog wel liggen eventueel om te proberen!
Wie heeft je geholpen in De Bilt?
joostkl
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 13.12.2011 - 10:29
Locatie: deventer

Weet niet hoe de man heet, jaar of 40/50 , licht haar en 170/180 groot

Hij heeft m namelijk uitgelezen, en toen zag ie dat er niet de juiste software opstond (of zoiets) volgens hem was de computer gecrasht.

Hij had het erover dat daardoor de inspuitmomenten niet klopten (deze zakten ook terug naar 0ms)

Zou graag de computer eens proberen als dat mogelijk is!

Bougiekabels doorgemeten: korte 1000/1100
Lange: 1600/1700
Bougies nieuw
Bobines doorgemeten, rond de 11000 hoog
En rond de 0.8 laag
joostkl
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 13.12.2011 - 10:29
Locatie: deventer

Nou vandaag andere gascomputer eraan gehangen, deze lijkt nog slechter dan die van mij, nu werkt de toerenregeling van de pomp helemaal niet meer, oude computer weer teruggehangen. zaterdag even naar sloop hier in de buurt, en nieuwe bobines monteren.

Is er iemand die een volledig elektrisch schema heeft van Vialle voor de V40?
paashaas
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 05.11.2011 - 16:42
Locatie: drachten

heb ong dezelfde klacht, inhouden en stotteren.
wat kost t ong om die rubbertjes e.d. te laten vervangen?
480classic
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 17.11.2008 - 22:36
Contacteer:

Die rubbertjes kosten niet veel.
ALs je handig ben is het zelf te doen.
Ik denk dat je gewoon even moet bellen met de dichtsbijzinde LPG specialist.
Ga ervan uit dat je een viale lpi systeem hebt.
Mijn rubers waren helemaal vergaan,mag ook welna 10 jaar en 300.000km.
In iedergeval loopt die van mij weer als nieuw en ben zeer tevreden.

Let wel,bij mij waren het 2 pijpjes die ook niet meer werkte,kan bij jouw ook de oorzaak zijn.Dat zou ik zeker de specialist laten doen.
Bij elkaar was ik 100euro kwijt.Ligt er maar net aan hoeveel tijd men nodig heeft en dat het mee zit.
marcel derks
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 29.09.2018 - 08:47

zou het ook de pomp of de gasfilter kunnen zijn ik heb hetzelfde probleem?????
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”