Pagina 2 van 3

Geplaatst: 28.11.2012 - 14:16
door V480-S60
Schorpioen schreef:V-Power en BP-Ultimate is alleen goed voor de omzet van de benzine maatschappijen.
Er zijn meerdere onderzoeken geweest en er zijn geen "bewijzen" dat het echt beter voor de auto zou zijn.
Ik tank dan ook gewone diesel.
Nuance:
Er zijn meerdere onderzoeken geweest die aangetoond hebben dat het bij onze huis tuin en keuken auto's (diesel en benzine) geen effect hebben.
Daarentegen hebben ze juist wel een bewezen gunstig effect bij hoogtoerige en hoogvermogende auto's (Renault Clio Sport (RS), Subaru Impreza ST en nog wat van dat echte "sport"spul. Het zou mij dus niet verbazen als men bij een R of extra geblazen T-5 wel effect scoort.
Voor onze diesels (die niet op hoge toeren zijn geprepareerd) is het onzin.

Ook ik tank dus "gewone" diesel. 8)

Geplaatst: 28.12.2012 - 18:46
door zeurdoos
Alle V-power en ultimate en exelium enz enz gaat je auto niet harder of beter van rijden . Het is meestal een placebo effect want je gaat zelf zuiniger rijden . Dus gewoon lekker de goedkope brandstof kopen en als je wilt kap je er af en toe wat van verbeteraar flesjes in ;) . En het kan dat je auto met V-power benzine of 1 van die andere iets meer kopel/pk heeft ivm een iets hoger octaan gehalte (97 ipv normaal 95)

Geplaatst: 28.12.2012 - 18:57
door Marc Apeldoorn
En het kan zijn dat je met RON 98 20+ PK hebt t.o.v. RON 95...

Geplaatst: 28.12.2012 - 19:01
door Marc Apeldoorn
Bij mij scheelde het zelf meer dan 25PK....

Geplaatst: 28.12.2012 - 19:08
door Fredhead
Alleen wel uitkijken wat je tankt, Shell V-power is bijvoorbeeld weer geen echte Ron 98 (of 97 zoals het schijnt te zijn), zelfde geld voor Totall Excellium.

Tank hier altijd BP Ultimate of Gulf Challenger, de 205 loopt op minder dan 98 voor geen meter.
Heb wel eens V-Power getankt en het verschil was vrij snel duidelijk

Geplaatst: 28.12.2012 - 19:16
door Marc Apeldoorn
Yep, BP is echt 98, Shell is 97 (vandaar de term VPower, want geen 98 maar minder...).

Duitsland heeft benzine met RON>100, dat is pas echt

Geplaatst: 28.12.2012 - 19:21
door Fredhead
Aral 102 :)

Weet dat de Gulf bij sommige tankstations ook een tijdje Challenger met minimaal een Ron van 100 heeft gehad, helaas zijn ze daar voor zover ik weet weer mee gestopt in Nederland.

Wat je ook nog kan doen is aan de gang met bio ethanol, maar dan moet je even goed opletten wat je doet

Geplaatst: 28.12.2012 - 19:58
door Marc Apeldoorn
Juist ja Aral..
En ethanol is tricy, hen zelf mengsel van 50% water en 50% methanol voor koelng (aquamist) en 5 PK powerboost..

Geplaatst: 28.12.2012 - 20:29
door zeurdoos
Marc Apeldoorn schreef:Bij mij scheelde het zelf meer dan 25PK....
Dat is wel heel erg veel en lijkt me sterk meestal is het er maar een paar . Want als het zoveel zou schelen kunnen de chip tuners wel op doeken en alle andere dure upgrades vergeten want 25pk meer door een brandstof (van het tankstation) kan echt niet :P

Geplaatst: 28.12.2012 - 21:01
door Marc Apeldoorn
Dat kan dus wel, http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=348050
Weet niet waar jij jouw kennis vandaan haalt?

Geplaatst: 28.12.2012 - 21:03
door Marc Apeldoorn
Overigens dient je auto wel gemapped te zijn op hoger octaangehalte

Geplaatst: 28.12.2012 - 21:29
door zeurdoos
Marc Apeldoorn schreef:Overigens dient je auto wel gemapped te zijn op hoger octaangehalte
Ah oke kijk ik bedoelde zonder verdere aanpassingen ;) dan zou het inderdaad wel kunnen ja .

Geplaatst: 28.12.2012 - 23:54
door Ramon&Ramon
Af en toe een potje Forte in je tank en hij loopt weer super...

Geplaatst: 29.12.2012 - 09:43
door piotrV70
Ramon&Ramon, serieus ? (en ja, dit is een serieuze vraag...)

Geplaatst: 29.12.2012 - 09:53
door Marc Apeldoorn
Dat zal hij niet serieus bedoelen....

Geplaatst: 29.12.2012 - 15:39
door mightyspawn
no problemo. Tankte vroeger altijd 91,95 en 98 door elkaar. Lag eraan welke het goedkoopste had. In Duitsland ging er altijd 91 in, nu gaat er bij mij in Duitsland E10 in, 91 is helaas nergens meer te krijgen. Rij een auto uit 1985 en 1986 nooit probleempjes. Wel laatst een in-tank brandstofpompje moeten vervangen. Maarja de eerste sinds 86. Kreeg toen ik die ophaalde wel t geklaag dat die dingen tegenwoordig veels te snel begeven. De moderne benzine is veel te schraal, slechte smering. Die E10 heeft t er niet beter op gemaakt.

Geplaatst: 29.12.2012 - 16:39
door Ramon&Ramon
piotrV70 schreef:Ramon&Ramon, serieus ? (en ja, dit is een serieuze vraag...)
Dit is serieus,is een welkome uitkomst ook bij een fatale roetmeting..
Bij een volle tank een busje erin en eens in de twee a drie maanden herhalen..


http://www.forte-nwe.nl/NL/Forte-Produc ... Flush.html

Geplaatst: 29.12.2012 - 16:48
door Koidream
Ramon&Ramon schreef:Dit is serieus,is een welkome uitkomst ook bij een fatale roetmeting..
Bij een volle tank een busje erin en eens in de twee a drie maanden herhalen..
http://www.forte-nwe.nl/NL/Forte-Produc ... Flush.html
Lees ik het nu goed?
Motor Flush in de benzinetank? Moet deze niet in de motor bij de olie?

Geplaatst: 29.12.2012 - 17:05
door Marc Apeldoorn
@Ramon: Ook voor benzine motoren???

Geplaatst: 30.12.2012 - 01:09
door Ramon&Ramon
Geen motor flush natuurlijk in de tank,daar is een speciaal blikje voor,zowel voor benzine als diesel!


Het staat duidelijk op de site aangegeven welke toepassingen er zijn!!