Pagina 2 van 3
Geplaatst: 08.01.2012 - 17:38
door V70/2.4D/2003
http://www.gaspedaal.nl/Volvo/?bmin=200 ... -G3&srt=pr
En voor diegene die te beroerd is om de link aan te klikken:
Zoekopdracht: Volvo / vanaf 2009 / LPG-G3.
Resultaat: 3 auto's namelijk
* S60 met dik 85.000 km op de klok voor 19 mille
* C30 met dik 31.000 km op de klok voor 19.900
* V70 flexifuel, 39.000 km op de klok voor krap 30 mille.
Ik ben bang dat onze materiedeskundige Simpson gelijk heeft met de door hem gedane mededelingen.
Geplaatst: 08.01.2012 - 17:50
door bart simpson
Of pak over heel europa heen even
www.autoscout24.com, zelfde criteria uiteraard, slechts 9 stuks, 5 stuks daarvan onder de 40.000km, je zou je af kunnen vragen waarom die alweer te koop staan
Geplaatst: 08.01.2012 - 17:52
door 945i
Lachen, die C30 vraagt nieuwprijs van een 2.0.
Geplaatst: 08.01.2012 - 17:54
door bart simpson
Probleemgevalletje terug ingeruild?
(helemaal goed gaat dat idd niet, een nw 2.0 R Edition kost 22.995,--, en is 2 jaar jonger)
Geplaatst: 08.01.2012 - 17:58
door 945i
Respect voor de verkoper als hij hem daarvoor verkoopt, maar vrees voor hem dat dat niet gaat lukken.
Geplaatst: 09.01.2012 - 19:05
door S80 TDI
bart simpson schreef:Jij vroeg je af waarom niemand reageerde, een S60 op gas is naar mijn ervaring een onverkoopbaar ding, dat hoef je natuurlijk niet van me aan te nemen.
Maar als er alleen een Nigeriaan en een Fransman reageerde zou je je best af kunnen vragen waarom er niemand anders op deze "unieke aanbieding" reageerde.
Rustig maar. Ik zag je drijfveer niet direct waarom je tegen LPG bent.
Geplaatst: 09.01.2012 - 19:13
door S80 TDI
bart simpson schreef:rvo033467 schreef:Waarom zou een S60 op gas overkoopbaar zijn? Er rijden er toch zat rond.
vrijwel geen dealer heeft er eentje staan, het is een foute combinatie, ik ruil zo'n ding ook alleen op handelsbasis in, de getoonde belangstelling geeft dat ook enigszins aan.
(tik op gaspedaal voor de grap eens in volvo, vanaf 2009 en G3 om een idee te krijgen hoeveel er te koop staan, en kijk dan ook even naar de km standen)
Ik dacht ook dat er meer vraag naar zou zijn. Er rijden er zat rond en er is weinig aanbod. Slechts drie LPG tegen honderden diesel Volvo's. Er moet dan wel vraag naar zijn. Kilometers vreters zijn het ook. OP MP staan 8 LPGers boven de 500.000 km, terwijl er maar 4 diesels boven die stand in de aanbieding zijn. Juist daar had ik meer diesels verwacht gezien de productie aantallen. Mag ik nu de conclusie trekken dat een LPG auto langer meegaat?
Overigens vandaag bij 2 handelaren geweest. Zij waren, onafhankelijk van elkaar, van mening dat er momenteel bijna geen handel is in voorgaande modellen S80, V70 en S60 van 2006-2009 omdat de koper voor een klein beetje extra toch graag het laatste model neemt.
Geplaatst: 09.01.2012 - 19:25
door bart simpson
Dat er zat rondrijden is een aanname, dat er doordat er slechts 3 te koop staan zegt niets over de markt voor lpg auto's en is wederom een aanname.
Neem aan wat je wilt maar zolang jij erbij zet dat er gas inzit heb je hem nog even staan en dat is geen aanname.
Op gaspedaal staan trouwens 1900 diesel Volvo's met > 250.000km (waarvan 6 met meer dan 500.000km, en 520 stuks van voor 2000) en 310 lpg Volvo's (waarvan 11 met > 500.000km) opvallend daarbij is wel dat er 280 van voor 2000 zijn en dus slechts 30 stuks van daarna.
Trek je eigen conclusies.
Geplaatst: 09.01.2012 - 20:05
door rvo033467
Kun je niet beide auto's inruilen voor een andere? Of lever je dan teveel in?
Geplaatst: 09.01.2012 - 22:10
door S80 TDI
bart simpson schreef:Dat er zat rondrijden is een aanname, dat er doordat er slechts 3 te koop staan zegt niets over de markt voor lpg auto's en is wederom een aanname.
Neem aan wat je wilt maar zolang jij erbij zet dat er gas inzit heb je hem nog even staan en dat is geen aanname.
Op gaspedaal staan trouwens 1900 diesel Volvo's met > 250.000km (waarvan 6 met meer dan 500.000km, en 520 stuks van voor 2000) en 310 lpg Volvo's (waarvan 11 met > 500.000km) opvallend daarbij is wel dat er 280 van voor 2000 zijn en dus slechts 30 stuks van daarna.
Trek je eigen conclusies.
Aantallen uit 2009:
http://auto-en-vervoer.infonu.nl/divers ... jfers.html
diesel aantal op totale auto's in nederland 1.277.128/7.542.014= 16,9%
LPG aantal op totale auto's in nederland 229.554/7.542.014= 3,04%
Wanneer ik deze populatie op de S60 van 2009 te koop aantallen (1480 s60) van gaspedaal loslaat mogen er:
16,9% van 1480 diesels te koop staan =250 stuks
3% van 1480 LPGs te koop staan =44 stuks
Er staan 840 S60 diesels te koop en 1 S60 LPG-G3. Gezien de populatie van S60 te koop zou ik mogen concluderen dat er relatief meer diesels te koop staan dan de populatie. Voor LPG is dat precies het tegenovergestelde. Je verwacht er 44, terwijl er maar 1 te koop staat. Voor benzine verwacht je er (100-16,9-3=80,1*1480) 1186. terwijl er 639 te koop staan.
welke aanname doe ik dan?
Geplaatst: 10.01.2012 - 07:14
door V70/2.4D/2003
Een aanname is geen conclusie.
Er staan genoeg cijfers om een deelconclusie te trekken waarbij getalsmatig het van belang zou kunnen zijn om de beschikking te krijgen over wat extra informatie in de zin van uitgevoerde reparaties en soort reparaties aan LPG (-G3) motoren.
Maar dit kan weer een voorzet zijn voor een "bier en chips discussie" en dat willen we niet.
Mijn advies zou zijn:
* LPG uit de S60 en dan verkopen
* Toch maar de S80 in de verkoop en zelf de S60 op LPG gaan berijden.
Aan het einde is het toch een centenkwestie.
Geplaatst: 10.01.2012 - 07:18
door bart simpson
@ S80 TDI, ik doe de aanname dat jij voorlopig nog een probleem hebt met een S60 op gas
Geplaatst: 10.01.2012 - 07:44
door S80 TDI
V70/2.4D/2003 schreef:Een aanname is geen conclusie.
Er staan genoeg cijfers om een deelconclusie te trekken waarbij getalsmatig het van belang zou kunnen zijn om de beschikking te krijgen over wat extra informatie in de zin van uitgevoerde reparaties en soort reparaties aan LPG (-G3) motoren.
Maar dit kan weer een voorzet zijn voor een "bier en chips discussie" en dat willen we niet.
Mijn advies zou zijn:
* LPG uit de S60 en dan verkopen
* Toch maar de S80 in de verkoop en zelf de S60 op LPG gaan berijden.
Aan het einde is het toch een centenkwestie.
Precies. Bij 20000 km per jaar is de LPG versie € 1900 p/j goedkoper dan de dieselversie. Ik mag er dan ieder jaar een nieuwe kop opzetten en toch nog voordeliger uit zijn.
@ Bart Simpson. Ik hoop dat je geen gelijk krijgt

Ik hou je op de hoogte.
Geplaatst: 10.01.2012 - 12:01
door shustan
Waarom is zo'n LPG G3 een onverkoopbaar ding? Geldt dit ook voor V70 en andere modellen, of alleen voor de S60?
Geplaatst: 10.01.2012 - 12:12
door bart simpson
dat gaat op voor alle jonge Volvo's
Geplaatst: 10.01.2012 - 12:22
door shustan
Omdat deze er slecht tegen kunnen en daarmee oplopende onderhoudskosten?
Geplaatst: 10.01.2012 - 17:19
door V70/2.4D/2003
Kort en bondig, en ter voorkoming van een "bier en chips discussie":
JA, JA, JA EN NOG EENS..........JA DUS.
Geplaatst: 10.01.2012 - 17:50
door MarioC70
Als ik de vergelijking maak tussen een D5 en bijv een V70 op LPG,dan weet ik het zo net niet waar je meer kosten aan hebt,die D5 diesel komen hier dagelijks voorbij met niet de allerminste problemen en vaak hoge kosten.
Geplaatst: 10.01.2012 - 19:02
door ovlov058
Als je een S60 nieuw koopt en voorziet van LPG is het de bedoeling dat je er veel kilometers mee doet.
Zou het niet daarom zijn dat er bijna geen aangeboden worden.
Denk ook wel dat de lpg-rijder die een okkasie wil, in de lagere prijsklasse zoekt en dan nog liefst een gebruiksvriendelijke familie- of stationwagen, zoals de 850 of 1e model V70.
De motor met hydraulische klepstoters kan ook beter tegen lpg en dat is de oude motor.
Geplaatst: 10.01.2012 - 19:05
door bart simpson
er zijn geen S60's met die oude moter..