Pagina 2 van 2

Geplaatst: 29.12.2011 - 21:34
door Jers3n
bart simpson schreef:wat is de zin van branden boven de 15 gr?
Testen of hij het doet, niet specifiek boven een bepaalde temperatuur, maar voordat garantie verlopen was. Daarnaast is de temperatuur van de vloeistoffen door de standkachel warmer dan 15 gr. en zou het mijns inziens ook dan beter voor de motor zijn. Overigens is die vraag met betrekking tot de tekst in het instructieboekje niet echt relevant natuurlijk.

Geplaatst: 29.12.2011 - 21:45
door 945i
Dat weet ik, maar geloof Bart Simpson nou maar in deze.

Geplaatst: 23.02.2012 - 19:25
door syswichers
Update:

Eindelijk eens de tijd genomen om een bezoekje te brengen aan de dealer. Eea is uitgelezen en blijkt dat er geen probleem is met de timer. Wat is dan wel het probleem? De enige melding die gevonden kon worden was een 'overhitting'. Naar alle waarschijnlijkheid is de sensor voor de motorkoelvloeistoftemperatuur defect. Om deze te vervangen moet de voorbumper en het binnenscherm (linksvoor) los. Tevens moet de kachel deels gedemonteerd worden.

Gezien het voorjaar voor de deur staat, heb ik besloten dit nog even te laten rusten. Wanneer ik er tzt mee aan de slag ga, zal ik wederom een update geven.

Geplaatst: 23.02.2012 - 20:50
door sbv
Ik denk dat je de sensor in ca 1 a 2 uur zelf vervangen kan.
Bumper ligt er zo naast, dan kan je al bij de standkachel. deze kun je relatief makkelijk loshalen

Geplaatst: 24.02.2012 - 11:15
door sju_art
Zelfs bij 20 graden wil ik m'n motor blok wel voorverwarmen. Standkachel is niet alleen functioneel (starten als het heel erg koud is), maar ook comfort.

Geplaatst: 24.02.2012 - 19:55
door syswichers
Bedankt voor jullie goede adviezen!

Zoals ik al aangaf houd ik jullie op de hoogte.

Geplaatst: 17.11.2012 - 11:27
door syswichers
Zoals afgesproken zou ik nog van me laten horen.

De standkachel (parkeerverwarming) werkt weer! Kachel uitgebouwd en naar Volvo Scholten in Ede gebracht. Na diagnose bleek de waterpomp defect te zijn. Bij doormeten gaf deze een oneindige weerstand. Door Volvo gelijk een nieuwe pomp laten bestellen: EUR 172,- ex BTW. Een hoop geld voor een uit de kluiten gewassen aquariumpomp, maar om van 't winter weer te moeten krabben is ook niet alles.

Bij het ophalen bleek de pomp al netjes aan de kachel te zijn bevestigd en heb de meetwaarden en het elektrisch schema meegekregen.

Inbouwen was binnen een uurtje weer gepiept. Alleen het linkervoorwiel en binnenscherm verwijderen is voldoende om de kachel in- en uit te bouwen.

Oude pomp heb ik los gehaald. Deze bleek gelekt te hebben en is volledig geoxideerd en gekristalliseerd als gevolg van het koelvloeistof.

Zo....laat de winter nu maar komen!