Pagina 2 van 3
@ Silver
Geplaatst: 25.12.2011 - 08:20
door Marc Apeldoorn
@ Silver,
Ik heb gisteren een PM bericht gestuurd t.a.v. de kosten, maar die blijft maar hangen in de outbox....
Geplaatst: 25.12.2011 - 08:55
door Silver_R
Dat hoort zo. Verdwijnt bij jou pas als ik het bericht binnen haal.
Geplaatst: 22.01.2012 - 13:36
door ronin1
Indrukwekkend hoor!
Marc heeft weer eens een knap staaltje werk afgeleverd.
Heb je niet nog wat mooie plaatjes van dat monster van je?!
staan bij foto van mijn volvo onderdeel
Geplaatst: 22.01.2012 - 21:04
door Marc Apeldoorn
zie subject. zal als het eens mooi weer is wat meer maken en plaatsen
Re: 328 PK voor T5
Geplaatst: 22.01.2012 - 23:37
door elianmars
Marc Apeldoorn schreef:Bye the way Elianmars,
328 PK is neem ik aan niet alleen door te chippen?
Oeps..... Een maandje later krijg je dan toch antwoord :oops:
K&N filter, Ferrita downpipe en TME uitlaat. Op de rollenbank afgesteld door Fasttech. Ze zijn er enkele dagen mee bezig geweest, eer dat het naar hun (en mijn) zin was.
Geplaatst: 23.01.2012 - 08:55
door Marc Apeldoorn
Mooi, is veel PK's/koppel erbij.
heb je toevallig ook nog wat tijden (0-100 of 100-150/200)?
Kun je al dat vermogen goed kwijt op de voorwielen?
Geplaatst: 23.01.2012 - 09:31
door elianmars
Marc Apeldoorn schreef:Mooi, is veel PK's/koppel erbij.
heb je toevallig ook nog wat tijden (0-100 of 100-150/200)?
Kun je al dat vermogen goed kwijt op de voorwielen?
Ik heb nog geen tijden gemeten. Sinds kort heb ik Torque app op mijn telefoon. Daarmee kan ik diverse tijden meten, maar de keren dat ik het heb willen doen, was het wegdek vochtig. En dan is er behoorlijk wat wielspin aanwezig. Dat gaat 'm dan niet worden.
Ik ben zelf ook heel benieuwd naar de tijden, dus ik ga het zeker een keer doen en zal het t.z.t. laten weten.
Geplaatst: 20.03.2012 - 15:59
door RMB78
krijgen we nog een mooi fotootje te zien van het onderwerp van dit topic????
Ben wel benieuwd.
Zijn nog de eerste foto's, moet binnenkort nog wat updaten
Geplaatst: 20.03.2012 - 16:18
door Marc Apeldoorn
Dit zijn de eerste foto's, moeten nodig eens ververst worden..
Geplaatst: 20.03.2012 - 19:20
door Guestuser
zo die ziet er goed uit als nieuw ! hoeveel heeft ie gelopen als ik vragen mag
Geplaatst: 20.03.2012 - 19:26
door V70/2.4D/2003
Voor een Rrrr geldt altijd: +1
Maar deze ziet er wel heel netjes uit. Hoe is het verder met de auto, zo na de tuning etc?
Mijn R
Geplaatst: 20.03.2012 - 19:57
door Marc Apeldoorn
Auto staat nu op 123.000 km.
Rijdt lekker, als het vermogen wordt aangesproken, dan klinkt er een lekker sportief geluid (vind ik dan..).
Overbodig te melden dat er dan ook heel wat power/snelheid is...
Stoplicht sprintjes waag ik me niet aan, maar af en toe eens lekker doortrekken daarentegen wel.
Re: performance
Geplaatst: 20.03.2012 - 20:14
door Henkie N
Marc Apeldoorn schreef:
En ja, hij is op de rollen bank geweest, ..........
Ik zit me wel af te vragen hoe dat gaat met een 4wd.
Kan elk tuningsbedrijf dat?
Heb je daar speciale rollenbanken voor? Lijkt me wel.
Henk
Re: performance
Geplaatst: 20.03.2012 - 20:23
door Silver_R
Henkie N schreef:Heb je daar speciale rollenbanken voor?
Klopt
Geplaatst: 20.03.2012 - 21:54
door Guestuser
oke en wat is de uitkomst van de rollerbank draai dan
Re: FMC versus aquamist
Geplaatst: 22.07.2012 - 12:14
door koen.s
Marc Apeldoorn schreef:De redenen dat ik voor aquamist heb gekozen ipv FMC:
- Efficienter; je kunt de temperatuur bijna gelijk maken aan de buitentemp
- De radiator wordt beter gekoeld omdat er geen fmic voor zit
- Waterinjectie systeem is veel goedkoper dan een fmic
- Je krijgt geen extra turbolag zoals met een fmic omdat er niks veranderd
aan de lengte van het inlaattraject.
De enige reden die ik kan bedenken dat er voor een FMC wordt gekozen is, omdat mensen geen zin hebben om watertankje bij te vullen?
Auqamist is bij mij zo afgesteld dat die pas bij een turbodruk van 0.75-0.8 gaat werken, als ik (is theoretisch) geen ruitensproei en elke dag 100 km rij, dan zou ik er 1 maand mee toe kunnen, dus 12xx extra per jaar bijvullen is voor mij niet de moeite. Bovendien geeft een ledje aan wanneer het tijd is om bij te vullen en daarnaast als er geen water/methanol meer is, dan slaat de aquamist pomp niet aan
Oud topic maar toch vraag ik het.
Welke set waterinjectie heb je gekocht?
Je schijnt verschillende te hebben 1S, 2C enz
Geplaatst: 22.07.2012 - 13:58
door Marc Apeldoorn
Ik heb de meest eenvoudige, dus de 1S set.
2C en verder hebben meerdere spuitmondjes die je afzonderlijk kan laten bijspuiten bij bepaalde druk. Koelend effect is dan vast wat beter in te regelen, maar ik heb hier wel voldoende aan, meer PK kan de motor toch niet hebben zonder dat er risico van scheuring etc. optreedt.
Geplaatst: 29.08.2012 - 08:47
door Marc Apeldoorn
Even een kleine update van de tuning.
Ben nog steeds erg tevreden over de tuning.
Auto loopt als een trein, geluid is mooi niet te nadrukkelijk aanwezig, maar als er echt vermogen wordt gevraagd (dus flink gas geven) dan is het geluid lekker diep en zeker aanwezig.
Snel is die ook, zeker als de auto eenmaal rolt.....
Hoewel ik geen racer ben toch wel wat uitdagingen aangenomen in Duitsland en gemerkt dat de Audi S, BMW M3 categorie verliest van de R, de M5, en RS categorie echt een maatje te groot is (M5 zeker, RS ook maar wel iets minder overtuigend), maar dan praat je wel over een ander prijskaartje.
Bovendien blijft in mijn optiek de R een echte sleeper, dit i.t.t. de M en RS serie.
Geplaatst: 29.08.2012 - 12:22
door Quota
Mooi wagen hoor, en ook dat interieur erin, jammie!
Heb je de wagen nog eens op de rollerbank gezet met ron98?
Geplaatst: 29.08.2012 - 13:20
door Marc Apeldoorn
Nee, maar dat zit wel in de planning in september/oktober..