Pagina 2 van 2
Geplaatst: 26.12.2011 - 14:51
door sbv
Misschien de rijstijl wat aanpassen, kan me net voorstellen dat de T5 op langere stukken op 400 km 60 l er doorheen gooit
Geplaatst: 26.12.2011 - 15:03
door VolvoBaolder4life
Ik rijd echt niet te hard of druk pedaal te ver in. Tankmeter loopt nadat meter bij "halve tank" staat, sneller naar het rood. Computer geeft aan dat ik bij 400 km nog 100 km te rijden heb maar dan kom ik ook in de rode teller uit. Zou dus idd zo'n 450 km kunnen rijden en heb dan 50 km over als reserve... Ik rijdt wel veel korte afstanden, is natuurlijk nadelig voor verbruik.
Geplaatst: 26.12.2011 - 15:32
door Ludo
bart simpson schreef:Lpg is en blijft gepiel in de marge, geen zinnige autofabrikant gaat daar zijn ontwikkelingen op afstemmen,
Misschien moet je eens verder kijken dan je neus lang is, er bestaan nl meer autofabrikanten dan Volvo.
Wellicht kunnen die betere motoren aanbieden dan Volvo.
In Azie zijn verschillende autofabrikanten die lpg als mono-fuel fabriceren.
Ook Ford in Australie doet dit, VW...
Geplaatst: 26.12.2011 - 15:36
door bart simpson
En in Europa doen zowel VW als Ford dat niet, wat is je punt precies?
Geplaatst: 26.12.2011 - 16:40
door Tuubke
Hoi,
Ik heb nu al 30000 km probleemloos op gas gereden met mijn v50 2.4i uit 2005. Installatie vorig jaar laten inbouwen. Dus we wachten maar rustig af of er iets kapot gaat.
Geplaatst: 26.12.2011 - 16:42
door Ludo
Punt is dat het ginder met dezelfde motoren (wellicht onderworpen aan nóg strengere milieueisen), en lpg installaties wél kan, i.t.t. een simpele dealer in NL, waar (zonder onderbouwing) niks kan.
Wie heeft daarbij nog een tekeningetje nodig?. #-o
Geplaatst: 26.12.2011 - 22:40
door bart simpson
zie er mee te leven, de ervaringen zijn niet optimaal maar ik verdien er graag wat aan als je toch persé op gas wilt rijden, dus ik ben niet anti mocht je dat denken
Geplaatst: 27.12.2011 - 00:05
door Mickyman
Tuubke schreef:Hoi,
Ik heb nu al 30000 km probleemloos op gas gereden met mijn v50 2.4i uit 2005. Installatie vorig jaar laten inbouwen. Dus we wachten maar rustig af of er iets kapot gaat.
30.000km? dat is natuurlijk ook nog niet veel, ik heb met mijn nieuwe V5 van 3 november al 11000km gereden, in ongeveer 7 weken, die 30 zou ik dus ik 20 weken rijden.... kun je dan ook garanderen dat ik na 1 of 2 jaar nog goed rond rij?
Geplaatst: 30.12.2011 - 01:24
door indoboy22
Ik zou je of een S40 of V50 2.0D aanraden, of een S60 D5, ik rij zelf een volvo s40 uit 2005 (gechipt naar 170 pk 400 nm koppel). Ik rij gemiddeld 1 op 18 dus dat is niet slecht dacht ik zo. Ook heb ik de hoogste km. stand onder de S40/V50 rijders; 333.600 km. Het blok en de auto zijn allebei nog in perfecte conditie. Met dit koppel trek je die sleurhutten met gemak! Overigens is de S60 D5 ook een heerlijke auto. Enige nadeel is ten opzichte van mijn S40 is dat hij 2 categorieen hoger in de wegenbelasting valt en hij verbruikt wat meer, daar in tegen is het blok wel een van de toppers van volvo. Je zou het kostenplaatje even moeten afwegen. Als de kosten het toelaten zou ik voor de D5 gaan, anders voor de 2.0D.
Geplaatst: 30.12.2011 - 09:36
door Paul
Vraag me trouwens serieus af waar je die tank wil laten. een AWD heeft een verhoogde achterbak volgens mij of niet eens ruimte voor een reservewiel (het was 1 van de twee) weet het niet meer precies. Maar volgens mij was er ruimte minder.
Geplaatst: 30.12.2011 - 09:44
door Oceanracer
Mickyman schreef:... kun je dan ook garanderen dat ik na 1 of 2 jaar nog goed rond rij?
Die garantie krijg je toch gewoon bij het inbouwbedrijf? Als zij zo overtuigd zijn van hun kunnen, lijkt mij dat geen probleem!

Geplaatst: 30.12.2011 - 11:01
door sean850
Wel ervoor zorgen dat je er LPI inzet is net wat beter, en ook dat je 6 injectoren gebruikt voor de 5 cil. Op de 850 wordt dit ook gedaan dan heb je namelijk ook nog ruimte om te laten chippen. Weet dat de mensen die het bij Mesman lieten inbouwen ervoor zorgden dat ze bruine injectoren erin lieten zetten.
Geplaatst: 30.12.2011 - 11:37
door sbv
Nieuwe bruine injectoren maken de 6e injector overbodig
Geplaatst: 30.12.2011 - 13:37
door sean850
och dubbel genaaid houd beter toch :p
Maar dan weet ik dat ook weer

Geplaatst: 09.01.2012 - 10:24
door CJH
Ik adviseer om als je toch een nieuwe werkgever krijgt waardoor (!) je 30k per jaar gaat rijden, er meteen een auto van de zaak uit te slepen. Rij je die T5 gewoon lekker prive.