Pagina 2 van 3
Geplaatst: 27.12.2011 - 22:42
door plal
heren
eea is mij geshowed bij de volvo dealer,
op de brug gezien Ford en volvo
als klant hoor je wel eens wat...
verder lees ik ook veel
als ik iets mis zou hebben haal ik dat ook uit texten
ik ben van een s60 2002 naar een s80 2006 gegaan
bij diverse zaken kom ik ford elementen tegen
zelfs een universeel garagebedrijf bekeek de volvo en zei:
"ford invloeden goed te zien, lijkt wel een mondeo"
ik was er niet blij mee,, maar ja t is niet anders
frapant allemaal
groet Volvo liefhebber (anti Ford)
Geplaatst: 27.12.2011 - 22:52
door Ab S
plal schreef:..de s60 en de v60 zien er goed uit, helaas zijn het Ford Focussen
goedkoop dus.......
plal
De nieuwe S60/V60 heeft een onderstel afgeleid van de 2006 S80 (Ford/Volvo EUCD (?)) waar ook de Mondeo op staat. Bij mijn weten is het niet afgeleid van het onderstel van de Ford Focus (daar zijn de S40/V50 van afgeleid).
En..zeker de huidge S80, dat is nog een wagen van formaat (van binnen en buiten)!
Geplaatst: 27.12.2011 - 23:17
door Rob@XC70
plal schreef:
"ford invloeden goed te zien, lijkt wel een mondeo"
Dat maakt een Volvo nog geen Ford en v.v.
Geplaatst: 28.12.2011 - 07:20
door Richo
plal schreef:Verder focust Volvo voortaan alleen nog op viercilinder motoren, bij zowel de benzines als de diesels. Directe inspuiting en turbo’s zoals op de huidige motoren die van Ford stammen, vinden we ook bij de nieuwe generatie krachtbronnen van Volvo zelf terug.
zoals je ziet nu nog Ford, toekomst niet meer (hoop ik)
plal
toch maar naar Ford US i.p.v. Ford EU krijg je tenminste fatsoenlijke motors in je volvo :twisted:
doe mij maar die 5L supercharged 4V V8 in me nieuwe C30
Geplaatst: 28.12.2011 - 07:24
door bart simpson
Volvo zal binnen afzienbare tijd ook 3 cilinders gaan krijgen
Geplaatst: 28.12.2011 - 07:29
door Richo
bart simpson schreef:Volvo zal binnen afzienbare tijd ook 3 cilinders gaan krijgen
laten we dat niet hopen, hoe prop je daar 150+ pk in? Minder verbruiken is leuk maar maak het niet te gek want zo verlies je meer klanten dan dat je erbij krijg en zelfs de subsidie verhelpt dat niet.
Geplaatst: 28.12.2011 - 07:31
door bart simpson
Ford heeft net 3 cilinders geintroduceert, een 1.0 van 100pk en een 1.0 van 125pk, waarom zou je 150pk + willen? (mochten die mrb vrij blijken heeft Volvo iig beter naar de markt geluisterd dan jij)
Geplaatst: 28.12.2011 - 07:35
door bart simpson
@ plal, het onderstel van een focus is een van de allerbeste onderstellen beschikbaar vandaag de dag, zou me daar alleen op basis dat het van Ford komt niet zo negatief over uitlaten.
Draagarmen van een 240 of een 940 waren ook van plaatprofiel, zie niet zo goed wat daar mis mee is
Geplaatst: 28.12.2011 - 09:25
door 945i
Volgens A van B gisteren in Beesd, wordt de newV40 van buiten kleiner, maar van binnen net zo groot als de V50. We zullen zien of dat zo is.
Geplaatst: 28.12.2011 - 09:32
door V480-S60
Laat ik het zo zeggen. Meneer of mevrouw Plal heeft de klok horen luiden maar weet niet meer waar de klepel hangt.

Hij haalt verschillende dingen heel erg door elkaar.
Trouwens BS. volgens de door 945i zo plastisch A van B genoemde directeur van Volvo NL. repte met geen woord over 3 cylinders. Volvo richt zich op 4 cylinders. Ik ben benieuwd.
Geplaatst: 28.12.2011 - 09:50
door bart simpson
ik richt me ook wel eens ergens op, dat betekend verder nog niets
Geplaatst: 28.12.2011 - 10:07
door mightyspawn
met een 1400kg wegende auto door de bergen mbv een 3 cilinder. good luck haha.
Geplaatst: 28.12.2011 - 10:12
door 945i
Welkom in de moderne tijd mightyspawn, je gaat je nog verbazen de komende jaren..

Geplaatst: 28.12.2011 - 11:19
door Iroll
@ plal, het onderstel van een focus is een van de allerbeste onderstellen beschikbaar vandaag de dag, zou me daar alleen op basis dat het van Ford komt niet zo negatief over uitlaten.
+1, met dat onderstel van Ford is helemaal niks mis, dat was de maatstaf in die klasse.
Geplaatst: 28.12.2011 - 11:41
door euerw
Even terug naar het begin, oude s60 van binnen toch ruimer dan de huide ? Verkoper dealer hier in Ede vertelde toch echt dat het niet zo was maar juist ruimer! Heb nooit de moeite genomen om dit te checken maar had zo mijn twijfels.
Geplaatst: 28.12.2011 - 11:45
door bart simpson
mightyspawn schreef:met een 1400kg wegende auto door de bergen mbv een 3 cilinder. good luck haha.
Een 740 2.0 had 121pk bij 5700t/min, een koppel van 158Nm bij 4800t/min en woog 1275kg
De nw 3 cilinder 1.0 T heeft tot 120pk's beschikbaar, een koppel van 170Nm maar dan bij slechts 1350t/min en weegt ook zoiets, zie die jouw 740 nog zomaar voorbij gaan in de bergen
euerw schreef:Even terug naar het begin, oude s60 van binnen toch ruimer dan de huide ? Verkoper dealer hier in Ede vertelde toch echt dat het niet zo was maar juist ruimer! Heb nooit de moeite genomen om dit te checken maar had zo mijn twijfels.
de interieurruimte is ruimer, de bagageruimte niet
Geplaatst: 28.12.2011 - 11:51
door Laguna-S60
het nieuwe interieur is 5cm minder breed dan het oude las ik op het forum!?
Geplaatst: 28.12.2011 - 11:54
door bart simpson
van de nieuwe S60 is het interieur echt ruimer, de beenruimte onder andere, de bagageruimte is aleen wat krapper en minder bruikbaar
Geplaatst: 28.12.2011 - 12:00
door Laguna-S60
en toch voelt ie een stuk kleiner aan...
Geplaatst: 28.12.2011 - 12:01
door bart simpson
het is niet anders