@ Thom: ik vind het eigenlijk best meevallen. Is 1 op 12/13 op de autobahn, waarbij je vlot meedoet, ook bergop, over 2200 km nu echt zo heftig voor een hoog op de poten auto van ca 1700 kg? ik denk dat om maar eens wat te noemen, een beetje Q5 met 170 ? pk TDI het niet veel beter doet.
Laat staan die zogenaamde zuinige CO2 wonderen.
Ok, korte rondjes met de GT moet je niet gaan maken, maar ook dat geldt voor veel meer auto's. Appels met appels vergelijken, dan zeg ik niet dat we voorop lopen, maar ik vind het acceptabel, en dat heeft m.i. niets met deze tijd te maken, waarbij de grootste CO2 winst zou zitten in het weer afschaffen van die *&^O(*@# roetfilters.
@ Lemmer: ik ben erg benieuwd hoe het jou straks vergaat met je magnifieke Beamer. Maar qua verbruik verwacht ik daar ook geen wonderen van. ALs je zoveel onder het pedaaltje hebt, dan schat ik jou wel zodanig in, dat je er af en toe even van geniet, en dat heeft nu eenmaal zijn prijs. Dus ook na aflevering ons graag op de hoogte houden hoor... wie weet rijden we dan over een paar jaar allemaal wel Duits
O ja, @ Mad: maakt veel uit of je 1000 ritjes van 10km maakt in een jaar, of 100 ritjes van 100km.... maar ik ben het met je eens: 10k is voor een dergelijke wagen eigenlijk te weinig.... maar ik voorspel joost: eens aan boord, en je jaarkilometrage gaat zomaar een factor x omhoog.
Wat dat betreft schatten mensen aan de voorkant vaak te laag in. Een paar extra kilometers in een diesel zijn dan uiteindelijk minder begrotelijk dan een 3.2 benzine met zeg 1 op 7 / 8 ....
Het woord is aan Joost.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla