Pagina 2 van 7
Geplaatst: 28.12.2011 - 20:36
door sanco
welnee, doe ik ook niet afgelopen weken... 1 op 13...maximaal links...

afgelopen wintersport 1 op 12.8 met zoveel mogelijk 150 / 160 waar het kon, en laatste stuk A31 nog ca 150km richting 180p/u... je moet toch wat doen voor de economie... :twisted:
zo genoeg petjes gedrag vertoond, terug naar joost.
heb even snel gekeken op een paar sites, maar binnen je budget zijn zelfs dealerautos te vinden uit 2008 met een ton op de klok. Zonder inruil helemaal een mooie onderhandelingspositie dacht ik zo, dus gewoon je wensen op een rijtje zetten en er op af. Ik ging voor een dergelijk bedrag in elk geval geen gok wagen met een handelsauto, tenzij je er verstand van hebt.
Geplaatst: 28.12.2011 - 21:17
door Hans oet Twent
Ik heb gisteren Beesd op en neer gedaan en voor de rest allemaal rondjes om de kerk zeg maar. Verbruik 1 op 14,2 een oude D5 met GT. en allemaal redelijk netjes gereden. Trappend naar de Alpen doe ik ook 1 op 13/14. Alleen rondjes om de kerk ca 1 op 11/12.
Geplaatst: 28.12.2011 - 21:21
door sanco
Zie je wel Tom, we zijn er uit ! het zit hem in de afneembare trekhaak !!
Geplaatst: 28.12.2011 - 22:08
door BartS
sanco schreef:
............en een AWD zal gemiddeld nog ca 1 a 1,5 liter minder scoren: zeg 1 op 12 ?
Ik denk dat je aardig in de buurt zit. Lange trips, zoals vakantiereis, ca. 1 op 14, door de bank genomen 1 op 12, in de winter rond de 1 op 10. Ervaringen met een 163 pk xc70 met 5-traps geartronic.
Geplaatst: 28.12.2011 - 22:24
door sanco
Jij kunt misschien op grond van eigen ervaring een goed vergelijk maken tussen zowel XC als V en tussen D5 en benzine... heb je ten aanzien daarvan nog aandachtspunten / overwegingen voor joost ?
Geplaatst: 28.12.2011 - 22:26
door The Volvoboy
diesel01 schreef:Dan moet ik toch eens mijn rechtervoet in de gaten houden...
Was trouwens wel een D5 163pk hoor

Zonder roetfilter
Geplaatst: 28.12.2011 - 22:41
door BartS
sanco schreef:Jij kunt misschien op grond van eigen ervaring een goed vergelijk maken tussen zowel XC als V en tussen D5 en benzine... heb je ten aanzien daarvan nog aandachtspunten / overwegingen voor joost ?
Ik heb zelf geen ervaring met de zescilinder, alleen met de vijfpitter. Een collega van mij had overigens wel een zescilinder in zijn XC hangen, en die zescilinder is erg (!!!!) dorstig. Fors dorstiger dan de vijfpitters, was zijn ervaring (en de vijfpitters lusten al de nodige peut).
Geplaatst: 28.12.2011 - 23:01
door diesel01
The Volvoboy schreef:diesel01 schreef:Dan moet ik toch eens mijn rechtervoet in de gaten houden...
Was trouwens wel een D5 163pk hoor

Zonder roetfilter
Ja duhhh, we zijn eruit iets heel anders dan de mijne.
D5 185pk met 6 GT.
Edit@ TS ga met beide auto's rijden als het kan iets langer dan om de kerk.
Mijn ervaring met onze V70 sports edition is dat hij zeer comfortabel is geveerd houdt er rekening mee dat een XC70 meer rol beweging heeft tenzij er four c op zit.
Een systeem waarbij je zelf de dempers kunt instellen.
Geplaatst: 28.12.2011 - 23:12
door lemmer
sanco schreef:Uit mijn admin Diesel (met daarin een rit naar de maasvlakte vv)
datum: liters kms - totaal - kms/liter
26-7-2011 52,91 820 - 34.171 - 15,50
05-8-2011 46,63 674 - 34.845 - 14,45
Het kan dus, maar realistisch is 1 op 13.5 gem zomer en winter
en een AWD zal gemiddeld nog ca 1 a 1,5 liter minder scoren: zeg 1 op 12 ?
bij behoorlijke rijden, dus de D5 lekker benutten met GT EN awd altijd 1 op 10 ik ga dan niet harder dan 160.
Alles van modeljaar 2008 heeft de nieuwe generatie haldex.
Als je kan kiezen, de 3.2 ltr, zuipt wel als een tempelier, had hem in de VS liep 1 op 7 a 8 , met de yankee snelheden in California. De D5 is een vrachtwagen vergeleken met de 3.2, die veeeeeeel stiller is.
Geplaatst: 28.12.2011 - 23:28
door diesel01
lemmer schreef:sanco schreef:Uit mijn admin Diesel (met daarin een rit naar de maasvlakte vv)
datum: liters kms - totaal - kms/liter
26-7-2011 52,91 820 - 34.171 - 15,50
05-8-2011 46,63 674 - 34.845 - 14,45
Het kan dus, maar realistisch is 1 op 13.5 gem zomer en winter
en een AWD zal gemiddeld nog ca 1 a 1,5 liter minder scoren: zeg 1 op 12 ?
bij behoorlijke rijden, dus de D5 lekker benutten met GT EN awd altijd 1 op 10 ik ga dan niet harder dan 160.
Alles van modeljaar 2008 heeft de nieuwe generatie haldex.
Als je kan kiezen, de 3.2 ltr, zuipt wel als een tempelier, had hem in de VS
liep 1 op 7 a 8 , met de yankee snelheden in California. De D5 is een
vrachtwagen vergeleken met de 3.2, die veeeeeeel stiller is.
Ik moet bekennen dat waar het kan ik best wel door zet in Dld.
Idd op de 31
+200 :oops:
Ook in NL is het weleens grappig om de spierballetjes te laten rollen
Geplaatst: 29.12.2011 - 00:17
door sanco
ik noem dat maar begrenzer compensatie Diesel. nix mee aan de hand...... als het kan.
Nou Joost, samen met de ervaringscijfers van Lemmer kun je opnieuw een exploitatie berekening gaan maken lijkt me... misschien is een diesel zo gek nog niet
Succes met je zoektocht en keep us posted!
Btw een hond is een prima reden. Zoek maar eens hier op het "hondentopic" en je merkt dat je in goed gezelschap verkeert.
Geplaatst: 29.12.2011 - 07:25
door mad
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=955087#955087
een lotgenoot die slaagde in (ws) Duitsland met een hele mooie XC. Als je eenmaal XC hebt gereden heb je echt een probleem, want je wilt niet anders meer. Hoge instap, een zee van ruimte, en geen hoge kosten als je normaal rijdt en onderhoudt. De wegligging is goed, tenzij je denkt in een Mini te zitten, het verbruik is redelijk, tenzij je een zware rechtervoet hebt, en het is de ideale wagen voor lange afstanden. De XC70 II heeft een ander chassis, wat resulteert in een veel betere wegligging. Een traag reagerende bak kan eenvoudig worden opgelost met Polestar-tuning. Dat scheelt een slok op een borrel en de auto rijdt veel fijner. 10.000 km per jaar is te weinig. Daar wordt een XC chagrijnig van...

Geplaatst: 29.12.2011 - 09:25
door diesel01
mad schreef:http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=955087#955087
een lotgenoot die slaagde in (ws) Duitsland met een hele mooie XC. Als je eenmaal XC hebt gereden heb je echt een probleem, want je wilt niet anders meer. Hoge instap, een zee van ruimte, en geen hoge kosten als je normaal rijdt en onderhoudt. De wegligging is goed, tenzij je denkt in een Mini te zitten, het verbruik is redelijk, tenzij je een zware rechtervoet hebt, en het is de ideale wagen voor lange afstanden. De XC70 II heeft een ander chassis, wat resulteert in een veel betere wegligging. Een traag reagerende bak kan eenvoudig worden opgelost met Polestar-tuning. Dat scheelt een slok op een borrel en de auto rijdt veel fijner. 10.000 km per jaar is te weinig. Daar wordt een XC chagrijnig van...

Dit geeft de burger moed, elke dag Assen-Groningen visa versa en ritjes in de buurt is dus geen probleem.
Ik denk dat er in 2013 een bomvolle V70 sport editie vrij komt Swedish style, eentje die dan net de distributie beurt heeft gehad..
Geplaatst: 29.12.2011 - 10:03
door lemmer
mad schreef:http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=955087#955087
een lotgenoot die slaagde in (ws) Duitsland met een hele mooie XC. Als je eenmaal XC hebt gereden heb je echt een probleem, want je wilt niet anders meer. Hoge instap, een zee van ruimte, en geen hoge kosten als je normaal rijdt en onderhoudt. De wegligging is goed, tenzij je denkt in een Mini te zitten, het verbruik is redelijk, tenzij je een zware rechtervoet hebt, en het is de ideale wagen voor lange afstanden. De XC70 II heeft een ander chassis, wat resulteert in een veel betere wegligging. Een traag reagerende bak kan eenvoudig worden opgelost met Polestar-tuning. Dat scheelt een slok op een borrel en de auto rijdt veel fijner. 10.000 km per jaar is te weinig. Daar wordt een XC chagrijnig van...

Die gt bak blijft een kloteding, polestar maakt dat niet beter. De ECU van de motor krijgt tuning, niet de aparte ECU van de bak. Alle harry potter verhalen over inleren van de bak, adaptief zijn, maken het niet ineens een goede bak na tunen"
Geplaatst: 29.12.2011 - 10:05
door lemmer
sanco schreef:ik noem dat maar begrenzer compensatie Diesel. nix mee aan de hand...... als het kan.
Nou Joost, samen met de ervaringscijfers van Lemmer kun je opnieuw een exploitatie berekening gaan maken lijkt me... misschien is een diesel zo gek nog niet
Succes met je zoektocht en keep us posted!
Btw een hond is een prima reden. Zoek maar eens hier op het "hondentopic" en je merkt dat je in goed gezelschap verkeert.
Ik was nog positief, als je er mee gaat autobahnen heb ik alleen vermoedens wat er gebeurd in de tank. Dacht dat een T6 efficienter was.
Geplaatst: 29.12.2011 - 16:16
door Thom
Volgens mij komt er ergens in Friesland of Flevoland binnenkort een ramvolle XC70 D5 te koop

.
Dat die D5's zo zuipen op snelheid...dat is toch eigenlijk niet meer van deze tijd.
Geplaatst: 29.12.2011 - 17:16
door sanco
@ Thom: ik vind het eigenlijk best meevallen. Is 1 op 12/13 op de autobahn, waarbij je vlot meedoet, ook bergop, over 2200 km nu echt zo heftig voor een hoog op de poten auto van ca 1700 kg? ik denk dat om maar eens wat te noemen, een beetje Q5 met 170 ? pk TDI het niet veel beter doet.
Laat staan die zogenaamde zuinige CO2 wonderen.
Ok, korte rondjes met de GT moet je niet gaan maken, maar ook dat geldt voor veel meer auto's. Appels met appels vergelijken, dan zeg ik niet dat we voorop lopen, maar ik vind het acceptabel, en dat heeft m.i. niets met deze tijd te maken, waarbij de grootste CO2 winst zou zitten in het weer afschaffen van die *&^O(*@# roetfilters.
@ Lemmer: ik ben erg benieuwd hoe het jou straks vergaat met je magnifieke Beamer. Maar qua verbruik verwacht ik daar ook geen wonderen van. ALs je zoveel onder het pedaaltje hebt, dan schat ik jou wel zodanig in, dat je er af en toe even van geniet, en dat heeft nu eenmaal zijn prijs. Dus ook na aflevering ons graag op de hoogte houden hoor... wie weet rijden we dan over een paar jaar allemaal wel Duits
O ja, @ Mad: maakt veel uit of je 1000 ritjes van 10km maakt in een jaar, of 100 ritjes van 100km.... maar ik ben het met je eens: 10k is voor een dergelijke wagen eigenlijk te weinig.... maar ik voorspel joost: eens aan boord, en je jaarkilometrage gaat zomaar een factor x omhoog.
Wat dat betreft schatten mensen aan de voorkant vaak te laag in. Een paar extra kilometers in een diesel zijn dan uiteindelijk minder begrotelijk dan een 3.2 benzine met zeg 1 op 7 / 8 ....
Het woord is aan Joost.
Geplaatst: 29.12.2011 - 18:01
door diesel01
sanco schreef:
@ Lemmer: ik ben erg benieuwd hoe het jou straks vergaat met je magnifieke Beamer. Maar qua verbruik verwacht ik daar ook geen wonderen van. ALs je zoveel onder het pedaaltje hebt, dan schat ik jou wel zodanig in, dat je er af en toe even van geniet, en dat heeft nu eenmaal zijn prijs. Dus ook na aflevering ons graag op de hoogte houden hoor... wie weet rijden we dan over een paar jaar allemaal wel Duits
Er ging laatst een 530d GT voor mij de snelweg op die zo gruwelijk hard bij mij weg reed, niet te filmen.
Een 535d kan dat nog sneller, rijbewijs killers noemt men dat.
Staat mij nog een afl van wegmisbruikers voor de geest waarbij gladde achterbanden werden opgemerkt, ja dat klopt zegt de eigenaar die zijn 10k oud.

Geplaatst: 29.12.2011 - 20:11
door joostvdl
Tot nu toe al weer veel info gekregen. Waarvoor dank. Ik ben nu opweg naar Londen. Maar nieuwe aanvullingen blijven welkom.
Volgend jaar wordt vervolgd....
Geplaatst: 29.12.2011 - 20:12
door joostvdl
diesel01,
Voor de fun blijft gelukkig de Z4 nog beschikbaar
