Pagina 2 van 4

Geplaatst: 01.01.2012 - 13:38
door chris2
Hier geen roest aan de S60 2002.

Geplaatst: 01.01.2012 - 14:08
door Automatic-freak
bart simpson schreef:lijsten zijn van kunststof, kan niets mee gebeuren
Lijsten zijn van aluminium & kunnen dus wel degelijk 'corroderen' :(

Had die van ons ook last van & daarom destijds opnieuw gespoten !!

Geplaatst: 01.01.2012 - 17:40
door Remon
Bedankt voor alle reacties (had niet gedacht dat er zoveel reacties op zouden komen). Roest valt dus te verwaarlozen. Nog de beste wensen voor 2012

Geplaatst: 02.01.2012 - 07:56
door V70 T5 assen
Heb alleen ook van die blaasjes op de lijsten bij de voorruit , en 1 achterdeur waar wat roest achter een rubber zit inmiddels wel weer verholpen.
Ook de beste wensen!!

Geplaatst: 02.01.2012 - 21:21
door Remon
Ergens op internet las ik dat de verstuivers van de 2.4d of D5 wel eens de geest wil geven. Is dat bij de versies na 2006 ook het geval, en wat is hieraan te doen?

Geplaatst: 02.01.2012 - 21:34
door Gast
FrankS60 schreef:Qua gewicht en gezien het feit dat ze nooit roesten zou je bijna denken dat ze van RVS zijn :lol: :wink:
RVS maakt geen verschil in gewicht t.o.v. staal.

Geplaatst: 02.01.2012 - 22:08
door Oceanracer
Remon schreef:Ergens op internet las ik dat de verstuivers van de 2.4d of D5 wel eens de geest wil geven. Is dat bij de versies na 2006 ook het geval, en wat is hieraan te doen?
Die van de D5 zijn inderdaad nou niet echt bijzonder goed te noemen. Het enige wat je er aan kunt doen, is vervangen. Je kunt het lekken ook niet op de één of andere manier voorkomen. Het gebeurt gewoon.

Geplaatst: 03.01.2012 - 11:29
door mehrzahl
Die van de D5 zijn inderdaad nou niet echt bijzonder goed te noemen.
Ik heb er nog nooit een hoeven te vervangen, in 161.000 km (van 185k naar 346k). Ik laat wel elke beurt dieselcleaner (Forte) toevoegen, misschien dat dat helpt...

Ik heb trouwens wél een roestplek op mijn S60, onder het deurrubber aan de bovenkant van de LA deur. Hij valt er nog niet uit gelukkig...

Geplaatst: 03.01.2012 - 14:22
door Chris S60
alleen blaasjes op de daklijsten, verder nergens roest S60 2001 123.000km.
weet iemand wat deze daklijsten in kleur kosten, volgens mij zijn ze van alluminium.

Geplaatst: 03.01.2012 - 14:33
door edraket
Mijn S60 van 2002 had 3 roestplekken: een kleintje (bobbeltje) op de kofferbak. Deze is dacht ik ook aluminium (net als de motorkap), dus wel lastig te herstellen.
Verder 2 hele hardnekkige waar vroeger de spatlappen aan de voorkant zaten. Deze heb ik er direct na aanschaf af gehaald. Het was al wat aan het oxideren. De dealer heeft dit laten wegwerken door het schadebedrijf maar de roest kwam steeds weer terug. Is een hele lastige plek omdat je er niet zo goed bij kunt.

Auto was toen 6 jaar oud.

Geplaatst: 03.01.2012 - 21:59
door Ab S
Nergens roest; aan onderkant zijn draagarmen hier en daar wat gecorrodeerd, maar meer ook niet. (2001)

Geplaatst: 03.01.2012 - 22:03
door Johan s60
Dat corrosie laagje is tevens de bescherm laag

Geplaatst: 04.01.2012 - 10:44
door jwalra
De midden ophangbeugel van de uitlaat van mijn S60 2006 is eergisteren vervangen, was compleet doorgeroest. Of praten we hier alleen over het plaatwerk? Dat is nog in topstaat.

Geplaatst: 04.01.2012 - 11:08
door MS60R
Mijn S60 van 2001 heeft geen last van roest aan de koets. Uitlaatophangpunten en dergelijke onder de auto zullen heus wel wat corrosievorming hebben, maar dit is uiterst normaal voor iedere auto van 10 jaar.

Geplaatst: 04.01.2012 - 13:15
door Oceanracer
Die ophangbeugels zijn ook waardeloos geconstrueerd. Gelukkig makkelijk te verhelpen met een aftermarket beugel.

Geplaatst: 04.01.2012 - 21:35
door elianmars
AlexV70 schreef:
Walter schreef:tenzij zoals elianmars al aangeeft er een schade niet goed gerepareerd is.
Wie? :P

Ik dacht ook al.... :?: :lol:

Geplaatst: 06.01.2012 - 22:11
door JPV70
Nou baal behoorlijk van dat randje roest... bovenop de remschijven :lol:

Nee roest heb ik me bij de V70 / S60 (nog) nooit zorgen over gemaakt. Alleen de ophangbeugeltjes van de uitlaat zoals eerder genoemd en wellicht de koppelingen van de airco slangen / leidingen zijn wat roest gevoeliger.

Geplaatst: 13.01.2012 - 12:02
door Eppoo144
2003 Nul! roest :P

Geplaatst: 14.01.2012 - 14:49
door vipinholland
Dat doet Volvo dan wel goed. Ik heb een s80 uit 2000 en ook geen roest. Hiervoor reed ik een astra station uit 2005 maar deze had diverse roestplekken...
Ook mijn oude bmw 525 uit 1998 had wat roest bij de kofferbakklep.

Geplaatst: 22.01.2012 - 17:21
door Remon
mehrzahl schreef:
Die van de D5 zijn inderdaad nou niet echt bijzonder goed te noemen.
Ik heb er nog nooit een hoeven te vervangen, in 161.000 km (van 185k naar 346k). Ik laat wel elke beurt dieselcleaner (Forte) toevoegen, misschien dat dat helpt...

Ik heb trouwens wél een roestplek op mijn S60, onder het deurrubber aan de bovenkant van de LA deur. Hij valt er nog niet uit gelukkig...
Is dit bij de latere types ook zo dat de verstuivers kunnen lekken? Is bijvoorbeeld de D5 185pk die in oktober 2006 van de band gerold is vrijwel probleemloos? Dealeronderhoud prefereer ik ook boven andere garages.