High performance radio gaat niet aan.

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
360Degreez
5th Gear member

Hier inmiddels hetzelfde probleem. Gisterenmorgen gaf de radio plots een korte, hoge pieptoon waarna de RTI uit ging en de boel zichzelf resette. Daarna werkte alles weer.. vreemd..

's middags bleek het hele multimedia gebeuren dood..

Het display gaat aan, "High Performance Audio" komt in beeld maar daarna is alleen de temperatuur info te zien en de rest van het display is blanco.

RTI scherm komt ook niet meer omhoog, telefoon doet niets meer, en natuurlijk doet de radio niets meer. Daarop heb ik de accu een paar uur losgehaald, mocht niet baten.

Vanmiddag even uitlezen en kijken of ik iets kan vinden.
360Degreez
5th Gear member

In mijn probleem is het probleem verholpen door het plaatsen van een nieuwe accu. Als de spakking onder een bepaald niveau komt sluit de auto zelf het infotainment systeem (incl versterker etc) uit om stroom te besparen.
martenan
Starter

Hoi hallo wij hadden dus ook het zelfde probleem lees verhaal hier boven maar .
ik heb het opgelost in mijn draadboom bij de zekeringenkast onder dashboard na gekeken en was 1 draad een witte met rodestreep doormidden geploft 2 kanten zwart en draad door midden ik heb het gerepareerd en nu doet alles het weer .
terwijl de volvo zegt ic module kapot
was dus gewoon draad breuk ............

maar goed ik heb weer radio nav parkeersensoor alles weer :P
360Degreez schreef:Hier inmiddels hetzelfde probleem. Gisterenmorgen gaf de radio plots een korte, hoge pieptoon waarna de RTI uit ging en de boel zichzelf resette. Daarna werkte alles weer.. vreemd..

's middags bleek het hele multimedia gebeuren dood..

Het display gaat aan, "High Performance Audio" komt in beeld maar daarna is alleen de temperatuur info te zien en de rest van het display is blanco.

RTI scherm komt ook niet meer omhoog, telefoon doet niets meer, en natuurlijk doet de radio niets meer. Daarop heb ik de accu een paar uur losgehaald, mocht niet baten.

Vanmiddag even uitlezen en kijken of ik iets kan vinden.
Heb best wel een nette v50
Cosynarcotic
Starter

Is er ooit een oplossing gevonden voor het probleem van de TS?
Sedert begin vorige week heb ik hetzelfde probleem met m'n radio.
Hier betreft het wel een s40 van 2005. Wanneer ik 's morgens de wagen start blijft de radio uit en na 8a10 min. Gaat hij plots aan. Wanneer ik 's avonds gedaan heb met werken en de wagen start gaat de radio onmiddellijk aan. de ochtend er op begint het weer van voor af aan.Vrijdag ben ik naar de garage gegaan eerst heb gevraagd om de accu uit te meten, deze is 8 jaar oud en nog net goed genoeg.dan zijn ze overgegaan tot het uitlezen van fouten en hebben er geen gevonden( denk dat ze enkel naar de fouten in de radio hebben gekeken).
In de garage hebben ze nog een update uitgevoerd op de radio.de rest van de dag deed hij zoals het moet.zaterdag ochtend was het weer van dat, maar ditmaal na nog geen 2 min. Aan.
Daarna test gedaan met alle mogelijke lichten aan en radio aan tot de energiebesparing optrad. Na bijna 10 min was het zover en gaf hij de melding weer. Toen heb ik besloten om toch maar de accu te veranderen. Helaas zondag morgen was het weer zover. Net even de + pool van de accu een kwartiertje losgelegd (baat het niet,schaad het niet) zoals wel eens word geopperd op fora.en nu afwachten tot morgenochtend of vanavond laat.

Als er iemand een oplossing weet?

Jeffrey
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”