Pagina 2 van 2

Geplaatst: 10.01.2012 - 19:39
door toppertje
gevalletje"uithuilen en weer verder"?

Geplaatst: 10.01.2012 - 20:13
door Gast
Ben schreef:Als je de auto gewoon daar had neergezet hadden zij het probleem op kunnen lossen en had je dan pas betaald.
Ik blijf er bij dat je het niet slim hebt aangepakt en zeker niet als je hier dan de Beemd gaat zwartmaken terwijl je zelf hebt gesleuteld.
Hoho wacht even,

Zoals ik het begrijp:
  • Beemd stelt diagnose: ETM defect
  • @pikkepoelie, koopt bij beemd een spiksplinter nieuwe ETM (zo uit de doos).
  • @pikkepoelie, monteert deze ETM zelf (zoals gezegd een klus van niks)
  • @pikkepoelie, gaat vervolgens met zijn Volvo voor de ETM aanmelding
  • Nadien loopt de auto niet naar behoren en Beemd geeft niet thuis?
  • Daarbij blijkt dat de storing niet voort kwam uit de ETM, maar uit één of andere sensor?
Zou het zo kunnen zijn dat Beemd een onjuiste diagnose heeft gesteld dat en @pikkepoelie nu met de gebakken peren zit.

Als ik het verhaal niet goed heb begrepen, bijvoorbeeld ETM komt niet bij Beemd vandaan (een gereviseerde) dan wordt het weer een heel ander verhaal.

@pikkepoelie, om aannames te voorkomen, willen wij graag het complete verhaal.
Uit ervaring weten wij inmiddels dat dingen soms anders uitgelegd/begrepen worden dan als ze zijn. Daarin zijn we allen menselijk. :wink:

Geplaatst: 10.01.2012 - 20:58
door JosW
Beetje off-topic maar ik erger me een beetje aan het gebruik van de Nederlandse taal. Het lijkt wel het Golf-forum. Sorry.

Geplaatst: 10.01.2012 - 21:07
door dieselpower
JosW schreef:Beetje off-topic maar ik erger me een beetje aan het gebruik van de Nederlandse taal. Het lijkt wel het Golf-forum. Sorry.
Ik zit me ook ff in te lezen maar soms mag er best een punt of hooflettertje tussen; dat maakt het lezen wel wat makkelijker.

Slight off topic, ik kan me persoonlijk niet vinden in de ervaring van de topicstarter met "de Beemd". Natuurlijk kan ieder een eigen gevoel hebben bij een dealer en dat hoeft zeker niet voor ieder gelijk te zijn.
Persoonlijk: ik kom al 9,5 jaar bij "de Beemd Helmond" en mijn ervaring is dat ik daar altijd correct en mee-denkend behandeld wordt.

Edit: het is vanaf hier natuurlijk lastig te beoordelen of goed/slecht behandeld bent,
Natuurlijk krijgen die de storing eruit maar dan zullen ze er tijd (dus jij geld) aan moeten spenderen. Zoals ik kan opmaken uit het verhaal zoals het gepost staat is dat een beetje de bottle-neck. Een deel sleutelen van jezelf (voor hobby en/of kosten drukken) en een deel sleutelen door de dealer. Imho kan er dan wel eens zoiets gebeuren en is het moeilijk aan te geven wie z'n werk niet helemaal goed heeft gedaan.

Geplaatst: 10.01.2012 - 21:35
door Bakboord1
Beetje een half verhaal hier. Het lijkt wel "ik hou van holland" en wij mogen raden.

Overigens is de Beemd Veldhoven en Eindhoven bedroevend slecht en zullen ze mij daar ook nooit meer terug zien. Ik heb mijn hoop gevestigd op de Beemd Helmond. Het zijn de mensen die het hem doen. Fijn te lezendat de ervaring van dieselpower wel goed is.

Ik vraag me af wat er zou gebeuren als de oude ETM weer wordt teruggezet of het probleem dan terugkomt.

Geplaatst: 10.01.2012 - 21:39
door Gast
JosW schreef:Beetje off-topic maar ik erger me een beetje aan het gebruik van de Nederlandse taal. Het lijkt wel het Golf-forum. Sorry.
En ik maar denken dat ik het goed doe..... :P

Geplaatst: 10.01.2012 - 21:51
door JosW
AlexV70 schreef:
JosW schreef:Beetje off-topic maar ik erger me een beetje aan het gebruik van de Nederlandse taal. Het lijkt wel het Golf-forum. Sorry.
En ik maar denken dat ik het goed doe..... :P
Mijn verhaal had zeker geen betrekking op jou!

Geplaatst: 10.01.2012 - 23:39
door MarioC70
pikkepoelie schreef:in samen spraak met de dealer is dit gegaan en zoals ik heb aan gegeven op het 850 forum vind ik het onzin 200 euro uit te geven voor een half uur werk. etm was een diagnose van de beemd zelf en de monteur zij dat deze handig zelf te vervangen was en dat was het ook

De Beemd weet ook wel,dat als er een nieuw of ander gasklephuis gemonteerd wordt, er in de meeste gevallen een software aanpassing nodig is,ik mag aannemen dat zoals je zelf al aangeeft sleutelervaring hebt, dit ook zou kunnen weten!

Geplaatst: 11.01.2012 - 00:38
door elianmars
pikkepoelie schreef:ike niet beetje klaar met de beemd. heb nu nieuwe bobines gehaald bij marc wat rond gereden en nou doet hij het weer goed alleen blijft hij nu de code p1171 hoeksensor voor gasklep geven. deze heb ik ook vervangen maar storingen blijft
Mag ik vragen waarmee je de wagen uitleest, die deze code geeft? Volgens mij is de P1171 "hoeksensor voor gasklep" een code die voor VW/Audi wordt gegeven.
Bij Volvo wordt deze foutcode o.a. gegeven voor defecte MAF sensor, defecte voorste lambdasonde en lekke vacüumleiding.


Zie http://www.dtcdecode.com

Geplaatst: 11.01.2012 - 23:06
door elianmars
Hallo? :-s

Geplaatst: 11.01.2012 - 23:40
door MarioC70
Hoi.:)

Geplaatst: 12.01.2012 - 07:00
door Thijs
elianmars schreef:Hallo? :-s
Je had al 12 seconden niks van hem gehoord :shock: :D :lol:

Geplaatst: 12.01.2012 - 09:22
door elianmars
Thijs schreef:
elianmars schreef:Hallo? :-s
Je had al 12 seconden niks van hem gehoord :shock: :D :lol:
:lol:

Geplaatst: 12.01.2012 - 11:38
door Ben
Pikkepoelie slaapt kennelijk

Geplaatst: 12.01.2012 - 15:41
door rvo033467
Nu nog?

Geplaatst: 17.01.2012 - 09:11
door elianmars
Nog steeds, blijkbaar....

Geplaatst: 17.01.2012 - 13:24
door JPV70
pikkepoelie schreef:...en naar de beemd ga ik niet meer als ik die vent nog een keer zie doek hem denk wat aan.
Op ons advies toch naar de Beemd terug en nu in de cel...??? :twisted: :D

Geplaatst: 17.01.2012 - 13:35
door elianmars
:lol:

Geplaatst: 28.01.2012 - 20:05
door elianmars
Ik heb vernomen dat het probleem inmiddels is opgelost. Het was de LMM :-$

Geplaatst: 28.01.2012 - 20:12
door Ben
pikkepoelie schreef:op het volvo forum heb ik inderdaad niks meer gepost kon hem niet meer vinden.
ben blij dat het nu eindelijk is opgelost en dank zij de beemd weet ik nu dat de rest voorlopig ook wel even mee gaat