Pagina 2 van 5

Geplaatst: 10.01.2012 - 12:08
door patrick100
Jroen,
Mooie auto !

Geplaatst: 10.01.2012 - 12:10
door patrick100
Thom,

ik heb in de D3 gereden zowel automaat als handgeschakeld maar in vergelijking met mijn huidige DSG niet te vergelijken.

maar nogmaals ieder zijn eigen mening.

Geplaatst: 10.01.2012 - 14:16
door Jroen
patrick100Thanks! :)

Voor wat de automaat betreft, ik heb zelf een proefrit gemaakt met de D3 GT en een de T4 met Powershift en handgeschakeld.

het verschil was toch wel zeker merkbaar, vergelijking van de PS met een DSG van de VAG vrienden is wel echt een wereld van verschil. De PS is gewoon traag dan. Op bijvoorbeeld de snelweg even de kickdown en nog snel inhalen is er niet bij, in die situaties kun je beter wachten met inhalen of zelf de tiptronic functie gebruiken om te schakelen.

Mijn rijstijl is er wel op aangepast inmiddels, rijd vooral een stuk relaxter tov de auto's hiervoor

Geplaatst: 10.01.2012 - 16:51
door ejvm
Ik hoop dat Volvo ooit nog eens met een software update van de Powershift komt (heb één met T4). Als je rustig rijdt is het top, maar bij sportief rijden valt het toch tegen.

Het is inderdaad de kickdown die echt nergens op slaat. Als je met 120 km/h een kickdown doet dan:
sec 0 - gaspedaal vol intrappen om de invoegende vrachtwagen ruimte te geven
sec 1 - auto ontkoppeld (valt stil) en gaat van 6 naar 3 schakelen
sec 2 - eindelijk is de 3 gevonden maar met 115 is dat bijna 5000 toeren dus echt lang kan je niet genieten
sec 3 - bak gaat snel van 3 naar 4 en nu pas krijg je een echte duw in je rug.
sec 4 - eindelijk ben je er voorbij.

Ik overdrijf een beetje, maar dat is wel het gevoel dat ik er bij heb.

Als gevolg geef ik ook maar half gas waardoor de bak naar 4 terugschakelt en wegspurt. Slim je pedaaldruk opbouwen en hij trekt mooi door naar het rood.
Moet het echt snel, dan handmatig zoals Jroen aangeeft.

Zou een chiptuner hier wat aan kunnen doen? Het is namelijk wel jammer van die 180 pktjes.

Geplaatst: 10.01.2012 - 17:51
door Jroen
Zeer herkenbaar evjm! Lijkt echt een eeuwigheid te duren.
Denk niet dat een chiptuner er iets aan kan doen, die kunnen het motorvermogen opkrikken maar de software van een automatische versnellingsbak aanpassen? of zal het meer in de techniek zelf zitten wellicht?

Verder ben ik uitermate tevreden over de powershift en tsja als excuus om het goed te praten; Volvo een rijderswagen, geen scheurbak!

Geplaatst: 10.01.2012 - 20:25
door patrick100
Nu ik dit lees, ben ik blij dat ik geen automaat heb besteld...... :wink:

Geplaatst: 10.01.2012 - 21:32
door bookkeeper
Jroen schreef: Afbeelding
Mooie combi... Ik ben wel voornemens om de ramen wel iets te tinten.... Voorportieren minimaal, maar achterportieren en de achterruit wel echt donkerder... Zoals op mijn V70....

Verdertwijfel ik nog over de side scuff plates.... Iemand een mening of beter nog voorbeeld van R design met side scuffs?

Geplaatst: 10.01.2012 - 21:56
door arnoud
Bij een R-design zou ik zeker die skidplates aan de zijkant niet doen. Zeker omdat de achterkant een andere kleur plastic heeft dan.

Maar ja, smaken verschillen gelukkig :)

Geplaatst: 10.01.2012 - 22:14
door bookkeeper
Tja dat dacht ik ook alleen kon het niet echt voorstellen... Zien is geloven...

Geplaatst: 13.01.2012 - 18:08
door bookkeeper
Vandaag besteld:
Volvo S60 D3 R-Design Ice white solid
Off black leder
Business pack pro met premium sound
Winterline
Dimmende binnenspiegel
Boodschappen tas houder
Zonnebril houder
Getinte ramen
Remklauwen ice white solid
Geen type en motoraanduiding

Levering 1 mei 2012

Geplaatst: 13.01.2012 - 18:17
door V70/2.4D/2003
Van harte dan maar. Het wachten kan beginnen.

Geplaatst: 13.01.2012 - 18:37
door Paul
Gaaf man!

Geplaatst: 13.01.2012 - 18:59
door Madmen
Gefeliciteerd! Ik verwacht mijn witte s60 in week 12. Ben wel benieuwd naar de optie Remklauwen ice white solid. Die kende ik niet. Nu denk ik niet dat ik ze lang wit zal houden maar klinkt gaaf! Kan je er wat meer over zeggen? Wat kost dat bijvoorbeeld?

Geplaatst: 13.01.2012 - 19:06
door bookkeeper
Is geen optie, maar ik laat de remklauwen demonteren en monteren door de dealer en een spuiterij spuit de remklauwen voor mij.

Totale kosten eur 400

Geplaatst: 13.01.2012 - 19:46
door rsnhakan
Niet verkeerd toch :) Succes met wachten!

Geplaatst: 13.01.2012 - 20:53
door Madmen
bookkeeper schreef:Is geen optie, maar ik laat de remklauwen demonteren en monteren door de dealer en een spuiterij spuit de remklauwen voor mij.

Totale kosten eur 400
Ik ben heel benieuwd naar het resultaat. Nooit aan gedacht maar kan heel mooi worden!

Geplaatst: 14.01.2012 - 19:40
door Jroen
Madmen schreef:
bookkeeper schreef:Is geen optie, maar ik laat de remklauwen demonteren en monteren door de dealer en een spuiterij spuit de remklauwen voor mij.

Totale kosten eur 400
Ik ben heel benieuwd naar het resultaat. Nooit aan gedacht maar kan heel mooi worden!
Congratz met de nieuwe aankoop


Zeer benieuwd naar het resultaat straks van deze actie! Heb er zelf ook wel eens aan gedacht om de klauwen een kleur te laten geven maar tot op heden nog niet gewaagd!

Geplaatst: 14.01.2012 - 22:45
door bookkeeper
ik zal zeker een mooie foto serie plaatsen....tik tak tik tak... 1 mei 2012....

Geplaatst: 15.01.2012 - 10:29
door selur
Gefeliciteerd!!!

De side scuff plates maken de normale versies wat dikker, maar de verlaagde rdesign heeft dat minder nodig. je kunt ze altijd nog bestellen en anders nog laten spuiten.

Suc6 met W88!!! Levertijd valt in de praktijk vaak mee :)

Geplaatst: 15.01.2012 - 10:30
door Paul
Ik zou er zeker geen Cross Country van maken R-Design is gewoon al af.