Pagina 2 van 2
Geplaatst: 22.01.2012 - 21:58
door Broabander
10 of 20 kleppen was niet echt een optie maar gewoon andere motorisering. 10 kleppen heeft onderin veel power maar bij 200km/u is de fut eruit, 20 klepper wil wat vlotter vooruit ivm 25pk extra maar die zitten vooral >3500 toeren en wat minder onderin.
Beter of slechter is niet echt sprake van maar 10 klepper schijnt wat meer bulletproof te zijn dan de 20V.
Geplaatst: 22.01.2012 - 22:14
door admiral
JosW schreef:Hoort dit niet op een ander deel van het forum?
(ziet er trouwens wel strak uit).
klopt, als het echt serieus word zal ik me ook gaan verplaatsen naar het juiste deel van het forum.
Geplaatst: 23.01.2012 - 15:46
door JosW
Broabander schreef:10 of 20 kleppen was niet echt een optie maar gewoon andere motorisering. 10 kleppen heeft onderin veel power maar bij 200km/u is de fut eruit, 20 klepper wil wat vlotter vooruit ivm 25pk extra maar die zitten vooral >3500 toeren en wat minder onderin.
Beter of slechter is niet echt sprake van maar 10 klepper schijnt wat meer bulletproof te zijn dan de 20V.
Ik heb bewust altijd een 10-klepper gereden vanwege het geluid, de roffel dus.
Geplaatst: 25.01.2012 - 13:59
door Carfreak
Bij de V70n zijn het toch standaard 20 kleppers? Bij zowel de 140 als 170pk motor?
Ik vind de oude idd ook veel mooier klinken. Een veel karakteristieker geluid.
Bovendien hebben die geen last van inscheurende spruitstukken die een lelijk tikkend geluid maken bij de start!
Geplaatst: 25.01.2012 - 14:10
door EVV
Klopt, altijd 20 kleppers. Geldt overigens ook voor de S/V70classic vanaf MY99.