Pagina 2 van 3
Geplaatst: 14.01.2012 - 15:23
door MarioC70
Toch wel zinvol dit topic,al is het alleen maar om misverstanden uit de weg te gaan wat betreft onderhoud!
Geplaatst: 14.01.2012 - 17:35
door V70/2.4D/2003
Zo is het. Heb sowieso spijt dat ik dit topic begonnen ben. Achteraf geen enkele meerwaarde. Mag van mij compleet verwijderd worden. Misschien is een mod zo aardig.
Pardon? Dit is een alleraardigst topic waarin zeker een leermoment zit. Kijk je wel eens naar de Mythbusters?
Voor hetzelfde geld was het wel een, met feiten onderbouwd, goed advies geweest. Ik zag: mooi laten staan.
Geplaatst: 14.01.2012 - 17:44
door JosW
V70/2.4D/2003 schreef:Zo is het. Heb sowieso spijt dat ik dit topic begonnen ben. Achteraf geen enkele meerwaarde. Mag van mij compleet verwijderd worden. Misschien is een mod zo aardig.
Pardon? Dit is een alleraardigst topic waarin zeker een leermoment zit. Kijk je wel eens naar de Mythbusters?
Voor hetzelfde geld was het wel een, met feiten onderbouwd, goed advies geweest. Ik zag: mooi laten staan.
Bedankt. Zo kun je het ook zien.
Geplaatst: 14.01.2012 - 22:21
door Gast
Idd laten staan, goed om onzin de wereld uit te helpen en jij hebt weer wat voor op een verjaardagfeestje.

Geplaatst: 20.01.2012 - 00:50
door GerardV70
Zo is het. Heb sowieso spijt dat ik dit topic begonnen ben. Achteraf geen enkele meerwaarde. Mag van mij compleet verwijderd worden. Misschien is een mod zo aardig.
Gewoon laten staan. Er gaan zoveel praatjes in de rondte die .....kan gelijk de kop ingedrukt worden
Geplaatst: 21.01.2012 - 13:50
door lemmer
kuupertie schreef:Hoewel een niet 100% werkenden verstuiver (wat men vaak niet doorheeft) kan leiden tot het vaker regenereren van roetfilters = vervuilen van olie en erger.
Dit houdt overigens niet in dat ik preventief verstuivers vervang.
Dus vervangen is ver gezocht, echter een controle op de testbank is zo raar nog niet. Bij grote diesels is het gebruikelijk om bij x-aantal draaiuren de verstuivers uit te bouwen en te testen. Waarom zou je dit dan bij een hoogbelaste autodiesel niet doen. De testkast geeft niet aan of een verstuiver "zeikt" of "nadruppelt".
Dit topic is nog niet zo raar hoor.
Geplaatst: 22.01.2012 - 15:21
door ovlov058
Wat kosten 5 verstuivers bij volvo of bosch ?
Geplaatst: 23.01.2012 - 20:28
door lemmer
ovlov058 schreef:Wat kosten 5 verstuivers bij volvo of bosch ?
Bosch € 200,-- per stuk
Geplaatst: 23.01.2012 - 22:17
door GerbenBokma
Ik heb ook een VW 2.5D TDI in mijn S80 1999 liggen (motor code D5252T), inmiddels 473000 op de teller en de verstuivers zijn nog origineel. Motor loopt goed, geen rook en het verbruik is nog steeds net zoals vroeger, gemiddeld 5.6 l per 100 km, bij rustig rijden. En op de Duitse Autobahn met 190+ heb ik ook niet de indruk dat de motor 'slapper' is geworden. Ik zie geen reden om ze te vervangen.
Gerben
Geplaatst: 23.01.2012 - 23:22
door MarioC70
lemmer schreef:ovlov058 schreef:Wat kosten 5 verstuivers bij volvo of bosch ?
Bosch € 200,-- per stuk
www.autorima.nl verkoopt injectoren voor een D5.
Dacht 110 euro per stuk,nieuw dus!
Geplaatst: 27.06.2012 - 12:05
door V70/2.4D/2003
Ik knal hem er hier maar even in:
Ik heb een gruwelijke hekel aan het zweten van olie en diesel, en met name om de verstuivers. En wat zag ik tot mijn grote ergernis: Juist, zweten van diesel bij een verstuiver.
Zaakje schoongemaakt en ontvet en ik vrees dat de oorzaak is te vinden in een gescheurde kop van de schroef waar het ding mee vast zit. De kop van die torx-schroef is gescheurd en ik baal. Eerdaags maar eens naar "Den dealer" want daar ga ik (uit pure angst voor de gevolgen) zelf maar niet mee lopen klooien.
Of heeft iemand bij toeval een ander advies?
Geplaatst: 27.06.2012 - 13:04
door Turbodesk
Het is niet het koperen brandplaatje waar die aan het lekken is?
Geplaatst: 27.06.2012 - 13:43
door V70/2.4D/2003
Nee, er zit duidelijk een scheur in de kop van de torx. En dat zal er dan wel weer toe bijdragen dat hij ietsiepietsie los zit en dus wat aan het zweten is, althans.....dat is mijn hypothese. Ik vrees alleen voor het moment dat hij vervangen gaat worden. Ik ben als de dood dat hij afbreekt en aldus -> dealer, succes er mee!
Geplaatst: 27.06.2012 - 14:17
door Cygnus
En dan maar hopen dat de dealer niet denkt nw torx = 1 euro, afgebroken torx = handel
Geplaatst: 27.06.2012 - 14:33
door V70/2.4D/2003
Tja, laat ons inderdaad hopen. Maar het moet hoe dan ook klaar want ik heb dus geen zin om over een paar weken ergens langs de peage te staan met wat weet ik voor ellende.
Geplaatst: 27.06.2012 - 15:31
door MarioC70
Daar kun je beter niet mee rijden!
Als de injector los raakt,brandt hij zo een gat in de kop..
Geplaatst: 27.06.2012 - 16:19
door V70/2.4D/2003
Zo dan, het verlossende woord:
Met dank aan Volvo BOUWSEMA in Delfzijl, de kop van de schroef was inderdaad voorzien van een scheur.
Kwam er zonder ellende uit en de monteur deelde mede zijn verdenking van het zweten te plaatsen op het brandplaatje en de spanbeugel. Dus: injector eruit en jawel, die was nat en vies. Zaakje schoon gemaakt, ook van binnen in het blok, nieuw brandplaatje, nieuwe spanbeugel en nieuwe schroeven en het zaakje weer gemonteerd. 3 kwartier werk en geholpen zonder afspraak tussen de bedrijven door.
Aldus: een dikke vette en welgemeende +1 voor Henk Bouwsema en zijn personeel.
Rekening volgt.
Geplaatst: 27.06.2012 - 18:47
door Thijs
:shock: , zonder nieuwe brandstofleiding te monteren??? :shock:
Geplaatst: 27.06.2012 - 19:27
door V70/2.4D/2003
Ik wist dat ie zou komen. De monteur zei: "Bij Volvo zeggen ze dat je elke keer als de leiding los komt, die moet vervangen. Dat deden we vroeger ook niet, gewoon met moed, beleid en trouw de- en monteren dan is er niks aan de hand." En aldus, alles is droog en voordat hij het zaakje weer monteerde heeft hij zich er echt van vergewist dat met de aanluiting van die leiding alles in orde was.
Geplaatst: 27.06.2012 - 19:41
door Thijs
Was natuurlijk gekmakerij Ger! Mooi dat het maar een klein probleempje was uiteindelijk! Bewijst maar weer dat zelfs alle officiele dealers niet overal het zelfde op reageren. Contact op II na spanningsloos geweest te zijn is er ook ze een.
Evengoe dkan jij weer ongestoord je 130 paardjes aan het werk zetten zonder dat je erover hoeft na te denken de bult op in het warme zuiden
