Nooit aan beginnen, anders dan bij een 240, echt heel erg veel werk. Kan dus niet uit.Hans oet Twent schreef:Of je bouwt hem om van RHD naar LHD... Maak je een leuk project topic van..... O ja ik ben ook bezig iets van RHD naar LHD over te zetten.
rechtsgestuurde 740 estate ?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 28.09.2008 - 13:02
- Locatie: Scharnegoutum
- Contacteer:
Volvo 142E 1971
Volvo 144 deluxe 1972
Volvo 144 GLe 1973
Volvo 142 deluxe 1973 KIA 2 januari 2010.
Volvo 144E automaat 1974 RIP maart 2010
Volvo 242 DL 1981
Citroen DS 21 injection
Volvo 144 deluxe 1972
Volvo 144 GLe 1973
Volvo 142 deluxe 1973 KIA 2 januari 2010.
Volvo 144E automaat 1974 RIP maart 2010
Volvo 242 DL 1981
Citroen DS 21 injection
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Ik heb hier 3 auto's voor de deur met het stuur rechts! Zelfs een grote lange oude landrover maar echt geen problemen mee. Scheeld dat ik hiermee niet een parkeergarage in ga. Maar met de nissan skyline wil dat ook prima en even gordel af en op het middenconsole zitten om een kaartje te kunnen pakken bij een slagboom is ook goed te doen.
Als hij goed is en hij is niet duur zou ik hem zeker niet laten staan.
Als hij goed is en hij is niet duur zou ik hem zeker niet laten staan.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- volvo 960R
- 3rd Gear member
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 28.04.2007 - 20:11
- Locatie: Poortugaal
Er word belachelijk veel geld voor een ''normale'' 740 betaald.
Ik zocht zelf naar een rechtsgestuurde, vindt ik gewoon leuk om te hebben, en omdat ik het vertik om zoveel geld voor een normale 740 te betalen.
Ik weet niet waar die negativiteit vandaan komt dat het niet goed rijdt in het EU verkeer, en dat je er spijt van zult krijgen..
BULLSHIT !!
Het rijdt gewoon precies het zelfde,
1 nadeel ervan is, is dat je bij een parkeergarage geen kaartje kan pakken.
So what ?? die 1x per jaar dat ik dat doe zit er iemand naast me, of anders leun ik even over.
Ik stapte in en ree er direct mee weg tijdens de testrit.
Wennen ?? misschien, dat is weer voor een ieder anders, maar na wat rondjes weet je al niet meer beter.
En volgens mij koop je een wagen voor je zelf, en niet met de gedachten dat je hem gaat verkopen :!:
Als dat zou zijn moet je autohandelaar worden

Wat de minpuntjes ( kunnen ) zijn van Engelse wagens, is dat ze wat meer roest hebben dan de EU'se..
Die van mij heeft ook rondom plekjes.
Die werk ik stap voor stap weg en word dan gewoon overgespoten.
Zonde van het geld ??? nee hoor.. ik herhaal.. MIJN wagen, geen verkoop wagen
Ik zocht zelf naar een rechtsgestuurde, vindt ik gewoon leuk om te hebben, en omdat ik het vertik om zoveel geld voor een normale 740 te betalen.
Ik weet niet waar die negativiteit vandaan komt dat het niet goed rijdt in het EU verkeer, en dat je er spijt van zult krijgen..
BULLSHIT !!
Het rijdt gewoon precies het zelfde,
1 nadeel ervan is, is dat je bij een parkeergarage geen kaartje kan pakken.
So what ?? die 1x per jaar dat ik dat doe zit er iemand naast me, of anders leun ik even over.
Ik stapte in en ree er direct mee weg tijdens de testrit.
Wennen ?? misschien, dat is weer voor een ieder anders, maar na wat rondjes weet je al niet meer beter.
En volgens mij koop je een wagen voor je zelf, en niet met de gedachten dat je hem gaat verkopen :!:
Als dat zou zijn moet je autohandelaar worden

Wat de minpuntjes ( kunnen ) zijn van Engelse wagens, is dat ze wat meer roest hebben dan de EU'se..
Die van mij heeft ook rondom plekjes.
Die werk ik stap voor stap weg en word dan gewoon overgespoten.
Zonde van het geld ??? nee hoor.. ik herhaal.. MIJN wagen, geen verkoop wagen
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Gelijk heb je!
het rijd verder gewoon gelijk. Enige waar ik me nog wel eens in vergis (maar dat komt omdat ik veel wissel tussen links en rechts gestuurd) Is de richtingaanwijzer... Die zit net even aan de andere kant...
Schakelen gaat vanzelf. Zitten op de zelfde plek enkel even met je andere hand bedienen.
Mooi exemplaar zo op de foto! Mooie lichten Amerikaans toch?
het rijd verder gewoon gelijk. Enige waar ik me nog wel eens in vergis (maar dat komt omdat ik veel wissel tussen links en rechts gestuurd) Is de richtingaanwijzer... Die zit net even aan de andere kant...
Schakelen gaat vanzelf. Zitten op de zelfde plek enkel even met je andere hand bedienen.
Mooi exemplaar zo op de foto! Mooie lichten Amerikaans toch?
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- volvo 960R
- 3rd Gear member
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 28.04.2007 - 20:11
- Locatie: Poortugaal
Richting aanwijzer aan de andere kant ??????
Die van mij zit exact het zelfde als een links gestuurde.
En dat had de rechtsgestuurde die ik hiervoor had proefgereden ook.
Zijn inderdaad amerikaanse lampen.
Nu heb ik volvo Galaxy velgen liggen ( sport velgen ) die wil ik er onder zetten.
Maar zit nu ook met een ander idee...
Verbreed staal tot maximaal wat er onder kan / wat de velg kan hebben.
Zwarte velgen, met een klein chrome wieldeksel.
Velgen zoals de Amazon ze heeft.
Alleen die krengen zijn duurder dan ik dacht.. dan komt het verbreden en banden er nog eens bij...
We zien wel, eerst de roest wat verder aanpakken
Die van mij zit exact het zelfde als een links gestuurde.
En dat had de rechtsgestuurde die ik hiervoor had proefgereden ook.
Zijn inderdaad amerikaanse lampen.
Nu heb ik volvo Galaxy velgen liggen ( sport velgen ) die wil ik er onder zetten.
Maar zit nu ook met een ander idee...
Verbreed staal tot maximaal wat er onder kan / wat de velg kan hebben.
Zwarte velgen, met een klein chrome wieldeksel.
Velgen zoals de Amazon ze heeft.
Alleen die krengen zijn duurder dan ik dacht.. dan komt het verbreden en banden er nog eens bij...
We zien wel, eerst de roest wat verder aanpakken
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Das raar! Ik heb hier 3 rechsgestuurde auto's en allemaal de richtingaanwijzer rechts van het stuur.
1x landrover
1x nissan skyline
1x suzuki cappuccino
1x landrover
1x nissan skyline
1x suzuki cappuccino
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D