ik weet uiteraard niet de rijstijl van mijn voorganger maar ik heb dit zelf misschien 1 keer gedaan sinds ik hem heb.
auto komt bij een handelaar vandaan en als de vorige eigenaar in de leeftijdscategorie 20+ valt is het goed denkbaar dat de wagen gebruikt is als stoplichtsprinter tegen golfjes gti
Van stoplichtsprintjes krijg je niet dit soort schades, die komt meer van het nieuwe rijden. Dus in de 3 een rotonde over en dan plankgas proberen weer naar 80 te komen.
Deze schade heeft natuurlijk niets met het nieuwe rijden alleen te maken. Je trapt heus niet alle drijfstangen krom bij een auto die goed loopt door het nieuwe rijden toe te passen. Doordat de auto niet goed is afgesteld zijn de drijfstangen krom geraakt. Dat wordt dan als gevolg veroorzaakt door het nieuwe rijden. Bij lage toerentallen zijn de krachten op het drijfwerk namelijk het grootste. Dus bij een nieuw blok zeker even langs een goede tuner of de Volvo garage om een goed programma te installeren.
wel al gezien ja maar hoe betrouwbaar is dat 95 en dan 195000 erop?
dat is gemiddeld 11000 per jaar?
deze wagens zijn niet echt boodschappen wagentjes geweest dus?
mijn punt is simpel weg hoe betrouwbaar is het als iemand een motor van pak en beet 17! jaar oud aanbied die slechts 195000 gelopen zou hebben.
als ik kijk naar autoos die er van die leeftijd te koop staan of nog rond rijden zitten ze allemaal tegen de 300000 km of meer aan.
heb inmiddels diverse motoren gevonden.
bij rima,verwijst,elferink en hunterparts.
nou zie ik dat er verschillende motorcodes gebruikt worden
wat is het verschil tussen bijv t3,t4,t6??
Ramon&Ramon schreef:Wie het nog begrijpt mag het zeggen!
Tot nu toe heb ik in elk geval het idee dat ik het allemaal begrijp. Of de correcte diagnose er tussen staat weet ik echter niet, maar ik heb zo'n idee dat de Ramones wel een idee hebben?
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
de 1e diagnose was fout , tenminste begrijpelijk mis, er schijnen namelijk nogal wat volvoos te zijn die aan een nieuwe set drijfstanglagers toe zijn.
en als ik zo eens over het net speur kom ik zat defecte motoren tegen die inderdaad allemaal onderblokschade hebben.
na deze vervangen te hebben was de tik echter nog niet weg en is man pas verder gaan kijken.
de diagnose die nu gesteld is kan niemand omheen , die drijfstangen zien er uit als een letter s en de krukaswangen vertonen butsen.
nu moet ik echter nog een oplossing vinden , revisie is bijna not done vanwege de hoge kosten van de onderdelen ,maar aan de andere kant weet ik van een ruilmotor ook de staat niet.
het zwakke punt van deze motoren blijken de drijfstangen te zijn die op lage toeren bij hoge druk op hun sodemieter krijgen.
bij revisie zou ik er wel direct versterkte drijfstangen in kunnen zetten, deze kosten zelfs nog minder als originele. 145 tegen over 190 euri p/st
echter weet ik niet wat de verdere schade is (andere lagers,zuigers, cilinderwand etc)
en eenmaal begonnen zit je er in voor het hele project.
dus al met al toch maar de gok nemen en morgen op pad voor ruilmotor en dan maar vertrouwen dat of rima of verwijst een betrouwbaar exemplaar hebben liggen.
zelf vind ik de diverse aangeboden motoren wel allemaal een lage kmstand hebben voor de leeftijd die ze hebben.
vraag me een beetje af of dit niet een mooi verkooppraatje is aangezien een ton meer of minder aan de buitenzijde van een motor niet te zien is.
zijn er mensen die met een van de genoemde bedrijven ervaringen hebben.
Die firma kan je volgens mij wel vertrouwen (je moet wel..) Mijn hand in het vuur steken doe ik er niet voor, maar je moet wel een beetje vertrouwen hebben in de mensheid, toch?
Het is net als bij een neusoperatie, het blijft een gok.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt