Pagina 2 van 2

Geplaatst: 25.01.2012 - 08:19
door 945i
10 minuten is normaal.

Geplaatst: 25.01.2012 - 09:15
door Endewerf
Ik ga eens vragen wat dat kost. Hoorde ook van iemand dat hij een gloeispiraal in zijn uitlaat heeft, dit om de eerste minuten te overbruggen qua warmte.

Geplaatst: 25.01.2012 - 09:22
door EVV
Dat heeft geen zin, daar wordt de motor niet warm van, dus ook het interieur niet. Misschien alleen de katalysator en lambda sonde, waardoor de uitstoot wat minder is (en dan alleen bij benzine motoren).

Geplaatst: 25.01.2012 - 09:27
door Iroll
De TS gaf aan dat de temp.meter na 10 minuten een goede waarde aangeeft en dat de kachel lekker heet wordt. Dan is de thermostaat in orde, anders wordt de motor op de snelweg nooit goed warm.

Geplaatst: 25.01.2012 - 09:56
door EVV
Inderdaad, bij mijn S60 was de thermostaat ook stuk, daar kwam de meter op de snelweg niet in het normale gebied, alleen bij in de stad rijden. Dat is een beetje het nadeel van de tegenwoordige diesels, zo effectief dat ze amper bij-warmte produceren en dus langzaam opwarmen.

Overigens had de 2.5TDI uit de 850 serie (standaard) een stel dikke weerstanden in het koelsysteem zitten om het blok te helpen opwarmen, je zou kunnen controleren of jouw motor dit ook heeft, en of deze nog wel werken.

Geplaatst: 25.01.2012 - 10:29
door michel9362
zitten als het goed is een aantal gloeikaarsen in de kachel aansluiting, die zou ik eerst eens opzoeken en door meten. Kan thuis wel even op pc tje kijken voor info. Weerstandswaarde en plaatsen. (en welke motorcodes!) uit mijn hoofd alle directe inspuiters.

Geplaatst: 25.01.2012 - 10:34
door 945i
Jongens, wat zijn we allemaal aan het doen hier...? Een diesel die in 10 minuten warm is, is PRIMA in orde!

Geplaatst: 25.01.2012 - 14:20
door Bart Giesen
MarioC70 schreef:
Bart Giesen schreef:Thermostaat heeft er niets mee van doen.

Als die open blijft staan natuurlijk wel!
Duh. Maar dat is hier niet aan de orde, want er word gesproken over 'na tien minuten word alles pas goed warm'.

En voor een diesel is dat normaal!

Geplaatst: 26.01.2012 - 10:17
door Endewerf
Of een Defa Warm-Up installeren: http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=208&t=42891 Moet helaas op 220 stroom en die heb ik niet zo bij de hand...

Geplaatst: 15.10.2013 - 13:00
door jackie43
Heb een v40 2.0 uit 1999 en de verwarming werkt niet meer

Geplaatst: 15.10.2013 - 13:05
door MarioC70
Thermostaat stuk?

Geplaatst: 15.10.2013 - 14:58
door jackie43
Heeft dit dan nix te maken met de airconditioning want die werkt volgens mij wel. Heb deze volvo pas van vorige week gekocht .

Geplaatst: 15.10.2013 - 15:05
door MarioC70
Nee..

Geplaatst: 15.10.2013 - 15:09
door jackie43
Okee zal er eens naar laten kijken.bedankt

Geplaatst: 16.10.2013 - 12:03
door whitehouse
Wanneer ik mijn V40 2.0T uit 2003 start en rustig weg rij en het nieuwe rijden toepas, dan merk ik dat ook na een half uur rijden de temp. meter op een kwart blijft steken. Wanneer ik niet het nieuwe rijden toepas (en dus veel pittiger rij) dan komt die temp wel (binnen notime hehe) tot de helft. Hoort dit?

Geplaatst: 16.10.2013 - 12:48
door Morgenstond
Nee, dat hoort niet. De meter moet strak in het midden staan. De thermostaat zal kapot zijn. Doet de kachel het goed?

Geplaatst: 17.10.2013 - 11:24
door whitehouse
geen idee ;) hoe test ik dat? (wat zijn goede waarden?)

Geplaatst: 17.10.2013 - 11:25
door whitehouse
(en hoe duur is dat?)

Geplaatst: 17.10.2013 - 12:50
door volvo-s40
nieuwe thermostaat kost iets van 2 tientjes.
Kan geen kwaad om deze eens te vervangen na 10 jaar.

Geplaatst: 17.10.2013 - 13:22
door whitehouse
en is het arbeidsintensief? (waar zit dat ding? heb je er misschien een plaatje van?)