Pagina 2 van 2
Geplaatst: 11.02.2012 - 18:15
door dutchlimits
MarioC70, Inderdaad, nu hij dat laatste verhaaltje plaatst over de 900 toeren dan denk ik ook op 3 poten... ik hoop voor je dat het dat is want meestal is het probleem dan niet te ernstig
Geplaatst: 11.02.2012 - 20:22
door Phacoid
Ik hoop ook dat het dat is. Iemand op het werk zei ook al iets in die aard.
We zien wel maandag. Vanaf ik meer weet laat ik iets weten. Ik zal ze wel vragen om me eerst op te bellen alvorens vanalles te gaan vervangen zodat ik niet aankom en een rekening krijg van een duizend euro.
Geplaatst: 12.02.2012 - 13:47
door Karizma
Phacoid schreef:Ik zal ze wel vragen om me eerst op te bellen alvorens vanalles te gaan vervangen zodat ik niet aankom en een rekening krijg van een duizend euro.
Doen ze mij mij altijd, zelfs voor iets klein.
Geplaatst: 13.02.2012 - 15:02
door Phacoid
Even een snelle update. De auto is binnen. Heb het allemaal uitgelegd aan een mecaniciën. Hopelijk raakt alles opgelost. Het gepiep was natuurlijk net nu niet aanwezig en het getril/gezinder was weg omdat de motor al op temperatuur was. De motor draaide soepel ook. Ze zal waarschijnlijk enkel kuren vertonen bij mij zeker? Je voelt je redelijk dom als je alles uitlegt terwijl alles redelijk normaal lijkt.
Nuja, de auto blijft daar zeker overnachten op de binnenkoer zodat ze morgenochtend met koude motor de problemen eens kunnen onderzoeken. Ik heb gewoon aangegeven dat ze daar mag blijven staan tot eind deze week desnoods. Ze bellen we op voor grote kosten. Nu is het in spanning afwachten en hopelijk niet teleurgesteld thuiskomen eens ze "af" is.
Geplaatst: 14.02.2012 - 11:49
door Phacoid
Vanmorgen telefoon gehad van de garage en met de mecaniciën gesproken. Hij heeft al enkele euvels gevonden en verholpen.
- Alle raamrubbers zijn ingesmeerd voor het gekraak
- Rubbers aan de veringen achteraan zijn aan beide kanten volledig verstorven en moeten vervangen worden (oorzaak gepiep waarschijnlijk)
- Twee van de vier bougies zijn kapot. Ze worden onmiddellijk alle vier vervangen (kwestie van zekerheid)
- Rubber ruitenwisser achter vervangen (had ik gevraagd)
Nu nog het gezinder/getril van vooraan.
Geplaatst: 14.02.2012 - 12:03
door dutchlimits
Nou mooi dat het te verhelpen is, blijken de problemen niet eens zo groot.
Geplaatst: 14.02.2012 - 13:04
door Delanghe
bougies kapot verklaard al het starten/ draaien op 3 poten, dus eigenlijk geen zware kost en 't probleem wat 't ergste lijkt is al verholpen dat getril zal ook nog wel uitkomen (en ook maar een onnozel feit zijn) Soms stoor ik me enorm aan horrorverhalen van mensen die denken dat ze het weten (wil niemand met de vinger wijzen) maar ga gewoon eens naar de garage, of een mechanieker kan veel zijn, kameraad van mij had "stukken aan zijn remsysteem" (abs, esp,...) continue alarm! na zelf wat te prutsen en de voeding aan te sluiten was ook dat opgelost, zomaar ff 800euro uitgespaard... gewoon losse kabel!! Nooit te snel panikeren, en verkopen :s heb ooit ook zo'n wagen verkocht, de koper heeft daar nog jaren mee rondgereden zonder kosten aan te moeten doen... Had ik natuurlijk liever niet geweten maar kom!
laat iets weten als ze het gevonden hebben, ben benieuwd!!
greetz
Geplaatst: 15.02.2012 - 16:01
door Phacoid
Net even gebeld. Morgen worden die rubbers vervangen aan de vering (is besteld) alle andere dingen zijn gedaan behalve het gezinder/getril. Ze hebben met twee een halfuur gezocht en kunnen het reproduceren als hij stilstaat. Waar het vandaan komt weten ze niet.
Ik kan nu beslissen om ze te laten verder zoeken en het op te lossen of om het te laten voor wat het is. Ze vermoeden dat het twee buizen zijn die ergens tegen elkaar trillen in het begin. Straks bellen ze me op me te vertellen hoe hoog de factuur al is en dan kan ik me daarop baseren om ze te laten verder zoeken.
Ik weet nog niet goed of ik ze laat verder zoeken of niet.
Edit:
Eens overlegd en eerst ga ik eens ermee rijden een weekje en kijken hoe het is en daarna kan ik nog steeds beslissen.
Geplaatst: 16.02.2012 - 18:06
door Phacoid
Heb de auto opgehaald. Start perfect en trilt niet meer stationair voor het rode licht e.d. Dus vier gloeibougies zijn vervangen. Verder zijn de stootrubbers aan de vering achteraan aan beide kanten vervangen. Ik weet niet of het tussen mijn oren zit, maar de auto lijkt nu ook minder te wippen dan voorheen, is dit mogelijk?
Het gekraak aan het raam is volledig weg. Alle rubbers zijn goed ingesmeerd, ook die aan de achterklep. De auto loopt nu ook zeer vloeiend. Wisserblad achteraan is ook vervangen (op vraag van mij).
De zindering vooraan bij koude motor is nog steeds hoorbaar aanwezig. Eenmaal warm hoor je het niet meer. Nog steeds identiek hetzelfde. Het was me een dure aangelegenheid al bij al. Ze verder laten zoeken kan snel oplopen aan werkuren. Het irriteert me wel, maar eens warm is het natuurlijk weg.
Ik denk dat het buizen of iets dergelijks zijn die aan de bestuurderszijde ter hoogte van de stuurkolom tegen elkaar trillen. Iemand een idee wat de volgende stap zou kunnen zijn? Even slikken en nog meer geld ophoesten of...?
Misschien een mogelijkheid om zelf het dashboard te demonteren met behulp van een handig persoon en dan eens te kijken wat het geeft? Iemand een handleiding om het dashboard te demonteren? Of misschien ergens de zijkant van het dashboard (dacht gelezen te hebben dat dat zou moeten kunnen?).
Geplaatst: 16.02.2012 - 18:19
door isomo
@Phacoid : Je hebt nu wel geen Rolls gekocht hé!
Elke vier cilynder diesel maakt rare geluiden wanneer hij koud staat en zeker bij de lage temperaturen die we gekend hebben.
Bovendien is de Peugeot motor waarmee je wagen is uitgerust geen wonder van technische high-technologie. Kijk eens op het forum ivm schokkend draaien, hoog verbruik edm.
Hoe dan ook succes met het verdere verloop hiervan.
Geplaatst: 16.02.2012 - 18:31
door Phacoid
De motor draait goed hoor nu. Het gaat hier over een gezinder die naar alle waarschijnlijk van onder het dashboard komt.
Geplaatst: 16.02.2012 - 21:47
door Karizma
De mijne trilt ook hoor bij koud weer, is denk ik gewoon eigen aan de motor. Is onder meer de beschermplaat die mij mij trilt.
Er voor zorgen dat hij rap warm staat hé

Geplaatst: 16.02.2012 - 21:51
door driessie
laat je verstuivers maar s checken kan daar nog wel s aan liggen had namelijk ook een trilling als ik het stuur vast had stationair met koude motor
heb 1 verstuiver vervangen, ik heb ze laten controleren bij buchli hardewijk, trilling weg, 300 euro weg
Geplaatst: 16.02.2012 - 22:47
door Phacoid
Het is niet aan de motor volgens mij. De motor draait soepel en niet raar. Zoals aangegeven is het eerder iets onder het dash volgens mij. Als ik de zijkant naast de deur zou kunnen openen dan zou ik even kunnen controleren zelf. In hoeverre dat zelf mogelijk is?
Geplaatst: 17.02.2012 - 08:44
door Karizma
Het zal idd niet de motor zijn. Maar bij een koude situatie zal die meer dan anders vibreren en daardoor een trilling van andere onderdelen veroorzaken. Zoals bij mij bv. de beschermplaat.
Geplaatst: 19.02.2012 - 09:34
door Delanghe
Demonteren van het dashbord is altijd mogelijk, maar vergt tijd en er breekt altijd wel'n stukje plastiek (klemmetje ofzo) dat gebeurd ook in de garage maar die hebben hopen vervangklemmetjes.... van welk jaar is je auto? phase I of II ?
Geplaatst: 19.02.2012 - 10:33
door Phacoid
Maart 2007. Snap het hele facelift gedoe niet zo goed. Je ziet een wezenlijk verschil tussen Phase I en II, maar dan begrijp ik niet waarom de mijne de oude bumpers heeft met de nieuwe zijspiegels. Het is een Phase I.
Wanneer zijn de zijspiegels groter geworden? Was dat ergens tussenin?
Geplaatst: 19.02.2012 - 13:17
door Delanghe
dat weet ik niet, vroeg het gewoon omwille van de middenconsole... mijne is van 2004... en begin bij de handrem.... eerst maar je de hoes van de versnellingspook los, daarna de knopjes voor de handrem (dstc) daaronder zitten 2 vijzen, deze maak je ook los en zo werk je rustig verder tot 't midden eruit is, je moet gewoon je tijd pakken dan lukt dat wel... maar zie wel dat het contact afstaat anders kan je wel stukken maken (electronica)... Als de middenconsole eruit ligt kan je heel de onderkant van het dashbord eruithalen (is 1 stuk) en dan kan je beginne met de zoektocht....
Geplaatst: 12.04.2012 - 01:47
door Phacoid
Even een update toch. Het "gezinder" heb ik de laatste tijd niet meer waargenomen. Waarschijnlijk doelbewust (zorgen dat de radio mooi draait en er vooral niet aan denken). Onder het nom van leren mee leven.
Nu heb ik echter een nieuw (het lijkt wel een circus) probleem. Vorig jaar tijdens een reis naar Zuid-Frankrijk begon het spiegelglas van de linkerspiegel ineens te trillen tijdens het rijden op de autosnelweg. Je ziet dan echt het spiegelglas wiebelen, dus niet resoneren maar echt goed bewegen. Ik vond toen dat het belemmerend was voor het zicht. Bij de beurt (een paar weken later) heb ik dit aangegeven, maar het probleem deed zich inmiddels niet meer voor. Ze hebben het nagezien, maar niets gezien/gevonden.
Heb opgemerkt dat ik hier vorig weekend opnieuw last van had. Iemand die al hetzelfde heeft voorgehad of een idee heeft waaraan het kan liggen en hoe het op te lossen valt?
Waarom heb ik steeds last van deze irritante dingen? Ik lees hier af en toe dingen waar mensen last van hebben, maar vaak niet zoveel...