Pagina 2 van 3

Geplaatst: 26.01.2012 - 16:59
door 945i
diesel01 schreef:
Als de auto's zakelijk worden gereden weet je precies wat dat maandelijks kost(in sommige gevallen een maandloon) doe je dat niet dan ben je zelf verantwoordelijk voor het onderhoud.
Deze zin snap ik niet, kan je die toelichten?

Geplaatst: 26.01.2012 - 20:05
door MN-NL
Ik wel hoor. Dan betaal je een x bedrag aan de leasefirma en daarmee koop je het risico af. 3x keer raden waar de leasefirma z'n business case vandaan haalt....

Marc

Geplaatst: 26.01.2012 - 20:16
door bernhard2
"En dat we met elkaar gaan lopen janken omdat de auto een beurt of reparatie moet, gevolgd door een 1000+ factuur, ja dat kan gebeuren."

beetje jammer dat iemand die gewoon vraagt of het normaal is om 1100 euro af te tikken uitgemaakt wordt voor een jankerd. ik lees absoluut geen onvrede in het eerste bericht, alleen een nette vraag of de prijs past bij het gedane onderhoud.

volgens mij is 1100 inderdaad wat aan de hoge kant, maar dan weet je dat voor de volgende keer...

Geplaatst: 26.01.2012 - 21:31
door peter geurts
Dus de volgende keer naar beun de haas die overdag bij de volvo dealer werkt dat is pas goedkoop. :BIG:

Geplaatst: 26.01.2012 - 21:43
door Bakboord1
Van een rekening van 1100 schrikken de meesten van ons. Gelukkig zijn er aan de auto ook veel dingen die je zelf zou kunnen doen.

Bijvoorbeeld olie vervangen scheelt je heel wat euro's.

Geplaatst: 26.01.2012 - 22:39
door bartv70
Volgens mij ging het laatste deel over dit topic over deze opmerking

ik vind de onderhouds beurten bij Volvo wel mee vallen.
Kijk eens naar hetzelfde kaliber auto maar dan bij de Duitse 3 ook daar betaal je dit soort bedragen.


Daarmee wordt gezegd dat een Volvo net zo duur is als de Duitse 3.
Met andere woorden die vallen ook wel mee/tegen.

Maw....er wordt niets gezegd, doet er allemaal niet toe €1100,- is voor de
normale particulier die gewoon een leuke Volvo wil rijden een rib uit het lijf.
Zit voor een deel in het hogere uurloon, maar kijk eens wat je voor een ltr. olie betaald bij de off. dealer! Dit spul heeft de zelfde kleur als goud en het kost bijna evenveel.

Geplaatst: 27.01.2012 - 06:34
door V70/2.4D/2003
Heren, met de Volvo's waar wij mee rijden/de meesten van ons mee rijden, hebben we het over KM-standen van 2 ton en meer. Mogen we vaststellen dat koppelingen, vliegwielen, distributieriemen, remrevisie, al dan niet uitgevoerd tesamen met een onderhoudsbeurt, kan leiden tot een 1000+ factuur?
En zijn we daar blij mee? Nee dus. En gaan we daar dan, in spreekwoordelijke zin, over lopen janken? Ja dus, dit forum kent voorbeelden zat.
En dat zijn allemaal stuk voor stuk hardwerkende mensen die de auto privé besturen. Zie daarvoor de juiste conclusie van bartV70 hier boven.
De enige leaserijder (voorzover ik mij dat herinner) die hier heeft lopen janken was er eentje die, na tuning, de zaak eigenhandig in de soep draaide en daar vervolgens de rekening van kreeg.

En bernhard2, het is voor de jouwe niet de vraag of maar wanneer die factuur een keer op jouw deurmat ploft. Ik ben in elk geval al mooi aan het sparen voor het geval mijn koppeling of verstuivers of whatever dure klus gedaan moet worden. If you want to drive it, you pay for it.

En zo is het, en niet anders.

Geplaatst: 27.01.2012 - 07:45
door OGA244
Ik spreek afgelopen week een kennis met een Jaguar 3.0 S type, die had vorig jaar bij 120.000 een beurt van € 6.000,--, scheen als tamelijk normaal te worden ervaren

Geplaatst: 27.01.2012 - 08:37
door diesel01
OGA244 schreef:Ik spreek afgelopen week een kennis met een Jaguar 3.0 S type, die had vorig jaar bij 120.000 een beurt van € 6.000,--, scheen als tamelijk normaal te worden ervaren
Ik bedoel maar, ik ken iemand die zijn Porsche Boxter naar de specialist bracht en na een rem revisie en wat ditjes en datjes zijn auto meekreeg en een factuur van €5000.
Ik heb altijd geluk gehad met auto's en ze ingeruild als ik de indruk had dat er grote kosten aan zaten te komen, eenmaal uitgevoerd ben je het eigenlijk verplicht aan jezelf om er ook voorlopig in te blijven rijden.
Mijn opmerking dat ik het mee vindt vallen blijft staan het grote ondehoud zit er voor mij over 30k aan te komen en dat is over een jaar mijn auto wereld kan er dan wel anders uit zien....
Geheel off topic wat vinden we van de nieuwe MB C station?
Ik zie er hier 1 staan van een Zwitser met een 250 cdi in avantgarde trim met een iets donkere electric silver kleur, bijzonder smaakvol.

Geplaatst: 27.01.2012 - 08:51
door blastaway
OGA244 schreef:Ik spreek afgelopen week een kennis met een Jaguar 3.0 S type, die had vorig jaar bij 120.000 een beurt van € 6.000,--, scheen als tamelijk normaal te worden ervaren
WTF??
Nou... ik vond mijn beurt aan de V70 van 355 al duur genoeg! Wat een geld!

Geplaatst: 27.01.2012 - 08:57
door diesel01
blastaway schreef:
OGA244 schreef:Ik spreek afgelopen week een kennis met een Jaguar 3.0 S type, die had vorig jaar bij 120.000 een beurt van € 6.000,--, scheen als tamelijk normaal te worden ervaren
WTF??
Nou... ik vond mijn beurt aan de V70 van 355 al duur genoeg! Wat een geld!
Kortgeleden gehad voor €545 tja het ding heeft afentoe onderhoud nodig..

Geplaatst: 27.01.2012 - 09:00
door blastaway
diesel01 schreef:
blastaway schreef:
OGA244 schreef:Ik spreek afgelopen week een kennis met een Jaguar 3.0 S type, die had vorig jaar bij 120.000 een beurt van € 6.000,--, scheen als tamelijk normaal te worden ervaren
WTF??
Nou... ik vond mijn beurt aan de V70 van 355 al duur genoeg! Wat een geld!
Kortgeleden gehad voor €545 tja het ding heeft afentoe onderhoud nodig..
Jep, klopt en als je Vovlo gaat rijden weet je dat ook wel. Maar het blijft 'pijn' geld.

Geplaatst: 27.01.2012 - 09:32
door 945i
Dat is precies wat ik bedoel, de auto van Blastaway heeft waarschijnlijk dezelfde beurt gehad als die van diesel01. maar diesel01 schijnt maar niet te snappen dat hij aan alle kanten genaai* wordt. En dat geldt niet alleen voor die beurt.

Geplaatst: 27.01.2012 - 09:52
door diesel01
Het verschil zou zo maar een D5 tegen een 2.0t kunnen zijn maar aangezien jij ervaringsdeskundige bent voor Volvo, alles van techniek weet mag jij het zeggen..
Sterker nog ik ben er wel klaar mee, f.ck it het is een auto...

Geplaatst: 27.01.2012 - 10:01
door Laguna-S60
diesel01 schreef:...
Geheel off topic wat vinden we van de nieuwe MB C station?
Ik zie er hier 1 staan van een Zwitser met een 250 cdi in avantgarde trim met een iets donkere electric silver kleur, bijzonder smaakvol.
Zoiets maar dan in benzine kan als het aan m'n vader hier ook nog wel eens voor de deur komen te staan :)

Geplaatst: 27.01.2012 - 10:07
door 945i
Het brandstoffilter is iets duurder ja, maar daarentegen zitten er geen bougies in.. Ach ja, wat kan't allemaal schelen...
Als jij er tevreden mee bent is het goed, maar ik zou dat dan niet rondtoeteren als zijnde normaal, als je niet wil horen dat je genaai* wordt.

Geplaatst: 27.01.2012 - 10:21
door Hans oet Twent
Onlangs een contactslotje + 1fuseekogeltje + 4 remschijfjes en wat blokjes + een handrem gedoe noodgedwongen en preventief laten uitvoeren. Contactslotje was noodgedwongen, remmelarij wist ik dat het er aan zat te komen.... kosten 1,5K.
Binnenkort een flusje laten doen + zomerbaandjes vervangen...... 240K beurtje ach en dan moet ie er weer tegen kunnen toch? En ons + Knaus komende zomer door Zweden trekken....

Geplaatst: 27.01.2012 - 15:16
door Henkv70d5
Vorig jaar juli heb ik ook een v70 d5 uit 2002 aan geschaft. Km stand 201.000. Bij 217000 oid heb ik een grote beurt uit laten voeren:
-Alle filters vervangen, incl interieur filter;
-nieuwe olie
-remblokjes voor;
-1x fuseekogel
-2x draagarmrubbers voor(4 uren werk)
-ruitenwisserachter;
-vast nog wel wat kleine dingetjes.
In totaal 6 uren werk.
Kosten rond 775-800 euro

Geplaatst: 27.01.2012 - 15:33
door MarioC70
peter geurts schreef:Dus de volgende keer naar beun de haas die overdag bij de volvo dealer werkt dat is pas goedkoop. :BIG:

Vandaar dat je in Beuningen woont ook natuurlijk. :)

Geplaatst: 28.01.2012 - 09:51
door peter geurts
MarioC70 schreef:
peter geurts schreef:Dus de volgende keer naar beun de haas die overdag bij de volvo dealer werkt dat is pas goedkoop. :BIG:

Vandaar dat je in Beuningen woont ook natuurlijk. :)

Als je de weg weet kan het altijd goedkoper?
Het gaat niet om waar je de volvo heen brengt?
Maar wie er aan je volvo werkt?
De juiste vakman is van levens belang voor je volvo en niet anders punt..