Pagina 2 van 2

Geplaatst: 30.01.2012 - 17:03
door Doeke Dobma
Waar haal je dat blauwe vet? Waar moet het precies op?

Heb zojuist voor de grote beurt onderdelen besteld op mister-auto.nl. Er scherp geprijsd volgens mij. Ook nieuwe schijven en blokken erbij.

Mijn garageman denkt de remklauw wel te kunnen herstellen. Ik wil (uit voorzorg) wel nieuwe rubbers etc plaatsen, dus een revisiesetje. Waar haal je zoiets? Vind niets op internet en de automaterialen zaak heeft het ook niet...

Geplaatst: 30.01.2012 - 17:50
door Iroll
partsforvolvosonline. Heb ik goede ervaringen mee.

Geplaatst: 30.01.2012 - 19:26
door Doeke Dobma
Bedankt voor de tip, Iroll. Helaas hebben ze geen reparatiesetjes voor de S60/V70 klauwen. Ze hebben wel een reparatiesetje voor 850/S70/V70(classic). Daarbij staat 40mm. De zuiger van de S60 is (volgens mij) 42mm. Gaat het 40mm setje passen of wordt dit een no-go?

Geplaatst: 30.01.2012 - 19:43
door Iroll
Ik dacht dat dit de set was die je nodig hebt. Maar als je zeker weet dat er een 42mm zuiger inzit gaat dat niet passen helaas. Neem anders even contact met ze op.

Geplaatst: 30.01.2012 - 19:53
door MN-NL
Je zou hier eens na kunnen vragen:

http://www.ccparts.nl/home_nl.htm

ken ik vanuit mijn oldtimer-netwerk en de kwaliteit die geleverd wordt is zonder meer dik in orde!

Gr. Marc

Geplaatst: 30.01.2012 - 20:06
door Doeke Dobma
Iroll schreef:Ik dacht dat dit de set was die je nodig hebt. Maar als je zeker weet dat er een 42mm zuiger inzit gaat dat niet passen helaas. Neem anders even contact met ze op.
Bedankt. Had het zelf ook kunnen vinden zie ik. Was alleen zo dom om niet op de 2e pagina te kijken... ;)

Geplaatst: 30.01.2012 - 20:30
door toppertje
Doeke Dobma schreef:Waar haal je dat blauwe vet? Waar moet het precies op?
dat blauwe vet haal je bij een goede automaterialenzaak,en word gebruikt
bij momtage van de zuiger in de remklauw.
dus NIET voor je remblokken.

Geplaatst: 31.01.2012 - 10:56
door edraket
Ik vraag me ook af of deze revisieset gaat passen. De zuigers van mijn auto zijn in elk geval 42 mm.
Als je er op tijd bij bent zijn de rubbertjes meestal nog prima, maar hoeft de klauw van binnen alleen schoon gemaakt te worden en ingevet zoals Alex ook heeft gedaan.

Als de cup nog heel is zou ik die er zeker niet af halen omdat deze gelijmd zit op de klauw. Zou zo niet weten waarmee je de nieuwe moet vastzetten. meestal is alleen de o-ring versleten.

Geplaatst: 01.02.2012 - 15:47
door Doeke Dobma
Nou, behalve dat er een lange levertijd op zit ga ik de gok ook niet nemen. Overal staat 40mm, terwijl bij nieuwe/revisieklauwen staat dat de zuiger 42mm is. De automaterialen zaak zegt ook dat het niet gaat passen. Ik vind het wel idioot. Zodra je dus wat klachten hebt aan je remklauw, hoppa nieuwe klauw à € 197 ex., terwijl repareren toch best mogelijk moet zijn. Ik blijf doorzoeken naar goede rubbers, maar anders de oude maar hergebruiken...

Dat ATE cilindervet, is dat noodzakelijk bij Volvo? Gebruikt de dealer het ook? Hoe doet de universelen garage het, gewoon beetje remolie erop?

Geplaatst: 01.02.2012 - 16:03
door MarioC70
Ruildeel bij volvo kost 197 euro bruto ex btw
onderdeelnummer is 8251313

Geplaatst: 01.02.2012 - 16:07
door MarioC70
Doeke Dobma schreef:Nou, behalve dat er een lange levertijd op zit ga ik de gok ook niet nemen. Overal staat 40mm, terwijl bij nieuwe/revisieklauwen staat dat de zuiger 42mm is. De automaterialen zaak zegt ook dat het niet gaat passen. Ik vind het wel idioot. Zodra je dus wat klachten hebt aan je remklauw, hoppa nieuwe klauw à € 197 ex., terwijl repareren toch best mogelijk moet zijn. Ik blijf doorzoeken naar goede rubbers, maar anders de oude maar hergebruiken...

Dat ATE cilindervet, is dat noodzakelijk bij Volvo? Gebruikt de dealer het ook? Hoe doet de universelen garage het, gewoon beetje remolie erop?
Als de cilinder zelf ingevreten is ook,dan is het monteren van een nieuwe zuiger onverstandig.
Daar kun je ook geen risico mee nemen met remmen,de kans op lekkage naderhand is natuurlijk groot!
Voor die 197 euro zou ik het risico niet nemen!

Geplaatst: 01.02.2012 - 21:07
door edraket
Doeke Dobma schreef:Nou, behalve dat er een lange levertijd op zit ga ik de gok ook niet nemen. Overal staat 40mm, terwijl bij nieuwe/revisieklauwen staat dat de zuiger 42mm is. De automaterialen zaak zegt ook dat het niet gaat passen. Ik vind het wel idioot. Zodra je dus wat klachten hebt aan je remklauw, hoppa nieuwe klauw à € 197 ex., terwijl repareren toch best mogelijk moet zijn. Ik blijf doorzoeken naar goede rubbers, maar anders de oude maar hergebruiken...

Dat ATE cilindervet, is dat noodzakelijk bij Volvo? Gebruikt de dealer het ook? Hoe doet de universelen garage het, gewoon beetje remolie erop?
Het is wel te vinden hoor. Zie hier:
http://www.ebay.de/itm/150534486484?ssP ... 1423.l2648

Dat vet moet je altijd gebruiken als je de zuiger uit de klauw haalt, dus inderdaad ook bij Volvo klauwen. ALs het cilindertje gepit is zou ik zoals Mario al opmerkte zeker een andere halen. Het loont de moeite om hem uit elkaar te halen om te controleren. Doe dan beide kanten. De kans dat de tweede ook "droog" begint te lopen is zeer groot. Je bent er dan waarschijnlijk voor 1 nog op tijd bij.

Geplaatst: 02.02.2012 - 18:58
door Doeke Dobma
Ik heb uiteindelijk een nieuwe (ruil) klauw besteld. Ik heb contact gezocht met een remmenspecialist (via www.remmenservice.nl) en daar hebben ze me goed geholpen. Ze kunnen me alle onderdelen van de klauw los leveren maar gezien de prijs en de levertijd was dat niet erg interessant. Zij gaven zelf ook al aan dat er wel risico's zaten aan enkel nieuwe rubbers. Inderdaad moet je er heel zeker van zijn dat de zuiger en wand 100% in orde zijn. Blijkt dat niet zo te zijn, moet je nog een losse cilinder kopen. Ook zou ik nog een tube cilindervet moeten kopen, à 20 euro. Behalve directe kosten moet je niet vergeten dat je ook wel wat tijd moet besteden aan het reviseren. Ze boden me een ruilklauw aan voor 97,50ex, dus dat heb ik maar gedaan. Dan heb ik hem ook nog morgen in huis, maandag ga ik de grote beurt doen.

Geplaatst: 02.02.2012 - 22:00
door edraket
Is dat wel origineel? Vermoed van niet. Ik zou ze in dat geval wel alle twee doen. Je hebt anders kans dat je links/rechts remverschil krijgt omdat de klauwen toch ietsje anders zijn.

Geplaatst: 06.02.2012 - 19:59
door Doeke Dobma
Vandaag grote beurt gedaan. Nieuwe remklauw erop, ging prima, doet het nu ook prima.

We wilden de remvloeistof verversen, maar de garageman zag dit niet zo zitten, want de ontluchtingsnippels zitten enorm vast. Hij is bang dat ze af gaan breken. Aan de ontluchtingsnippels te zien kreeg hij het idee dat er nog nooit ververst was...

Iemand een goed idee, hoe ze los te krijgen?

Geplaatst: 06.02.2012 - 20:50
door Iroll
Een paar keer,verspreid over een paar dagen, in een goede kruipolie zetten. Eerst even met de staalborstel erlangs om de losse roest rondom te verwijderen.

Geplaatst: 07.02.2012 - 10:45
door edraket
Ze breken inderdaad wel eens af. Heb er hier ook nog een paar liggen. Je kunt ook de remslang lossen om op die manier de olie erlangs te persen. Om nu maar niet meer te verversen...

Geplaatst: 07.02.2012 - 20:36
door Doeke Dobma
Ik ga het proberen met 'cold-shock' kruipolie. Dat heb ik gelezen op internet;)
Nippels schoon krabben met staalborstel en de kruipolie zijn werk laten doen. Net zolang herhalen totdat ze loskomen. Dan naar de garage om de remvloeistof te verversen.

Re: Zuiger in remklauw vast. Doe-het-zelven of vervangen?

Geplaatst: 23.09.2014 - 15:52
door 626Ronin
Net als ik met boutkoppen van rem- of wielophangingsdelen wel doe, krijgen ontluchtingsnippels van mij ook eerst een tik met een hamer, recht op hun kop: dan breekt de roest los.