Pagina 2 van 9

Geplaatst: 01.05.2012 - 21:12
door Akkoord
Mijn beste upgrade was meteen ook de voordeligste ; TELLERRINGEN , nieuw , origineel Volvo , voor een paar tientjes op marktplaats.

Was ook nog eens een leuk klusje om te doen!
Marktplaats advertentienummer 580845294

Mocht je het niet kunnen vinden dan heb ik het emailadres nog wel.

Geplaatst: 01.05.2012 - 21:20
door Jak
OT.. De ad vinden was geen punt, zie wel remschijven voor 16.50
Kan niet waar zijn toch ?
grt Jak

Geplaatst: 01.05.2012 - 22:14
door Bakboord1
De D-stijlspeakers zijn er volgens mij maar in 1 soort en heb ik via Elferink gekocht. Die zijn zonder overdrijven binnen vijf minuten gemonteerd. Het kabeltje zit al achter het paneeltje. Dus als je voorzichtig het schermpje verwijderd het kabeltje pakt, inplugd en de speaker vastklikt ben je al klaar. Paneeltje terug en klaar.

De speakers in de achterdeuren zijn bijv hier te vinden:
http://www.volvos.nl/contents/nl/d91.html

Persoonlijk vond ik volvos iets te duur en kwamen de d-stijlspeakers zoals gezegd van Elferink en de speakers voor de voor en achterdeuren uit duitsland via E-bay (volvo gebrauchtteile). Daar waren de prijzen een stuk beter te accepteren. Met beide partijen heb ik een goede ervaring.
Ik had bij aankoop niet gemerkt dat er een speaker kapot was in de voordeur. Ik rijd altijd proef zonder radio zodat je meer hoort. Niet alles blijkbaar. ;)
Overigens vraag ik mij ook af of ik het verschil hoor tussen basis, performance of high performance speakers. De grootste winst zit 'm in het feit dat er geluid bij komt. In 80% van de gevallen luisteren we in de auto naar Jip en Janneke of Bert en Ernie. Met de HU603 kunnen we nog genieten van onze cassettebandjes uit onze kinderjaren.

In bouwen van de achterspeakers is trouwens ook erg eenvoudig. Al duurt dit wel iets langer. De stekkers liggen er doorgaans al. Je hebt wel een poptang met iets dikkere nagels nodig om de speakers te monteren.

Geplaatst: 01.05.2012 - 23:28
door elianmars
V50 R schreef:Pilot xenon, werkt 100%, ook in de nieuwste volvo's.. Succes!
Alleen jammer dat het op mijn wagen niet 100% werkt :roll:

Geplaatst: 02.05.2012 - 07:54
door Quota
elianmars schreef:
V50 R schreef:Pilot xenon, werkt 100%, ook in de nieuwste volvo's.. Succes!
Alleen jammer dat het op mijn wagen niet 100% werkt :roll:
Laat maar los Marcel, heb ik ook gedaan, er is iemand die persé proefondervindelijk er achter wil komen dat aftermarket Xenon in de V70N niet goed gaat werken...

Geplaatst: 02.05.2012 - 10:43
door janpie
De kans dat het wel werkt is dat je met een boor van 1,5 mm in de weerstand moet boren. Bij mij werkte het wel.. staat ook ook de forum..

Geplaatst: 02.05.2012 - 12:54
door Bakboord1
Waarna na ongeveer een jaar je reflector zwart is uitgeslagen vanwege de grotere hitte. Ook reeds proefondervindelijk uitgevonden hier op het forum..

Geplaatst: 02.05.2012 - 13:29
door V70 T5 assen
Een xenonlamp(lees gasontladingslamp) zal in principe niet heet worden.
Immers ze hebben een veel lager wattage , vandaar dat gedoe met ballasten en (helemaal fout) shunten doorboren om de BC te foppen.

Geplaatst: 02.05.2012 - 14:54
door vincent65
Rij nu vier jaar rond met aftermarket xenon van Pilot en zonder problemen.
Ingebouwd door Overeem Carworks in Huizen die werken ook voor verschillende dealers o.a ook Volvo.
Hier zie je de voorbeelden van Volvo's (nee ik heb er geen belang bij)
http://www.overeemcarworks.nl/volvo.html

Geplaatst: 02.05.2012 - 15:40
door ronin1
Quota schreef:
elianmars schreef:
V50 R schreef:Pilot xenon, werkt 100%, ook in de nieuwste volvo's.. Succes!
Alleen jammer dat het op mijn wagen niet 100% werkt :roll:
Laat maar los Marcel, heb ik ook gedaan, er is iemand die persé proefondervindelijk er achter wil komen dat aftermarket Xenon in de V70N niet goed gaat werken...
Als je het al hebt losgelaten dan lijkt mij het aanvullend commentaar overbodig verder.

Geplaatst: 02.05.2012 - 15:50
door ronin1
vincent65 schreef:Rij nu vier jaar rond met aftermarket xenon van Pilot en zonder problemen.
Ingebouwd door Overeem Carworks in Huizen die werken ook voor verschillende dealers o.a ook Volvo.
Hier zie je de voorbeelden van Volvo's (nee ik heb er geen belang bij)
http://www.overeemcarworks.nl/volvo.html
Kijk met deze informatie kunnen de forum leden nog wat mee!!

Bedankt voor het meedenken Vincent, ik zal ze gelijk even een belletje geven.

Ik hou jullie op de hoogte.

Geplaatst: 02.05.2012 - 16:02
door EVV
V70 T5 assen schreef:Een xenonlamp(lees gasontladingslamp) zal in principe niet heet worden.
Immers ze hebben een veel lager wattage , vandaar dat gedoe met ballasten en (helemaal fout) shunten doorboren om de BC te foppen.
Misschien worden de lampen zelf niet heet, maar ze geven wel meer licht, het gedeelte dat daarvan niet gereflecteerd wordt door de spiegels (100% weerkaatsende spiegels zal je niet zo snel vinden in een auto) zal worden geabsorbeerd door de spiegel en daar in warmte worden omgezet.

Geplaatst: 02.05.2012 - 16:40
door ronin1
Ik heb net even met http://www.overeemcarworks.nl/volvo.html gebeld.

Kreeg het advies om de Einzelmann xenon set mee te nemen.

Er zijn in principe twee mogelijkheden.
In mijn geval zal het hoogst waarschijnlijk via een kleine ingreep in de computer verder lukken.
Mocht dat niet lukken dan kunnen ze een aftakking maken via de accu en nog wat handelingen om het spul storingvrij te houden.
De laatste mogelijkheid is wat arbeids intensiever en zal dan ook iets duurder uitvallen.

Erg vriendelijke man viel mij op en erg veel ervaring op dit gebied met name Volvo's vooral.

Ik ga er zaterdag middag even heen en zal het jullie laten weten of het is gelukt.

Geplaatst: 03.05.2012 - 09:48
door bernhard2
nog even een kleine aanvulling op het verhaal van Ronin1.
Navaudio is een gelijke aan ACtuning, als ik alle verhalen hier mag geloven.
chinese meuk van dito kwaliteit en slechte garantie.
wil je een aftermarket onderdeel op je volvo zetten dat ook volvo-waardig is, ga dan vooral niet naar Navaudio.

o ja, mijn laatste update was een 12 volt dopje van een paar euro. duur zat;)

Geplaatst: 03.05.2012 - 15:23
door Tsjemp
Bridgestone Turanza banden. Een verademing na de Pirelli P7. Geen "gezwabber" meer in het stuur.

Geplaatst: 03.05.2012 - 15:34
door Quota
hmmm en ik was juist blij met de upgrade van diezelfde Bridgestone Turanza banden naar de Michelin Premacy HP3, zijn stiller en hebben meer grip, nu ook nog hopen dat ze langer meegaan (bridgestones waren na 25K helemaal op).

Geplaatst: 06.05.2012 - 12:09
door ronin1
Gister middag dus even bij http://www.overeemcarworks.nl/volvo.html geweest.

Eigenlijk was het kinderlijk eenvoudig en was het met 10 min gepiept en alles werkte vervolgens zonder foutmeldingen.
De shunt(weerstand) werd eruit gehaald en er werd een klein gaatje geboord in één van de smeltdraden.
De shunt er weer in en klaar!

Dit is naar mijn mening achteraf gezien de enig effectieve oplossing voor dit hardnekkig probleem, tenzij je gaat voor een pilot setje .

Alles is terug te vinden via dit linkje http://www.carlight.nl/nl/antwoord.php?vraag=13

Geplaatst: 06.05.2012 - 20:41
door Jak
Bakboord1 schreef:De D-stijlspeakers zijn er volgens mij maar in 1 soort en heb ik via Elferink gekocht. Die zijn zonder overdrijven binnen vijf minuten gemonteerd. Het kabeltje zit al achter het paneeltje. Dus als je voorzichtig het schermpje verwijderd het kabeltje pakt, inplugd en de speaker vastklikt ben je al klaar. Paneeltje terug en klaar.

De speakers in de achterdeuren zijn bijv hier te vinden:
http://www.volvos.nl/contents/nl/d91.html

Persoonlijk vond ik volvos iets te duur en kwamen de d-stijlspeakers zoals gezegd van Elferink en de speakers voor de voor en achterdeuren uit duitsland via E-bay (volvo gebrauchtteile). Daar waren de prijzen een stuk beter te accepteren. Met beide partijen heb ik een goede ervaring.
Ik had bij aankoop niet gemerkt dat er een speaker kapot was in de voordeur. Ik rijd altijd proef zonder radio zodat je meer hoort. Niet alles blijkbaar. ;)
Overigens vraag ik mij ook af of ik het verschil hoor tussen basis, performance of high performance speakers. De grootste winst zit 'm in het feit dat er geluid bij komt. In 80% van de gevallen luisteren we in de auto naar Jip en Janneke of Bert en Ernie. Met de HU603 kunnen we nog genieten van onze cassettebandjes uit onze kinderjaren.

In bouwen van de achterspeakers is trouwens ook erg eenvoudig. Al duurt dit wel iets langer. De stekkers liggen er doorgaans al. Je hebt wel een poptang met iets dikkere nagels nodig om de speakers te monteren.
Goeie tip. Ga ik opvolgen

Nog een andere vraag over iets grotere remmen: moeten de blokken en klauwen dan ook ? Alleen voor, of doe je achter ook ?

Groet, Jak

Geplaatst: 07.05.2012 - 09:40
door Thijs
Alleen voor en dan alleen de brackets als je naar 305 mm wil. Klauwen en blokken zijn identiek.

Geplaatst: 07.05.2012 - 19:11
door Jak
Thijs schreef:Alleen voor en dan alleen de brackets als je naar 305 mm wil. Klauwen en blokken zijn identiek.
Ok, maar als de klauwen en blokken hetzelfde zijn, en de hefboom verandert niet, waarom remt het dan beter ?
(met hefboom bedoel ik de afstand tussen as-center en middenpunt remblok. hoe langer de hefboom hoe sterker die remt bij dezelfde remdruk, theoretisch dan).

Zijn grotere schijven beter of slechter bestand tegen kromtrekken ?

Grt Jak