Geplaatst: 04.02.2012 - 20:56
Whahaha, zoek jij nog deelnemers? Maar ik ben 't met je eens dat als de motor op temperatuur is, de slip wel verdwenen moet zijn.AlexV70 schreef:Lijkt mij een gevalletje Flushen.
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Whahaha, zoek jij nog deelnemers? Maar ik ben 't met je eens dat als de motor op temperatuur is, de slip wel verdwenen moet zijn.AlexV70 schreef:Lijkt mij een gevalletje Flushen.
Valt dat onder garantie denk je ?Lijkt mij een gevalletje Flushen.
Maar na 100.000 km is het nieuwe er wel weer af. Met die van mij was destijds echt niet meer te rijden en dat was toen bij 2 ton. Maar er zijn hier op het forum ook leden die na 3 ton nog altijd de originele ETM zeggen te hebben.
Dat zou je idd kunnen denken, maar dit lijkt mij duidelijk een gevalletje garantie.Oceanracer schreef:Whahaha, zoek jij nog deelnemers? Maar ik ben 't met je eens dat als de motor op temperatuur is, de slip wel verdwenen moet zijn.AlexV70 schreef:Lijkt mij een gevalletje Flushen.
Gezien de km-stand is het slippen wat jij noemt een bekend fenomeen.rjvandamme schreef:Er staat niks over het slippen van de automaat en of lock up in het intstutieboekje.
Ik ga het de aankomende dagen even in de gate houden en laat weten of het weg is gegaan
Toegegeven, jij bezit geen geartronic (hier ook wel giertronic genoemd) maar wilde je onderstaande reacties niet onthouden:rjvandamme schreef:Er staat niks over het slippen van de automaat en of lock up in het intstutieboekje.
Ik ga het de aankomende dagen even in de gate houden en laat weten of het weg is gegaan
elvis21 schreef:Volgens mij dwalen we wat af. Ik dacht dat het hier ging om een slippende koppeling bij koude motor.
Welnu, mijn ervaringen met de GT-6 zijn hetzelfde als die van de TS-starter, Als de temperatuur onder de 5 graden komt, schakelt de bak de eerste 5 km ook wat later over en komt het toerental regelmatig boven de 3000.
Komt overigens uit dit topic.Thom schreef:...hetgeen keurig in je instructieboekje vermeld staat
De kou maakt dat je het slippen eerder opmerkt. Hoe warmer het wordt hoe minder het slippen wordt.rjvandamme schreef:Alex jij gelooft dus niet dat het te maken zou kunnen hebben met koude motor en of nieuwe ETM ?
Nu is de kunst om aan te geven wat normaal is en wat niet.Oceanracer schreef:Toegegeven, jij bezit geen geartronic (hier ook wel giertronic genoemd) maar wilde je onderstaande reacties niet onthouden:rjvandamme schreef:Er staat niks over het slippen van de automaat en of lock up in het intstutieboekje.
Ik ga het de aankomende dagen even in de gate houden en laat weten of het weg is gegaan
elvis21 schreef:Volgens mij dwalen we wat af. Ik dacht dat het hier ging om een slippende koppeling bij koude motor.
Welnu, mijn ervaringen met de GT-6 zijn hetzelfde als die van de TS-starter, Als de temperatuur onder de 5 graden komt, schakelt de bak de eerste 5 km ook wat later over en komt het toerental regelmatig boven de 3000.Komt overigens uit dit topic.Thom schreef:...hetgeen keurig in je instructieboekje vermeld staat
Nee, geen fout meldingen.rjvandamme schreef:Krijg je van dit slippen foutmeldingen of moet ik de dealer zien te overtuigen ?
Tip: ga eens rijden in een andere vergelijkbare Volvo automaat (èèn die geflushd is).
En van de andere 14 leden?rjvandamme schreef:Ik zie dat jouw bak 11 feb wordt geflushed. Dus laat me jouw bevindingen weten !Tip: ga eens rijden in een andere vergelijkbare Volvo automaat (èèn die geflushd is).
Welke automaat heb je trouwens, geartronic of "normaal"?
Leek na genoeg weg. Nogmaals ik weet niet hoe dit type automaat daadwerkelijk in nieuwstaat behoort te schakelen, maar oke de auto is ook niet nieuw.de auto trekt tot ca. 2000 toeren en vanaf 2000 tot 2500 toeren lijkt het of er trekkracht ontbreekt. Het lijkt net als of de automaat slipt. Toen ik er op ging letten heeft de auto dit ca. 3 a 4 keer gedaan op een ritje van 20km. Verder schakelt de automaat prima, en als ik van de P naar D schakel pakt de bak direct.