Pagina 2 van 3

Geplaatst: 04.02.2012 - 20:56
door Oceanracer
AlexV70 schreef:Lijkt mij een gevalletje Flushen.
Whahaha, zoek jij nog deelnemers? Maar ik ben 't met je eens dat als de motor op temperatuur is, de slip wel verdwenen moet zijn.

Geplaatst: 04.02.2012 - 20:56
door rjvandamme
Lijkt mij een gevalletje Flushen.
Valt dat onder garantie denk je ?

Geplaatst: 04.02.2012 - 21:02
door rjvandamme
Maar na 100.000 km is het nieuwe er wel weer af. Met die van mij was destijds echt niet meer te rijden en dat was toen bij 2 ton. Maar er zijn hier op het forum ook leden die na 3 ton nog altijd de originele ETM zeggen te hebben.

Dan kan ik nog wel even rijden. Ik rijd er slecht 12.000 per jaar...

Geplaatst: 04.02.2012 - 22:36
door Gast
Oceanracer schreef:
AlexV70 schreef:Lijkt mij een gevalletje Flushen.
Whahaha, zoek jij nog deelnemers? Maar ik ben 't met je eens dat als de motor op temperatuur is, de slip wel verdwenen moet zijn.
Dat zou je idd kunnen denken, maar dit lijkt mij duidelijk een gevalletje garantie. :P
Dit mag de dealer Flushen.....

Geplaatst: 04.02.2012 - 22:41
door rjvandamme
Er staat niks over het slippen van de automaat en of lock up in het intstutieboekje.
Ik ga het de aankomende dagen even in de gate houden en laat weten of het weg is gegaan

Geplaatst: 04.02.2012 - 22:45
door rjvandamme
Alex jij gelooft dus niet dat het te maken zou kunnen hebben met koude motor en of nieuwe ETM ?

Geplaatst: 04.02.2012 - 22:45
door Gast
rjvandamme schreef:Er staat niks over het slippen van de automaat en of lock up in het intstutieboekje.
Ik ga het de aankomende dagen even in de gate houden en laat weten of het weg is gegaan
Gezien de km-stand is het slippen wat jij noemt een bekend fenomeen.
Meestal merkt de eigenaar het niet omdat het er langzaam insluipt.

Geplaatst: 04.02.2012 - 22:48
door rjvandamme
Krijg je van dit slippen foutmeldingen of moet ik de dealer zien te overtuigen ?

Geplaatst: 04.02.2012 - 22:57
door Oceanracer
rjvandamme schreef:Er staat niks over het slippen van de automaat en of lock up in het intstutieboekje.
Ik ga het de aankomende dagen even in de gate houden en laat weten of het weg is gegaan
Toegegeven, jij bezit geen geartronic (hier ook wel giertronic genoemd) maar wilde je onderstaande reacties niet onthouden:
elvis21 schreef:Volgens mij dwalen we wat af. Ik dacht dat het hier ging om een slippende koppeling bij koude motor.
Welnu, mijn ervaringen met de GT-6 zijn hetzelfde als die van de TS-starter, Als de temperatuur onder de 5 graden komt, schakelt de bak de eerste 5 km ook wat later over en komt het toerental regelmatig boven de 3000.
Thom schreef:...hetgeen keurig in je instructieboekje vermeld staat :wink:
Komt overigens uit dit topic.

Geplaatst: 04.02.2012 - 22:57
door Gast
rjvandamme schreef:Alex jij gelooft dus niet dat het te maken zou kunnen hebben met koude motor en of nieuwe ETM ?
De kou maakt dat je het slippen eerder opmerkt. Hoe warmer het wordt hoe minder het slippen wordt.
De ETM (stand van de gasklep) en de bak zijn met elkaar verbonden.
Het is goed mogelijk dat bij de nieuwe ETM, de nieuwe software de bak net iets anders aanstuurt.
In dit geval lijkt mij Flushen van de bak een goede start en even nieuwe software laden.
Goed mogelijk dat de dealer zegt dat automaatbakolie nooit ververst hoeft te worden.
De verhalen op dit forum geven toch een ander beeld.

Geplaatst: 04.02.2012 - 23:00
door Gast
Oceanracer schreef:
rjvandamme schreef:Er staat niks over het slippen van de automaat en of lock up in het intstutieboekje.
Ik ga het de aankomende dagen even in de gate houden en laat weten of het weg is gegaan
Toegegeven, jij bezit geen geartronic (hier ook wel giertronic genoemd) maar wilde je onderstaande reacties niet onthouden:
elvis21 schreef:Volgens mij dwalen we wat af. Ik dacht dat het hier ging om een slippende koppeling bij koude motor.
Welnu, mijn ervaringen met de GT-6 zijn hetzelfde als die van de TS-starter, Als de temperatuur onder de 5 graden komt, schakelt de bak de eerste 5 km ook wat later over en komt het toerental regelmatig boven de 3000.
Thom schreef:...hetgeen keurig in je instructieboekje vermeld staat :wink:
Komt overigens uit dit topic.
Nu is de kunst om aan te geven wat normaal is en wat niet.

Geplaatst: 04.02.2012 - 23:02
door rjvandamme
Ga morgen nog even toeren en als het probleem zich weer voordoet dan bel ik maandagochtend Verkerk.
Bedankt tot zo ver !!

Geplaatst: 04.02.2012 - 23:04
door Gast
rjvandamme schreef:Krijg je van dit slippen foutmeldingen of moet ik de dealer zien te overtuigen ?
Nee, geen fout meldingen.
Tja als de dealer garant staat dat de bak over een 1/2 of een 1 jaar niet de geest geeft......

Tip: ga eens rijden in een andere vergelijkbare Volvo automaat (èèn die geflushd is).

Geplaatst: 05.02.2012 - 00:23
door rjvandamme
Tip: ga eens rijden in een andere vergelijkbare Volvo automaat (èèn die geflushd is).

Ik zie dat jouw bak 11 feb wordt geflushed. Dus laat me jouw bevindingen weten !

Geplaatst: 05.02.2012 - 14:14
door Gast
rjvandamme schreef:
Tip: ga eens rijden in een andere vergelijkbare Volvo automaat (èèn die geflushd is).
Ik zie dat jouw bak 11 feb wordt geflushed. Dus laat me jouw bevindingen weten !
En van de andere 14 leden? :P
Welke automaat heb je trouwens, geartronic of "normaal"?

Geplaatst: 05.02.2012 - 16:58
door Edwin
Op deze site staat ook veel info over de AW bakken en hoe ze reageren bij diverse pookstanden, koude start etc.

Bij mij is de bak bij koude motor ook trager met opschakelen. Schijnt met drukopbouw te maken te hebben.

gr. Edwin.

Geplaatst: 05.02.2012 - 18:48
door Gast
Leuk. Ook nog gevonden in NL versie?

Geplaatst: 05.02.2012 - 21:11
door rjvandamme
Welke automaat heb je trouwens, geartronic of "normaal"?

Gewoon de normale versie. Dus louter met W stand. In m'n oude v70 classic zat nog een S stand > waar is die overigens gebleven ?

Geplaatst: 05.02.2012 - 21:23
door rjvandamme
Vandaag ff een tourtje gemaakt van ca 30 km en het probleem

>
de auto trekt tot ca. 2000 toeren en vanaf 2000 tot 2500 toeren lijkt het of er trekkracht ontbreekt. Het lijkt net als of de automaat slipt. Toen ik er op ging letten heeft de auto dit ca. 3 a 4 keer gedaan op een ritje van 20km. Verder schakelt de automaat prima, en als ik van de P naar D schakel pakt de bak direct.
Leek na genoeg weg. Nogmaals ik weet niet hoe dit type automaat daadwerkelijk in nieuwstaat behoort te schakelen, maar oke de auto is ook niet nieuw.

Ik denk dat het nieuwe ETM de automaat en de computer ff aan elkaar moe(s)ten wennen.

Toch wil ik de automaat voorzien van nieuwe olie. Of ik dat bij de dealer moet doen of via de gerry slot methode of wat dan ook weet ik nog niet.
Voor als nog heb ik de auto nog maar 3 weken en wil dat nog niet direct doen.

Geplaatst: 05.02.2012 - 21:44
door Morgenstond
Ik vraag me ook af of de garantie nog wel geldt als je een dergelijke flushactie op eigen initiatief zou ondernemen!