Pagina 2 van 2
Geplaatst: 08.02.2012 - 19:13
door lemmer
Chrizzle D5 schreef:MarioC70 schreef:
Met gebruikte koop je dus de ellende van een ander,niet echt slim!
Gebruikt = ellende? Ik mag toch aannemen dat jij je auto ook niet splinternieuw koopt? En het gaat natuurlijk wel om gereviseerde injectoren.
Het is algemeen bekend dat een commonrail injector eigenlijk niet 100% is te reviseren, beoordelen gaat alleen met speciale apparatuur, nevelbeeld is niet te beoordelen zoals bij een oude diesel.
Volvo heeft ook geen ruilsysteem, dat zegt genoeg!
Geplaatst: 08.02.2012 - 23:12
door MarioC70
Chrizzle D5 schreef:MarioC70 schreef:
Met gebruikte koop je dus de ellende van een ander,niet echt slim!
Gebruikt = ellende? Ik mag toch aannemen dat jij je auto ook niet splinternieuw koopt? En het gaat natuurlijk wel om gereviseerde injectoren.
Gereviseerd is dus net als nieuw en dus niet gebruikt.
Bij verkeerde of minder goed gereviseerde schiet je er dus weinig mee op,er zijn maar een paar bedrijven in Nederland die dit goed kunnen en daar betaal je dus ook goed voor.
Als je weet wat voor schade die dingen kunnen veroorzaken,dan bedenk je je nog wel!
Als je wilt mag je bij me komen kijken naar een D5 motor waarvan de verstuivers de geest gaven.
Geplaatst: 15.02.2012 - 21:38
door Chrizzle D5
Hallo mensen,
hierbij de uitkomsten van het hele gebeuren rondom de verstuivers.
Ik heb allereerst even rondgevraagd naar vervangen van verstuivers. Qua manuren komt het allemaal rond de 3-4 uren inclusief testen. De Verstuivers zelf hebben echter wel grote verschillen in prijs:
gebruikte van 50,- per stuk. maar Mario gaf al aan, dat is echt bagger, want eigenlijk horen verstuivers echt in een dieselbadje te liggen anders kunnen ze al beschadigen (corrosie aan de naaldjes ofzo?)
revisie/nieuw, goedkoopst van 120,- per stuk, maar de garage gaf aan dat ze niet altijd blij waren hoe deze werden aangeleverd door leveranciers (ik noem maar even geen namen). Soms in wc-rolletjes
echte volvo verstuivers, prijs +200,- per stuk
Vervolgens heb ik afgelopen dinsdag de auto weggebracht. En ze zouden eerst even testen en dan zouden we kijken wat en hoe veel te bestellen.
En wat bleek: vorig jaar mei gaf de garage aan "gaat u maar even zitten... uw verstuivers gaan u veel geld kosten" (en toen ben ik op aanraden van een vriend van mij eerst maar even door gaan rijden), en deze keer hoor ik gisteren van dezelfde garage "verstuiver nr 3 geeft wel hogere waarden, maar deze waarden zien we wel vaker, dus dat is niet het probleem".
Dus: hoera, maar ook een beetje gek natuurlijk.
Uiteindelijk bleek (gelukkig, wederom hoera) het brandstoffilter compleet verstopt. Dit is vervangen. Dus dit probleem was inc. onderzoek etc al met al ca 300,- EU, afgezien van de kosten voor APK (helaas nog wat kleine dingetjes erbij). Maar dit verhaal is dus heel mooi afgelopen. Ze hebben de verstuiverwaarden in de computer zitten, dus over een jaar maar weer eens testen....
En de kar rijdt weer prima nu met een nieuw filter... Op naar de 4 ton en dank voor alle meedenken.
Geplaatst: 15.02.2012 - 21:54
door dutchlimits
Nog vele km's toegewenst. Ik ben nog maar bij 63.000 :oops:
Geplaatst: 15.02.2012 - 23:09
door MarioC70
Foutje in het onderhoud dus,goed afgelopen in ieder geval!