Pagina 2 van 2
Geplaatst: 06.02.2012 - 18:41
door t_w
Uiterlijk kun je natuurlijk alleen zelf beslissen.
Ik heb geen ervaring met de S60, wel met de GTS 3.2
Kwalitatief gezien zijn de laatste serie vectra's (na 2005) goede auto's te noemen (eigen ervaring, niet gecontroleerd over honderden auto's). De serie voor de facelift was wat minder betrouwbaar.
Paar aandachtspunten die me zijn bijgebleven van die auto (was er 1 van voor de facelift):
-Verbruik
-Cruise control heel erg storingsgevoelig
-Draaiknoppen verwarming heel erg storingsgevoelig
-Had ik het extreme verbruik al genoemd?
-De GTS is een erg lawaaiige auto, vooral vanaf de achteras
-Hoog verbruik (klinkt een beetje flauw maar verbruik was echt extreem, stond totaal niet in verhouding met het geleverde vermogen)
Geplaatst: 06.02.2012 - 18:51
door dutchlimits
t_w, Volgens mij begrijp ik uit dit bericht dat die auto nogal veel benzine gebruikt ? Of lees ik dat verkeerd?
:twisted:
Geplaatst: 06.02.2012 - 18:59
door BlackcurrantV70
O P E L
Overal
Pech
En
Last

Geplaatst: 06.02.2012 - 19:59
door gsx750r
BlackcurrantV70 schreef:O P E L
Overal Pech En Last

Ja zo lust ik er nog wel eentje. Wel eerlijk blijven natuurlijk en even verder kijken dan de O ! :twisted:
V O L V O
- Volgens Onze Leraren Volkomen Onveilig
- Volgende Onderdelen Liggen Verderop
Afkortingen van automerken
Rob
Geplaatst: 06.02.2012 - 21:12
door Bakboord1
Kosten is geen goed argument hier. Goedkoop rijden doe je met beide auto's niet.
Met je huidige auto weet je wat je hebt.
Ik zou gaan rijden en dan weet je denk ik genoeg.
Geplaatst: 06.02.2012 - 21:16
door Ben
Kan ik het topic al naar 'overige auto's' verplaatsen?
Geplaatst: 06.02.2012 - 21:22
door Laguna-S60
Nee naar de prullenmand

Geplaatst: 06.02.2012 - 21:59
door S60.nr:1
Na 'kort' wikken en wegen heb ik toch besloten trouw te blijven aan mijn volvo. Mede doordat lpg meer slijtage aanbrengt dan een benzine. Daarnaast is de betreffende opel reeds verkocht. We zullen met z'n allen moeten hopen op een spoedig einde van de crisis, zodat de benzineprijzen weer fijn omlaag kunnen.
Iedereen bedankt voor de reacties! Ben ook weer een paar leuke afkortingen wijzer;)
Geplaatst: 06.02.2012 - 22:41
door BlackcurrantV70
Welkom terug
Je tijdelijke ontoerekeningsvatbaarheid wordt je niet kwalijk genomen

Geplaatst: 07.02.2012 - 08:57
door sju_art
Bouw voor 2200 euro gewoon Lpi in je S60 in;
De volvo 5 cilinder (zelfs met mechanische klepstoters) doet het heel goed op LPG daar het motorblok wat minder toeren draait.
Meet om de 50.000 km de klep speling (kunnen veel specialisten ook, volvo service hardenberg bijvoorbeeld)
Laat de kleppen stellen wanneer de klepspeling te nauw wordt (kosten a 800 euro, dus houd hier rekening mee)
Plus je LPG G3 installatie is nieuw; garantie + geen vermogens verlies (moderne Lpi is behoorlijk uit ontwikkeld)
Van een normale rij stijl uitgaande kun je met tijdig stellen dezelfde astronomische kilometer standen rijden als normale benzine S60's. En als de kleppen zijn uitgesteld, laat je er een nieuwe kop opzet/revisie
Lees hier maar eens rond wat er te vinden is.
Een Opel op LPG nemen is wel heel veel risico's nemen, maar das persoonlijk. Net als dat ik zelf vind dat Opel de meest saai, zielloze bakken maakt die er bestaan; een toyota heeft voor mij meer charme.
En als het echt goedkoper moet allemaal, dan weet je dat je aan beide auto's niks hebt. Maar een LPG G3 installatie in een S60 plaatsen is geen raar idee (heb er zelf al meerdere gehad, waaronder de 2 hieronder).
Succes
Re: S60 2.4 140pk naar Opel Vectra GTS 3.2 V6 (211PK)
Geplaatst: 07.02.2012 - 09:33
door piotrV70
S60.nr:1 schreef:Stap voorwaarts of achterwaarts?
Gezien de benzineprijzen van vandaag de dag, ben ik mij gaan richten op LPG auto's. Mijn oog viel toen op een Vectra GTS 3.2 V6. Zelfde prijsklasse als de S60, maar dan een stuk sneller. De Volvo is zuiniger, maar rijdt op benzine.
Zit erg te twijfelen of dit een goede stap zal zijn.
Iemand zin om zijn mening te delen?
Een Vectra is een OPEL. Een hele lelijke OPEL. Punt.
Geplaatst: 07.02.2012 - 10:07
door gsx750r
Je LPG verhaal is goed onderbouwd en daar ben ik het helemaal eens maar bij dit
sju_art schreef:.... Net als dat ik zelf vind dat Opel de meest saai, zielloze bakken maakt die er bestaan;....
zet ik zo mijn vraagtekens want om de verschillen nu zo spectaculair te noemen dat jouw kwalificatie van Opel klopt ................
Rob
Geplaatst: 07.02.2012 - 10:08
door edraket
S60.nr:1 schreef:Na 'kort' wikken en wegen heb ik toch besloten trouw te blijven aan mijn volvo. Mede doordat lpg meer slijtage aanbrengt dan een benzine. Daarnaast is de betreffende opel reeds verkocht. We zullen met z'n allen moeten hopen op een spoedig einde van de crisis, zodat de benzineprijzen weer fijn omlaag kunnen.
Denk dat na de crisis de brandstof prijzen alleen nog maar omhoog gaan doordat er meer vraag is naar brandstof. Maak je geen ilusie: de brandstof wordt nooit meer goedkoop. Maar bedenk je: duur is ook een relatief begrip.
Geplaatst: 07.02.2012 - 10:45
door sju_art
@gsx750r
Waar staat dat ik de nieuwe generatie S60/V60 mooi vind? V60 is in mijn ogen een lelijke auto, maar heeft wel een fraai interieur. De nieuwe generatie S60 is niet half zo mooi als het S60 MY2005-MY2009 model of het S60 MY2001-MY2004 model.
Ik neem afscheid van de S60 vanaf het MY2010 model. Zowieso, hoe moet dat straks met LPG G3

? Weg turbo 5 cilinders, weg stukje ziel....
Nieuwe C70 en XC70 daar in tegen, prachtig

.
Geplaatst: 07.02.2012 - 10:46
door sju_art
@edraket
helemaal mee eens; vanaf hier word het qua brandstof alleen maar erger.
Geplaatst: 07.02.2012 - 11:19
door jpwg001
Mijn vader heeft 3 jaar in een vectra gts uit 2008 rondgereden. Zeker geen slechte auto. Weliswaar een diesel.
Omdat die op kosten van de zaak reed, nam ik die auto weleens mee voor grote afstanden. Een 5-cilinder is niet per definitie zuinig...
De Opel rijdt niet verkeerd. Ik vind hem stug en de zitpositie kreeg ik niet perfect. Ook al zijn de verstelmogelijkheden ruim aanwezig. Stuur is in hoogte en axiaal te verstellen en de stoel ook op alle mogelijke manieren. Het is een lager gelegde auto, waardoor de in- en uitstap lager zijn.
Het aanwezige navigatie-, bluetooth- en multimediasysteem is prima. Gemakkelijk te bedienen en accuraat. Interieur is goed afgewerkt en overzichtelijk. Het stuur vond ik iets te dik. (OPC-stuur). De bediening van de cruisecontrol vind ik bij Volvo fijner, evenals de bediening van de RTI ten opzichte van de Opel. Rijdend kun je de Opel niet bedienen.
Prima auto, die Vectra. Mooie auto, zo'n GTS. Maar elke keer als ik de auto weer inleverde en in mijn Volvo wegreed, was ik toch weer heel blij met mijn Zweedse kliko (koosnaampje).
Ik zou, als ik jou was, bij Volvo blijven. Maar jij bent jou en jij moet kiezen. Ik hoop dat je iets aan mijn ervaringen in een Vectra hebt. In ieder geval, succes met je keuze, want V6 is heel aanlokkelijk.
Edit: zie pas net dat je je keuze al hebt gemaakt. Goede keuze!
Geplaatst: 07.02.2012 - 11:50
door sju_art
Nog niet eens over de daadwerkelijke kwaliteit van het materiaal in de opel oordelend, gaat het er bij mij vooral welk gevoel ik bij een interieur en exterieur krijg. Ik betrap me er heel vaak op dat ik achterom kijk naar m'n auto en ook bij andere S60's/V70's toch even naar binnen loer hoe het er uit ziet; het interieur nodig heel vaak uit om er in te gaan zitten, je wilt graag een stuk rijden en het daadwerkelijke rijden (in eigen auto

) bevestigt dat je gevoel juist was.
Noem het emotie

.
Met veel plezier neem ik elke dag plaats in het onderstaande interieur (maar dan wel met automaat en geen space ball). En ik verlaat het alleen omdat ik weet dat ik er straks weer in mag rijden

.
Een Opel interieur nodigt mij niet uit, vooral niet die van een astra/vectra, een insignia een heel klein beetje.
Heb in een nieuwe opel insignia sedan gereden, astra station en vectra gts.
Eigenlijk zou de V6 motor voor mij het enige zijn, maar wederom qua beleving is de 2.4 140 pk heel stil, soepel en klinkt het roffeltje boven de 3000 rpm zo mooi. Als je het voor de sportiviteit wilt doen, ben je ook bij een vectra echt op het verkeerde adres.
Mijn advies; gooi er LPG in als je je zorgen maakt over de brandstof prijzen (wat niet een slecht idee, want het word alleen maar erger vanaf hier), zie vorige post voor details. En gooi er wat opties tegen aan als je bent uitgekeken op je huidige interieur. 2e hands koop je van alles (zelf RTI, Premium sound set, parrot, iPod aansluiting en houten stuur toeggevoegd).
Ik ben ziels gelukkig met m'n 2.4T, maar een full options 2.4 140 pk rijden is ook heerlijk.