Pagina 2 van 5
Geplaatst: 13.02.2012 - 23:09
door MarioC70
Bakboord1 schreef:En houdt daarna rekening met achterstallig onderhoud en trek hier ook budget voor uit. De draagarmen zullen ook wel niet fris meer zijn bijvoorbeeld. Maar dat is geen reden om een auto te laten staan.
Daarna moet je mi nog erg lang met een grote grijs op je gezicht rond kunnen rijden. Zo'n t5 trekt als een lier!!
Beetje voorbarig om te stellen dat de auto achterstallig onderhoud heeft,terwijl je de auto niet kent,dat is dus zeer zeker niet het geval.
Het aantal eigenaren is ook simpel uit te leggen,hij kan van een bedrijf zijn die hem in de loop der tijd op verschillende namen van werknemers heeft gezet.
Dat komt vaker voor!
Geplaatst: 14.02.2012 - 09:34
door bernhard2
mooie auto, en als de km stand klopt, dan is de prijs wel aanvaardbaar. die uitlaten kun je nog wel verpatsen;)
Geplaatst: 14.02.2012 - 10:06
door piotrV70
Het zou niet in me op komen om bij zo'n bedrijf 7k af te tikken. Ik zou er nog geen 2e hands fiets kopen. Auto is ook niet echt mooi/bijzonder/goedkoop.
Geplaatst: 14.02.2012 - 11:03
door V70 T5 assen
Als het onderhoud goed is ,waarom niet ?
Die rioolpijpen/velgen zijn ook niet mijn smaak , T5 blok is redelijk onverwoestbaar ,gasklep kan defect gaan maar heeft niks met rijstijl te maken .
Voordeel van de automaat is dat stoplichtprintjes niet die uitwerking hebben op de voortrein als met een handbak.
Remmen worden uiteraard wel zwaarder belast met automaat.
Wat betreft het pand tja als noordelingen kijken we misschien wat raar tegenaan , in het westen/ midden des lands zijn grond en huurprijzen ook hoger het voordeel moet ergens vandaan komen he!
Geplaatst: 14.02.2012 - 11:12
door Bakboord1
MarioC70 schreef:Bakboord1 schreef:En houdt daarna rekening met achterstallig onderhoud en trek hier ook budget voor uit. De draagarmen zullen ook wel niet fris meer zijn bijvoorbeeld. Maar dat is geen reden om een auto te laten staan.
Daarna moet je mi nog erg lang met een grote grijs op je gezicht rond kunnen rijden. Zo'n t5 trekt als een lier!!
Beetje voorbarig om te stellen dat de auto achterstallig onderhoud heeft,terwijl je de auto niet kent,dat is dus zeer zeker niet het geval.
Het aantal eigenaren is ook simpel uit te leggen,hij kan van een bedrijf zijn die hem in de loop der tijd op verschillende namen van werknemers heeft gezet.
Dat komt vaker voor!
Als autobedrijf je auto's op naam van je personeel zetten?? Dat komt op mij toch niet alledaags over.
En gezien de vele wisselingen van eigenaar verwacht ik niet dat er iemand EUR 1.500 in investeert en dan binnen een jaar wegdoet als de auto probleemloos is. Ik ken de auto niet inderdaad maar met common sense verwacht ik wel wat achterstallig onderhoud.
Jij kent de auto dus kun je vast beantwoorden wat er de afgelopen drie jaar aan de auto is onderhouden.
Mooie velgen zeggen niets want er zijn ook mensen die geen onderhoud doen maar wel EUR 1500 investeren in velgen. Ik zie het eerlijk gezegd liever andersom.
Geplaatst: 14.02.2012 - 12:32
door Dannodor
Dank voor alle snelle reacties.
Heb inmiddels een bod geplaatst

.
En uiteraard wat aanvullende informatie gevraagd, waaronder die veelvoud aan vorige eigenaren.
Bovendien wil ik deze auto middels een aankoopkeuring bij Volvo dealer laten verrichten.
Die uitlaten vind ik inderdaad minder, die zullen wel aangepast gaan worden.
Hoop binnenkort op een lekkere proefrit.
Nog meer opties? Tips? Waarop te letten?
Is het een (financieel) groot verschil in jaarlijks onderhoud, tov V40?
Geplaatst: 14.02.2012 - 12:49
door Bakboord1
Een indicatie van de onderhoudskosten kun je krijgen door het kenteken in zomoto.nl in te voeren. Dan krijg je een richtprijs en indicatieve onderhoudskosten. Overigens is ANWB qua richtprijs nauwkeuriger maar deze geven geen onderhoudskosten.
Geplaatst: 14.02.2012 - 13:25
door bernhard2
Als je een (middel)zware rechtervoet hebt, ga dan maar sparen voor B en B;) banden en benzine. met zo'n T5 rij je makkelijk 1:8, als het niet nog minder is(uiteraard afhankelijk van de soort km) en de velgen zien eruit als 19 inch? ga dan ook uit van 200 euro per band voor een degelijk merk, en dat je er ook niet zolang mee doet als bij de v40.
Geplaatst: 14.02.2012 - 13:42
door Dannodor
Dank voor de reacties.
Ik denk zelf aan het inbouwen van een lpg-tank, om de kosten van benzine op te vangen. Scheelt inmiddels ruim 90 cent per liter!
Voor de v40 was ik ook aan het kijken voor lpg-installatie, maar gelet op de familiesituatie, wordt deze te klein.
Op Zomoto inderdaad een aardig beeld kunnen krijgen.
Geplaatst: 14.02.2012 - 13:51
door V70 T5 assen
Staat veel op het forum over lpg , met zeer duidelijke voor en tegenstanders.
Mijn zeer bescheiden mening is dat een T5 niet echt voor lpg bedoelt is , ik zeg niet dat het niet kan....
Geplaatst: 14.02.2012 - 16:02
door Laguna-S60
Ga nou niet voor LPG....
Geplaatst: 14.02.2012 - 16:12
door FrankS60
Nee eerst een zuipschuit met een bak pk's kopen en dat dan proberen te compenseren met het slijtage verhogende LPG, icm ruimteverlies en meer dingen die storingen kunnen veroorzaken op een auto die het wellicht niet waard is om een dergelijke investering op te doen. Lijkt me geen goed plan. Zeker ook omdat je niet weet hoe de motor behandeld is in zijn leven, gezien het uiterlijk van de auto verwacht ik geen semi-bejaarde met dito rijstijl.
Geplaatst: 14.02.2012 - 16:39
door piotrV70
Dannodor schreef:
Is het een (financieel) groot verschil in jaarlijks onderhoud, tov V40?
Ja. Het verschil in auto is ook groot. Bovendien heb ik het gevoel dat je op dit specifieke exemplaar financieel leeg gaat lopen. Hoe de auto er bij staat zegt al veel over de vorige eigenaren. En serieus: jij gaat ook nog eens 2k extra investeren in een lpg-installatie ?
Tip: haal voor dit geld een mooi exemplaar met weinig km's uit Duitsland.
Geplaatst: 14.02.2012 - 16:44
door Laguna-S60
Geplaatst: 14.02.2012 - 18:16
door MarioC70
LPG is zeer zeker niet slijtage verhogend,klepproblemen komen inderdaad voor,maar een draaiend gedeelte van een LPG motor gaat veel langer mee dan eentje op benzine,
LPG is een droge brandstof ten opzichte van benzine,als je de zuigers en cilinderwanden van een lpg moter vergelijkt met een benzine motor,dan is de slijtage op lpg veel minder.
Het gezeur er om heen van lpg,dat is vaak vervelend,die pompen en injectoren,dat klopt.
Geplaatst: 14.02.2012 - 18:36
door V70 T5 assen
Op het oog veel een betere keus
Geplaatst: 14.02.2012 - 19:09
door ovlov058
LPG is altijd weer lachen aan de pomp.
En met LPI gaat de T5 nog wat sneller zonder dat het pijn doet in je beurs.
Geplaatst: 14.02.2012 - 19:44
door FrankS60
ovlov058 schreef:LPG is altijd weer lachen aan de pomp.
En huilen bij de dealer

Geplaatst: 14.02.2012 - 20:08
door Bakboord1
Brandstofverbruik scheelt toch niet zo heel veel tussen de benzine v70's. Het verbruik is bij alle motoren ongeveer gelijk dacht ik.
De t5 is niet onbetrouwbaar en is veel verkocht, dus geen exoot.
Laat gewoon een aankoopkeuring doen bij de dealer dan weet je iets meer.
Duurder dan een 1.8 v40 is het allicht.
Wil je echt mooi kijk dan voor een R.
Geplaatst: 14.02.2012 - 20:30
door koen.s
Als er een uitlaatsysteem en wielen van Heico onder zitten, is de auto dan ook gechipt door Heico.