Pagina 2 van 2

Geplaatst: 16.02.2012 - 21:30
door Gast
FrankS60 schreef:Wat doen ze nou precies met die stuurhuisflush? Retourleiding afkoppelen en in een bak en dan nieuwe olie er doorheen tot het ook uit de retour komt?
Heb je mijn verhaal met foto´s wel gelezen?

edit:
Staat hier: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... &start=150

Geplaatst: 16.02.2012 - 21:31
door M@rcel
Het reservoir wordt verwijderd, schoongemaakt en geïnspecteerd
De oude olie wordt, met de machine, gecirculeerd nadat er een reiniger aan is toegevoegd
Na een tijdje rondpompen, wordt de olie vervangen door nieuwe olie
Vervolgens wordt het reservoir teruggeplaatst en aangesloten
Als laatste wordt er een conditioner aan de olie toegevoegd en de olie op peil gebracht.

Tussendoor stuur je je een breuk ;)

Geplaatst: 16.02.2012 - 21:43
door FrankS60
Hah oke, ze doen dus precies hetzelfde als met de bakflush (filmpje voorbij zien komen) als dat ze met de stuurhuisflush doen. Thnx voor die info heren!

Geplaatst: 17.02.2012 - 12:45
door V480-S60
Msuidgeest schreef:Echt? Dat is dan Vincent of Zoran. Ik denk de eerste ...
U gaat door voor de koelkast.

Geplaatst: 17.02.2012 - 21:42
door Msuidgeest
Die heb ik net nieuw gekocht ... samen met een bijbehorende vriezer.

Geplaatst: 17.02.2012 - 22:27
door vmcc
@edraket. Ja, die problemen had ik ook die in de link genoemd worden. het zijn gewoon dezelfde problemen die iedereen heeft alleen benoemd een ieder ze anders.

echt, gewoon laten flushen en klaar.
E125 is effe anders dan een ander stuurhuis.

Ik heb het nu een week niet meer...heerlijk..mis het bijna. Maar ben heel blij dat het eindelijk weg is!
en dat voor die prijs.

Ik was al bijna gewoon het stuurhuis aan het laten vervangen in gedachte....alleen die kosten hielden me tegen.

Geplaatst: 18.02.2012 - 20:59
door Msuidgeest
Verse olie doet vaak wonderen.

Geplaatst: 20.02.2012 - 07:55
door V480-S60
Klopt, en daarom laat ik de GT volgende maand flushen.
Stuurhuis heb ik nog steeds geen last van. Maar zou ik (indien de tekenen zich voordoen) zeker oook laten doen.

Geplaatst: 20.02.2012 - 10:01
door edraket
vmcc schreef:@edraket. Ja, die problemen had ik ook die in de link genoemd worden. het zijn gewoon dezelfde problemen die iedereen heeft alleen benoemd een ieder ze anders.

echt, gewoon laten flushen en klaar.
E125 is effe anders dan een ander stuurhuis.

Ik heb het nu een week niet meer...heerlijk..mis het bijna. Maar ben heel blij dat het eindelijk weg is!
en dat voor die prijs.

Ik was al bijna gewoon het stuurhuis aan het laten vervangen in gedachte....alleen die kosten hielden me tegen.
Ik vind het uiteraard heel fijn dat dit voor jou heeft gewerkt, maar ik had bij mij ook al het systeem gespoeld met verse olie, en dat maakte niets uit. En er zijn meerdere mensen die dit geprobeerd hebben zonder resultaat. Er schijnt een probleem met het kleppenhuis te zijn waardoor de ZF stuurhuizen gaan "zwalken", en dat is ook niet te reviseren omdat het kleppenhuis niet los verkrijgbaar is.

Ik denk niet dat flushen de oplossing is voor alle gevallen, maar het is natuurlijk de moeite waard om te proberen. Overigens was mijn nieuwe stuurhuis precies even duur als jouw flush!

Nog wel een vraag: weet je toevallig of jij een ZF of SMI stuurhuis hebt? In het laatste geval is het doorgaans een ander probleem als wat bij de ZF stuurhuizen optreedt.
SMI is gebruikt t/m modeljaar 2004, ZF vanaf modeljaar 2005.