Pagina 2 van 2

Geplaatst: 14.02.2012 - 15:18
door V480-S60
Ik ben daar ook bang voor met meer dan 6 versnellingen.

Geplaatst: 14.02.2012 - 15:53
door Discovery
Als je een goede 8-traps automaat hebt dan is dat zeker beter dan een geartronic. In de nieuwe BMW's merk je eigenlijk niets van het schakelen, enige nadeel is de soms wat lage toeren en het daardoor brommende geluid van de motor.

Die 8-traps automaat voor Volvo's wordt gekoppeld aan de nieuwe VEA-motoren, zowel benzine als diesel.

Geplaatst: 14.02.2012 - 18:12
door Frederik Welvaert
Brommen bij lage toeren? Als ik 50 rij wil de GT in 5e gaan rijden, de motor draait dan minder dan 1500rpm, zonder brommen. De Citroën C5 Tourer van mijn schoonvader (3.0 V6 HDI met ZF automaat) doet dat ook, die bromt wel.

Best wel raar dat verhaal van jou, in de media verschijnt dat ze voor een 6 trap kiezen, volgens jou dus een 8 trap?

Geplaatst: 14.02.2012 - 18:24
door Gast
BlackcurrantV70 schreef:Dus moet ik nu nog snel een geartronic zien te scoren als vervanger voor mijn V70, want voor mij geen slowershift meer.....
Ik moest gelijk even aan je denken, want zo goed zijn die Powershifts uit de (jouw) verhalen niet.
De Geartronic van Aisin is toch wel betrouwbaar gebleken.

Geplaatst: 15.02.2012 - 11:16
door Johann
M'n Lexus heeft ook een 8 bak en de 8 is er alleen maar voor om de motor zo laag mogelijk in toeren te laten draaien bij constant snelheid. Zodra je iets het pedaal aait gaat ie al terug naar 7 maar je merkt hier helemaal niets van behalve dat je soms het motor toerental hoort variëren.

Geplaatst: 15.02.2012 - 12:25
door Discovery
ppFreddy schreef:Brommen bij lage toeren? Als ik 50 rij wil de GT in 5e gaan rijden, de motor draait dan minder dan 1500rpm, zonder brommen. De Citroën C5 Tourer van mijn schoonvader (3.0 V6 HDI met ZF automaat) doet dat ook, die bromt wel.

Best wel raar dat verhaal van jou, in de media verschijnt dat ze voor een 6 trap kiezen, volgens jou dus een 8 trap?
Brommen was een nadeel van de 8-traps automaat. Omdat je bij rustig rijden altijd laag in de toeren zit.

De 6-traps automaat, waar dit topic over gaat, wordt gekoppeld aan de bestaande 1.6d motoren. Volvo is nu bezig om zelf een geheel nieuwe serie 4-cilinder diesel en benzine motoren te ontwikkelen(genaamd VEA) en deze worden gekoppeld aan een 8-traps automaat. Maar dit is dus iets voor de toekomst, er is verder nog niet aangekodigd wanneer deze beschikbaar worden.