Toch weer een Volvo?

rwa
2nd Gear member

Kijk de meningen zijn net zo uiteenlopend als ik zelf nu ervaar!

Allereest ben ik verrast over de prijs van de nieuwe 3 serie een complete full options net zoals mijn V60 was, is zelfs goedkoper en dan krijg ook nog eens een 335i. Maar ja er blijft op de een of andere manier wel een Volvo gevoel bestaan. Neemt niet weg dat ik bij Volvo voor de D5 zal gaan kiezen omdat deze motor me al jaren bekoort. Ik ben het niet eens dat de BMW niet comfortabel is na een testrit vandaag is dit zeker in het voordeel van de BMW uitgevallen voor zowel de 3 als de 5 serie.
De 3 is zeker comfortabeler dan de S60/V60 maar ontloopt elkaar niet veel in beleving daar in tegen is de 5 serie vele malen comfortabeler dan mijn oude V70!

Als het om rust in het binnenwerk gaat jaa een VOLVO dus dat zal wel mijn zwakte en passie zijn ben ik bang, en ja ik heb ook mijn twijfels over de uitstraling nooit enige opmerking gehad over alle VOLVO's die ik heb gehad en er was er geen een onder de 75K.

De teleurstelling van de V60 hangt alleen nog een beetje in mijn geheugen..
dus ik durf niet zo goed weer dezelfde te bestellen en de het dashboard van de nieuwe V70 vind balle lelijk met die bult erbij.
Volvo XC 90 T8 R-design 2022?
Volvo XC60 T8 R-design 2018
Volvo V70 T5 black edition 2014
Volvo XC60 R-design D5 AWD 2011
Volvo V60 D5 R-design 2011
Volvo V70 D5 2008 summum
Volvo XC90 D5 Sport 2007
Volvo S60 R 2005
Volvo XC 90 D5 Summum 2003
wim1966
Starter

De BMW 3 comfortabeler dan een S60? Dat hoor/lees je niet veel.
Ik dacht dat comfort toch wel het domein van Volvo was, en niet zozeer van BMW. Maar met de neu Dreier zijn wellicht de tijden ook veranderd.

Hoe mooi ik de nieuwe BMW's ook vind, ik vind de coupévorm van de s60 of de mooie ingetogen lijnen van de V60 nog altijd mooier.

En daarbij: alleen 's nachts rijden en niet voor je deur kunnen parkeren is ook lastig als je niet gezien wilt worden in een BMW :-)
Daarom zeg ik: Volvo!
Volvo S60 T3 Momentum mrt 2012
MarioC70
6th Gear member

AlexV70 schreef:
rwa schreef:Nu mijn auto al weer bij 3 weken weg is, ja helaas worden V60 dus ook gestolen
Ik wist niet dat (nieuwe) Volvo's te stelen waren.
Hebben ze eerst de sleutels gepikt?
Autoambulance misschien?
Ze trekken de auto,s er zo op,door de handrem heen met een sterke lier en weg is tie.
Met of zonder alarm is geen probleem,ze proppen gewoon een dikke handdoek in de sirene.
Zo pikken ze ook nieuwe van een terrein af.
Duke_Star
1st Gear member

Ik blijf het ook (net zoals Wim) gooien op comfort. Je hoort de meesten recensenten, en ikzelf ervaar het ook zo, dat BMW echt een stuurdersauto is. Je bent motorisch, qua onderstel en qua verbruik veel beter uit met een BMW maar als je relaxt van a naar b wilt dan prefereer ik toch altijd ten zeerste een Volvo.

En dan komen we nog steeds op het punt: bmw is altijd 'patserig' en minder uniek in NL. Volvo is toch altijd weer een verschijning zonder op te vallen...en dat mag ook wat waard zijn. Volvo gevoel moet dit Duitse patserbakkie toch gewoon aan kunnen?

Je hoeft niet persee dezelfde te bestellen....natuurlijk is R-design cool met zn looks...echter is een D5 Summum uitvoering met winterline, styling exterieur en 18" Sleipner eronder gewoon een hele nette verschijning.

Eigenlijk komt het erop neer dat het mijn missie is om je wederom die volvo in te krijgen...gestolen is kudt...maar dat zal met een bmw alleen nog maar sneller gebeuren! Zeker als het een nieuw model betreft...
Volvo, for life...
Thom
5th Gear member

Er wordt hier toch een hoop onzin verkocht m.i. Ik kan in alle bescheidenheid zeggen dat ik zeer bekend ben met beide merken, en hoe je het ook wendt of keert, het enige voordeel dat voor Volvo spreekt is het imago, de uitstraling en de looks (al is dat smaak). Objectief bezien zijn de S/V60 verder geen partij voor de nieuwe 3 serie, laat staan de 5.. Comfort is subjectief, ik vind persoonlijk een beroerd schakelende, slurpende verouderde automaat niet zo comfortabel. Een briljante zes in lijnmotor met 8-traps ZF transmissie die zuiniger, sneller én schoner is dan een handbak echter wel. Comfort of sportiviteit kan je bij BMW kiezen, er zijn diverse mogelijkheden voor onderstelafstemming.
Ik wil niemand voor het hoofd stoten, heb de helm nog steeds op, maar het is niet voor niets dat de BMW Group het zo goed doet. En die Innovation Editions zijn gewoon een superaanbod, evenals meerdere wél sterke (diesel)motoren (dus met gratis 8 trapsautomaat!) die met 20% bijtelling te rijden zijn.

Ik laat de achterwielaandrijving nog maar even buiten beschouwing, daar had Volvo nooit van af moeten stappen.
Duke_Star
1st Gear member

Het is geen onzin, het zijn meningen en ervaringen die hier gedeeld worden..

Ik heb het met comfort metname over de stoelen, het gemak van het interieur en de stilte aan boord van de auto...

Dat Volvo motorisch gezien minder sterk is een feit....en als we dan nog het puntje onderhoud en klantvriendelijkheid naar boven halen dan denk ik dat je aan Volvo een hele betrouwbare partner hebt.

Maargoed, als we met zn allen de nieuwe bmw3 in duiken dan wordt het nog lastig om je auto terug te vinden op een groot parkeerterrein...om over de levertijden nog maar te spreken..

Maargoed, misschien moet de TS eens vertellen wat hij daadwerkelijk in een auto zoekt...een cruiser of een auto voor stoplichtsprintjes en strak bochtenwerk...
Volvo, for life...
Steyn
2nd Gear member

En een Mercedes C250 CDI? Past wel in het rijtje V60 D5 en BWM 325d. En is misschien een goed compromis? De Merc is (op papier) flink zuiniger dan de Volvo en de BMW. In combinatie met de optie voor een grotere brandstoftank helemaal een feest (1:23 met 66 liter tank => >1500km).
Thom
5th Gear member

Met 'onzin' doelde ik op dat een BMW niet comfortabel zou zijn. De nieuwste generatie BMW's is door de bank genomen 'zachter' geworden, bovendien is het -net als met de S/V60- helemaal afhankelijk van wat je kiest.
In dit segment viert het opportunisme hoogtij, het nieuwtje is nu van de S/V60 wel een btje af en dat stokje wordt nu overgenomen door de nieuwe 3 serie.
Ergonomisch was Volvo absoluut top, maar met de komst van Sensus is dat helaas, en dat is de mening van velen hier, achteruit gegaan. De spraaksturing werkt goed, verder is het priegelwerk en is het navigatiesysteem, zeker vergeleken met ook andere Duitse concurrenten, achterhaald.

Laat onverlet dat een dikke V60 D5 natuurlijk een prachtauto is! En helemaal met AWD stuurt het ook nog eens bovengemiddeld goed.
rwa
2nd Gear member

Een Taxi...nee een mERC is helemaal niets voor me!

Misschien een nieuwe V60 Hybride maar helaas die komt pas in 2014 beschikbaar...had nog zo gehoopt dat Volvo iets goed wil maken...

Vandaag zijn de V70, XC60 definitief afgevallen na zo'n strakke V60 past hun weggedrag me niet meer.. Ik wil toch weer een lekker strak karretje. Rijd nu weer beduidend minder KM dus ga ik voor sportief en full-options pakketje.

Het wordt een V60 T6/D5 GTAWD of BMW 335iA Vrijdag staat ritje met 335i gepland tot op heden heeft de BMW de voorkeur gekregen. Eigenlijk wil ik na 8 Jaar en 7 Volvo's wel eens wat anders ...

En niets is onzin iedereen heeft natuurlijk zijn eigen beleving maar vooral de emotionele beïnvloeding is toch iets wat bij vele van ons de doorslag zal geven..uitaard ook het prijskaartje maar dat vergeten we snel.
Volvo V70 D5 2008 summum
Volvo XC90 D5 Sport 2007
Volvo S60 R 2005
t5power
5th Gear member

Volgens mij kan geen 1 motor tippen aan de 335i van BMW, als je van sportief rijgedrag houdt is die BMW zeker geen straf!
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Kaya
2nd Gear member

Alles draait om het imago...

Heb je een shoarmazaak, gokhal of verkoop je spijkerbroeken op de zwarte markt, dan is de keus niet zo moeilijk Audi, BMW of Mercedes :P :P :P
MY2015 V60 D4 / 181 Hp / Summum / Geartronic / Black Saphire Metallic / Xenium Package / Diplomat Package / Exterior styling kit Iron Stone / Titania 18" zomer / Freja 18" winter[/b]

MY2012 V60 D3 / Summum / Geartronic / Black Saphire Metallic / Xenium Package / Diplomat Package / Sport Package / Freja 18"; zomer / Ixion 18"; winter

MY2009 V70 D5 R-design / Summum / Geartronic / Black Sapphire Metallic / Mobility Pack.
diesel01
Geartronic member

Zijn er mensen die weleens met een f10 hebben gereden?
Ik rijdt nu 12 jaar naar tevredenheid Volvo en heb een offerte voor een nieuwe V70 LE laten maken.
Het toe te betalen bedrag was een dik aangekleden V50 met inruil van onze volle V70 die 130k heeft gelopen.
Voor dat geld rijden wij ook in een 520d HE met 24maanden garantie, zowel van binnen als van buiten een andere auto die mij/ons zeer kan bekoren.
Ik wil het als volgende auto gewoon eens proberen...

Edit briljante oneliner kaya.
Er stond vandaag een r-design V70 voor mijn pand, in een knal kleur niet precies datgene wat ik zou willen uitstralen naar de buitenwacht :wink:
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Duke_Star
1st Gear member

http://www.autoweek.nl/autoreview/30136 ... v60-d5-awd

Alsjeblieft dit even lezen, tevreden recensent over zn V60 D5 full options
met polestar tuning!

Volvo is en blijft Volvo, trouw blijven dus;)
Volvo, for life...
rwa
2nd Gear member

@DUke...erg leuk verhaal van deze berijder..zet ik daar mijn nare ervaringen naast heb je twee tegenpolen van ervaringen...toch ben ik niet negatief hoor en met heel veel dingen eens in het verslag..en was mijn V60 ondanks zijn software problemen een toppertje, een kei in wegligging en alle verhalen dat ie niet snel en sportief was heb ik niet ondervonden, zelfs zonder de Polestar!
(He een optie die ik misschien nu maar wel eens moet doen..)

@Diesel....Ik ben al weer langzaam bij de Volvo garage binnen gelopen maar de testrit in zowel de 5-serie als nieuwe 3 serie hebben in elk geval indruk gemaakt. En ja door de BPM verlaging zijn de BMW's erg interessant geworden het grote prijsverschil van vroeger met de VOLVO is bijna geheel weg. Maar als ik nu tussen een V70 D3 en 520D moet kiezen wordt het een 520D met comfortzetels!
Volvo V70 D5 2008 summum
Volvo XC90 D5 Sport 2007
Volvo S60 R 2005
santu001
4th Gear member

Succes met je keuze. Of het nu linksom of rechtsom is. Veel plezier en meer geluk gewenst. ;-)
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
Kaya
2nd Gear member

Begrijp wat je bedoelt ....een directielid in een traingspak!! het is even wennen, maar blijft dus gewoon klasse ! :-)
diesel01 schreef:Zijn er mensen die weleens met een f10 hebben gereden?
Ik rijdt nu 12 jaar naar tevredenheid Volvo en heb een offerte voor een nieuwe V70 LE laten maken.
Het toe te betalen bedrag was een dik aangekleden V50 met inruil van onze volle V70 die 130k heeft gelopen.
Voor dat geld rijden wij ook in een 520d HE met 24maanden garantie, zowel van binnen als van buiten een andere auto die mij/ons zeer kan bekoren.
Ik wil het als volgende auto gewoon eens proberen...

Edit briljante oneliner kaya.
Er stond vandaag een r-design V70 voor mijn pand, in een knal kleur niet precies datgene wat ik zou willen uitstralen naar de buitenwacht :wink:
MY2015 V60 D4 / 181 Hp / Summum / Geartronic / Black Saphire Metallic / Xenium Package / Diplomat Package / Exterior styling kit Iron Stone / Titania 18" zomer / Freja 18" winter[/b]

MY2012 V60 D3 / Summum / Geartronic / Black Saphire Metallic / Xenium Package / Diplomat Package / Sport Package / Freja 18"; zomer / Ixion 18"; winter

MY2009 V70 D5 R-design / Summum / Geartronic / Black Sapphire Metallic / Mobility Pack.
Cavallino
4th Gear member

Thom schreef: Objectief bezien zijn de S/V60 verder geen partij voor de nieuwe 3 serie, laat staan de 5.. en.
De vraag is dan: wat zijn die objectieve punten, buiten strikt meetbare zaken zoals bijvoorbeeld verbruik. En wie bepaalt de objectieve maatstaf? Rijgedrag is al een grensgebied, want dan komt voorkeur om de hoek kijken. Gaat het uiteindelijk niet allemaal om hoe je een auto zelf ervaart en hoe een auto voldoet aan de eisen die je er persoonlijk aan stelt?
Ireentje
5th Gear member

Ik kan natuurlijk niks anders zeggen dan dat je weer voor een V60 moet gaan en dan een mooie Vibrant Copper bijvoorbeeld.
In ieder geval zou ik gewoon bij Volvo blijven en niet een overstap maken naar de andere verkeerde merken ;)
Irene.

Volvo V60 T5 270pk Powershift R-Design MY12. RICA tuning. Passion Red. Off black leder. Zomer: 18"; Ixion velgen. Winter: 18"; Fortuna velgen. Business Pack Pro. Park assist voor & achter. Premium Sound. Driver Support Line. Security Line. Winter Line. Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Zilver kleurige roofrails. Automatisch dimmende binnenspiegel. Geblindeerde ramen. Side skuf plates.
Duke_Star
1st Gear member

Heel goed ireentje ;)

Verkeerde merken....

Ik vind het uberhaupt raar dat iemand die al 7 volvo's versleten heeft er over denkt naar bmw te switchen....

:P
Volvo, for life...
diesel01
Geartronic member

[quote="rwa"]@DUke...erg leuk verhaal van deze berijder..zet ik daar mijn nare ervaringen naast heb je twee tegenpolen van ervaringen...toch ben ik niet negatief hoor en met heel veel dingen eens in het verslag..en was mijn V60 ondanks zijn software problemen een toppertje, een kei in wegligging en alle verhalen dat ie niet snel en sportief was heb ik niet ondervonden, zelfs zonder de Polestar!
(He een optie die ik misschien nu maar wel eens moet doen..)

@Diesel....Ik ben al weer langzaam bij de Volvo garage binnen gelopen maar de testrit in zowel de 5-serie als nieuwe 3 serie hebben in elk geval indruk gemaakt. En ja door de BPM verlaging zijn de BMW's erg interessant geworden het grote prijsverschil van vroeger met de VOLVO is bijna geheel weg. Maar als ik nu tussen een V70 D3 en 520D moet kiezen wordt het een 520D met comfortzetels![/quote]

Ik denk dat je daar geen verkeerde keuze maakt, ik ben best wel geschrokken van de afschrijving en het toe te betalen bedrag bij Volvo.
Ik vindt de V70 le een erg mooie uitvoering maar de concurrentie staat niet stil en de 5 serie touring is erg mooi met erg goede rij-eigenschappen.
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”